پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
فراکسیون روحانیون مجلس دهم در تنها جلسه خود، به بحث‌هایی همچون هویت دینی، همسویی با انقلاب و تلاش ویژه برای ایجاد آرامش در فضای مجلس و کاهش درگیری میان نمایندگان پرداخته است.

شعارسال: حجت الاسلام احمد مازني عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم در توضيح دستور كار فراكسيون روحانيون به منظور كاهش تنش در مجلس دهم، افزود: نماينده‌هاي مجلس از گروه‌هاي سياسي مختلفي هستند، كه اين جهت گيري ممكن است در برخي موارد موجب موضع‌گيري تند و حتي ايجاد درگيري و تنش در مجلس شود. در همين راستا، روحانيون مجلس مي‌توانند با تلاش در افزايش صعه صدر نمايندگان مجلس، محيط آرام و پويايي را براي مجلس مهيا كنند.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس در رابطه با چگونگي ايفاي نقش روحانيون مجلس در كاهش تنش ميان چهره‌هاي سياسي حاضر در مجلس دهم، گفت: روحانيت در دوره‌هاي مختلف تاريخ سياسي كشور ما مظهر انسجام جامعه بوده و از شكافت‌هاي سياسي جلوگيري كرده است. با تكيه بر اين ديدگاه، اعضاي فراكسيون روحانيون خواهان نقش آفريني در مسير كاهش درگيري در مجلس دهم هستيم.

مازني با تأكيد بر اين موضوع كه نقش وحدت گراي روحانيون، در مجلس نهم بسيار كم رنگ شده بود و ما در تلاش هستيم تا به ترميم چهره روحانيت در مجلس دهم بپردازيم، گفت: فراكسيون روحانيون، در جلسه اول خود تنها بر روي اصول كلي بحث كرده و هنوز روي روش‌هاي دستيابي به اين خواسته صحبتي نشده است.

او همچنين در رابطه با انتخاب هيات رئيسه فراكسيون روحانيون، اظهار كرد: هنوز اين بحث در فراكسيون مطرح نشده و هيچ گمانه زني در رابطه با انتخاب رئيس فراكسيون وجود ندارد. اميد است در جلسه هفته بعد فراكسيون، وارد جزئيات شويم.

اين نماينده مجلس دهم، در پاسخ به سوالي که به گرايش‌هاي سياسي مختلف روحانيون مجلس اشاره داشت، گفت: نگاه اصلي ما، همان نگاه طلبگي است و گرايش‌هاي سياسي در اين فراكسيون از نظر اهميت، موضوعي درجه دوم هستند. بر همين اساس تمام اعضا با حفظ هويت سياسي خود، بدون هيچ مشكلي به بحث و گفت و گو مي‌پردازند. نگاهي كه تلاش خواهيم كرد تا آن را در ميان ساير نمايندگان مجلس نيز بسط دهيم.

گفتني است فراكسيون روحانيون در مجلس دهم، تركيب چندگانه‌اي از نمايندگان اصلاح طلبي همچون حجت الاسلام مازني و نمايندگان اصولگرا و حتي نزديك به جبهه پايداري همچون حجت الاسلام ذوالنور را شامل مي‌شود. فراكسيوني كه انتخاب رياست آن، مي‌تواند مسير و جهت گيري سياسي آن را تعيين كند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار خبر 19 خرداد 1395، کدمطلب: 544268 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین