پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
پس از مشاجره لفظی رئیس‌جمهور و ضرغامی در شورای عالی فضای مجازی برخی از منع ضرغامی برای حضور در این شورا خبر دادند در حالی که خود او این موضوع را تکذیب کرد.

شعار سال: چندی پیش خبری در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که در بهمن امسال برگزار شد، حسن روحانی، رئیس شورای عالی فضای مجازی و عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما و عضو این شورا جدال لفظی داشتند.

ایمانی دبیر سیاسی روزنامه کیهان در صفحه مجازی خود از جدال لفظی روحانی و ضرغامی خبر داد و این شروع ماجرا در فضای مجازی بود. شرح این ماجرا از زبان این روزنامه‌نگار به شکلی بود که ضرغامی از صحبت‌های روحانی درباره حجاب، فضای مجازی و فیلترینگ گلایه کرد و رئیس‌جمهور که شأن خود را از وی بالاتر می‌دانست، از صحبت‌های ضرغامی به شدت عصبانی و برآشفته می‌شود و دستور می‌دهد که وی از جلسه بیرون برود.

در ادامه این مشاجره، ضرغامی از نشست بیرون نرفته و خود روحانی مجبور می‌شود، جلسه را ترک کرده و طبق شنیده‌ها اعلام می‌کند که تا زمانی کهضرغامی حضور داشته‌ باشد، در جلسات شورای عالی فضای مجازی شرکت نخواهد کرد.

این رخداد مهم در شورای عالی فضای، سبب بروز شکاف و اختلاف در فضای مجازیشد. از سویی برخی رفتار ضرغامی را پسندیدند و آن را ایستادگی در مقابل رفتار «غرورمأبانه» رئیس‌جمهور اعلام کردند و بعضی دیگر نیز شأن رئیس‌جمهور را بالا دانسته و رفتار رئیس اسبق رسانه ملی را زیر سؤال بردند.

خبر بعدی از این جلسه بسیار شگفت‌انگیز‌تر بود؛در روز ۱۲ بهمن و زمانی که رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) به حرم ایشان رفته بودند، سایت جماران خبری را نقل کرد.این سایت مدعی شد که ضرغامی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام، از ادامه حضور در ‏جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی منع شده است! خبری که جنجال دیگری در فضای مجازی کشور برای یک جلسه حقیقی شورای عالی فضای مجازی ایجاد کرد.

ابوالحسن فیروزآبادیدر حاشیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومیدر پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره مشاجره ضرغامی و رئیس‌جمهوردر شورای‌عالی فضای مجازی، گفت: از خود آقای ضرغامی این موضوع را پیگیری کنید، از این موضوعاطلاعی ندارم!

این موضوع آنچنان مهم بود که از ضرغامی هم درباره منع‌شدن حضورش در شورای عالی فضای مجازی سؤال کردیم و ضرغامی در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع اصلاً صحت ندارد و هیچ منعی برای شرکت کردنمدر جلسات شورای عالی فضای مجازی وجود ندارد.

جلسه‌ای که در فضای حقیقی برگزار شد با حاشیه‌های بسیارداغ و هیجانی در فضای مجازی دنبال شده و سبب شکل‌گیری تحلیل‌های مختلف در عرصه سپهر سیاسی ایران شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 24 بهمن 97، کد مطلب: 360245: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین