پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای اصل استقلال خود هزینه می‌دهد، گفت: استقلال نقطه قوت ماست ولی خیلی‌ها افراد مشهور در این سال‌ها سعی کرده‌اند برای وابستگی تئوری‌پردازی کنند، در ستایش وابستگی حرف‌ها زده‌اند و دکترین‌ها ارائه داده اند.وی با تاکید بر اینکه در کار سیاسی و تشکیلاتی ناملایمات و کج فهمی ها زیاد است گفت: خیلی از موانع باعث می شود خیلی ها عطای کار تشکیلاتی را به لقایش ببخشند و اگر کسی اگر کسی مزیت های کار تشکیلاتی را نداند یا هر از چندگاهی مثل بعضی دوستان انقلابی ما بخواهد کار فصلی بکند و در انتخابات احساس تکلیف کند، نتیجه مطلب را نخواهد گرفت ولی کسی که به کار تشکیلاتی اعتقاد دارد باید دو هدف اشتراک عقلانیت و افزایش توانمندی ها در حوزه اقدام و رفتار را دنبال کند تا از مزیت کار تشکیلاتی بهره ببرد.

شعار سالسید عزت الله ضرغامی صبح امروز در کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خطاب به اعضای این حزب اظهار داشت: مزیت شما در کنار سایر ویژگی های مثبت اعتقاد به کار تشکیلاتی است چون روایات فراوان بر اهمیت کار جمعی و تشکیلاتی است.

وی با تاکید بر اینکه در کار سیاسی و تشکیلاتی ناملایمات و کج فهمی ها زیاد است گفت: خیلی از موانع باعث می شود خیلی ها عطای کار تشکیلاتی را به لقایش ببخشند و اگر کسی اگر کسی مزیت های کار تشکیلاتی را نداند یا هر از چندگاهی مثل بعضی دوستان انقلابی ما بخواهد کار فصلی بکند و در انتخابات احساس تکلیف کند، نتیجه مطلب را نخواهد گرفت ولی کسی که به کار تشکیلاتی اعتقاد دارد باید دو هدف اشتراک عقلانیت و افزایش توانمندی ها در حوزه اقدام و رفتار را دنبال کند تا از مزیت کار تشکیلاتی بهره ببرد.

ضرغامی با بیان اینکه اگر فصلی و گذری عمل کرد مصیبت های کار تشکیلاتی یقه اش را می گیرد، گفت: برخی روحانیون محلات بخصوص در مساجد می گویند ما هیچ مسولیت حکومتی نداریم و کاری با حکومت نداریم ولی مثلا میگوییم اینگونه رفتار کنید.

وی با بیان اینکه برائت جستن از حکومت به رفرنس و ارجاعی تبدیل شده که در مسجد هم اگر می خواهند دو نفر را جذب کنند با این روش اعتمادسازی می کنند در حالی که این خیلی بد است و یکی از آسیب های چهل سالگی انقلاب این است که من دوسال است در قالب هشتگ آسیب شناسی چهل سالگی انقلاب درمورد آن حرف می زنم یکی از آسیب ها این است که آخوند مسجد ما بگوید من با حکومت کاری ندارم تا حرفش خریدار داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توجه به نقاط قوت و ضعف در کار تشکیلاتی گفت: وقتی اوضاع به هم می ریزد نقاط قوت ما را نقاط ضعف می دانند اظهار داشت: دیروز در جلسه‌ای بحث این بود که مردم وقتی مشکلاتی مثل معیشت پیدا می کنند وقتی به آنها نقاط قوت گفته می شود، نقاط قوت را ضعف تلقی می کنند. چون بسترمان به سمتی رفته که مردم گرفتارند و نمی خواهند چیزی را قبول کنند و دائما نقاط قوت به آنها گفته می شود. نقطه قوت را قبول نمی کنند و به عکس آن بدل می،شود.

ضرغامی ضمن اشاره به اینکه کسی که می گوید من مستقلم و می خواهد احزاب و جریانات را نقد کند حرفش مورد قبول نیست، گفت: سعی کنید در بیان حق مستقل باشید. استقلال هزینه دارد. بعضی ها به آقا اجازه گفتن عادت کرده اند و وقتی حرف می زنی حرفت را قبول می کنند ولی منتظرند تا حرف را با بزرگترشان چک کنند تا ببینند او تایید می کند یا نمی‌کند. ای‌کاش رییس‌شان آن قدر بروز باشند که بتواند رهنمود درست بدهد درصورتی که آن هم نیست و او هم براساس سلیقه عمل می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند مستقل باشند ولی هزینه استقلال را ندهند راه ترکستان می روند، تصریح کرد: حتما جریان های قدرت و ثروت نمی پذیرند که مستقل آسیب شناسی کند و حرف حق را به مردم بزند و حتما هزینه ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای اصل استقلال خود هزینه می‌دهد، خاطرنشان کرد: استقلال نقطه قوت ماست ولی خیلی ها که افراد مشهوری هم هستند، در این سال ها سعی کرده اند برای وابستگی تئوری پردازی کنند و در ستایش وابستگی حرف ها زده اند و دکترین ها ارائه دادند و مسئولیت های شیکی داشتند و به بزرگان کشور مشاوره می دادند و با چهار تا کلمه قلمبه سلمبه سعی در ستایش وابستگی داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز اگر معادلات دنیا به دنیای استکبار و دنیای مقاومت تقسیم شده و آنچه ظهور می کند استقلال و مقاومت است بدون تردید با دکترین استقلال و مقاومت جمهوری اسلامی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری فارستاریخ انتشار 9 اسفند 97، کد خبر: 13971209000399، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین