پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در صورتی آزادراه تبریز ـ باکو احداث می‌شود که سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای‌کار باشد و وزارت راه و شهرسازی از هرگونه سرمایه‌گذاری در احداث آزادراه تبریز ـ باکو استقبال می‌کند.

شعارسال: مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در صورتی آزادراه تبریز ـ باکو احداث می‌شود که سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای‌کار باشد و وزارت راه و شهرسازی از هرگونه سرمایه‌گذاری در احداث آزادراه تبریز ـ باکو استقبال می‌کند.

جعفرصادق رستمی‌مهر درخصوص آخرین روند احداث زیرساخت‌های جاده‌ای در استان اظهار کرد: شاید در مورد عدم افتتاح بخشی از بزرگراه اهر ـ تبریز تناقض‌گویی مسوولان باشد ولی به لحاظ حجم بالای طرح و اعتبار موردنیاز، نمی‌توان زمان دقیق تکمیل این بزرگراه را گفت. وی با اشاره به اینکه بزرگراه اهر ـ تبریز ۹۰ کیلومتر طول دارد، افزود: اکنون بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان با پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز قرارداد داریم و تا به امروز حدود ۱۳۳میلیارد تومان آن کار شده است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی از تکمیل ۴۴ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز خبر داد و گفت: ۴۶ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز نیز در حال احداث بوده که به‌طور متوسط این طرح ۷۵درصد پیشرفت دارد. رستمی‌مهر با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت در پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی و راه‌سازی ادامه داد: در سال ۹۵ اعتبارات خوبی برای بزرگراه اهر-تبریز تخصیص یافت ولی در سال‌های گذشته اعتبارات به آن اندازه نبوده که پیمانکاران را بتواند جذب کند.

وی به وعده‌های مسوولان ارشد استانی در زمینه بهره‌برداری از ۳۱ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: قرار بود تا پایان سال‌جاری ۳۱ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز زیر بار ترافیکی برود ولی عوامل مختلف همچون شرایط جوی و آب و هوا مانع از تحقق این وعده شد. به دلیل نبود منابع برای تامین علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل نمی‌توانیم از بخش آماده شده بزرگراه اهر-تبریز استفاده کنیم. مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی همچنین از آماده‌سازی ۲۰ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل نبود منابع برای تامین ایمنی راه از علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل نمی‌توانیم از بخش آماده شده بزرگراه اهر-تبریز استفاده کنیم. رستمی‌مهر در رابطه با تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر گفت: مطالعات تقاطع غیرهمسطح اهر انجام شده ولی چون نیاز به تملک اراضی داشتیم و قیمت آن بالا بود نتوانستیم تملک کنیم اما گزینه‌های متعددی برای احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر داریم. وی در ادامه بابیان اینکه در برخی از نقاط گردنه گویجه‌بئل جاده اهر-تبریز شاهد نشست جاده بوده‌ایم، اظهار کرد: مرمت نقاطی که نشست کرده، انجام گرفته و علاوه بر آن مطالعات جهت دوبانده کردن این گردنه نیز انجام گرفته است ولی گردنه ۳ کیلومتری گویجه‌بئل به‌زودی به مناقصه می‌رود و با انتخاب پیمانکار ساخت آن را شروع کنیم‌. مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه عملیات احداث تقاطع سه‌راه هریس در بزرگراه اهر-تبریز آغاز شده است، گفت: تقاطع ورزقان از بزرگراه اهر-تبریز بر روی قطعه اول جاده خواجه-ورزقان احداث می‌شود و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر را نیز اگر مشکلی به‌وجود نیاید سال آینده شروع می‌کنیم.

رستمی‌مهر در ادامه با تاکید بر تملک اراضی در بزرگراه اهر-تبریز گفت: تا سال‌های گذشته تملک اراضی در بزرگراه اهر-تبریز به‌صورت نقدی انجام می‌شد ولی در سال‌های اخیر پول مالکان زمین‌های حاشیه بزرگراه اهر-تبریز از طریق اوراق خزانه اسلامی پرداخت می‌شود به‌طوری که طی سال گذشته ۳ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی جهت تملک اراضی در این جاده هزینه کرده بودیم. وی درباره بدهی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی به پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز گفت: تاکنون اداره‌کل راه و شهرسازی استان به پیمانکاران طرح بزرگراه اهر-تبریز ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه از برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار آسفالت‌ریزی تعدادی از راه‌های روستایی اهر و هریس خبر داد و اظهار کرد: نماینده اهر و هریس از وزیر راه مجوزهایی برای آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی گرفته‌اند و در این خصوص مناقصه‌ها برگزار شده که در سال ۹۸ با آغاز فصل‌کاری عملیات آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی در اهر و هریس شروع می‌شود. رستمی‌مهر با بیان اینکه بازگشایی ۲۰ کیلومتر آماده بزرگراه اهر-تبریز که به دلیل نبود علائم و ایمنی بلاتکلیف مانده نیاز به اعتبار ۴ میلیارد تومانی دارد، گفت: نماینده اهر و هریس پیگیر هستند و ما امیدواریم تا پایان سال‌جاری با تامین اعتبار مورد نیاز بخش آماده شده بزرگراه اهر-تبریز را بازگشایی کنیم.

وی، لازمه ارتقای بزرگراه اهر-تبریز را احداث آزادراه تبریز-باکو اعلام کرد و افزود: مطالعات ارتقای بزرگراه اهر-تبریز به آزادراه تحت‌عنوان آزادراه تبریز به باکو انجام یافته است. در صورتی این آزادراه احداث می‌شود که سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای‌کار باشد و وزارت راه و شهرسازی از هرگونه سرمایه‌گذاری در احداث آزادراه تبریز-باکو استقبال می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار: 13اسفند 1397، کدخبر:3502556  www.donya-e-eqtesad.com ،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
اگر این آزادراه ساخته بشه برای اقتصادم خوبه و باعث رونق اقتصادی میشه واردات و صادرات کالا اتفاق خوبیه اگر بیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین