پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
فرآیند نوآوری تکنولوژی مجموعه پیچیده ای است از فعالیت ها که ایده ها و دانش علمی را به واقعیت فیزیکی و کاربردهایی در دنیای واقعی تبدیل می کند و تغییر شکل می دهد. فرآیندی است که دانش را به کالاها و خدمات مفیدی که اثر اجتماعی دارند تبدیل می کند و به یکپارچگی و انسجام اختراعات و تکنولوژی های موجود نیاز دارد تا نوآوری ها را به بازار عرضه کند.

شعار سال: در فرآیند نوآوری تکنولوژی چهار مرحله وجود دارد:

1_تحقیقات پایه

2_تحقیقات کاربردی

3_توسعه تکنولوژی

4_اجرای تکنولوژی

تحقیقات پایه:

برای ایجاد نوآوری ها و سپس تکنولوژی ها احتیاج به تحقیقات و بازاریابی های لازم برای مشخص نمودن نیاز های بازار و جامعه داریم. همانطور که می دانید فناوری یعنی فرآیند تبدیل علم به عمل. برای جمع آوری علوم نیازمند جمع آوری اطلاعات می باشیم. این اطلاعات با پرسش ها و نیاز های بازار و مشکلات درگیر کننده و ... جمع آوری می شوند.

تحقیقات کاربردی:

پس از تحقیقات و جمع آوری اطلاعات نیاز مند به انتخاب تحقیقات و اطلاعت کاربردی مورد نیاز و کاربردی می باشیم تا بتوان از روی آنها ایده ها و نوآوری ها را سنجید تا به سمت ایجاد فرایند برای بهبود نیاز ها و برطرف نمودن مشکلات اقدام کرد.

توسعه تکنولوژی:

پس از مشخص شدن فرآیند ها و ایده ها از روی تحقیقات و اطلاعات به عمل آمده باید به بحث بر روی توسعه و تغییرات بر روی تکنولوژی ها و یا حتی ایجاد تکنولوژی های جدید به منظور رفع نیاز ها و مشکلات اقدام نمود.

عوامل اساسی و موثر بر توسعه تکنولوژی:

الف) وجود دانش فنی

ب) سطح بلوغ علوم پایه

پ) نوع تکنولوژی و مرحله چرخه حیات تکنولوژی

ث) میزان سرمایه گذاری روی تکنولوژی

ج) سطح تعهد و مشارکت سیاسی

اجرای تکنولوژی:

اجرای تکنولوژی آخرین مرحله است که در رفع نیاز ها و یا مشکلات مهم ترین و سخت ترین بخش است. این کار نیازمند یک تیم متخصص و مجرب میباشد. البته نقش اساسی بعد از تیم اجرایی و فنی مهندسی تیم مدیریتی مناسب و کاراست که بتواند با استراتژی ها و تکنیک های مناسب تمام سازمان و سیستم ها را با یکدیگر هماهنگ کند و با یکدیگر مرتبط سازد.

مدیریت کارآفرین در مقابل مدیریت حرفه ای:

سازمان ها برای انتقال دانش یا تکنولوژی به بازار خلق می شوند. ساختار سازمان، سیستمی را برای یکپارچه کردن منابع لازم برای استفاده از دانش فراهم می آورد. هدف مدیریت، هدایت سازمان در جهت دستیابی به تحقق ماموریتش و همچنین بهینه کردن نحوه استفاده از منابع می باشد. سازمان ها را می شود به شکلی بسیار ساختار یافته و کاملا استاندارد شده یا به شکلی کارآفرین، بازتر و راحت تر اداره کرد. اداره سازمان به شکلی کارآفرین با بهره گیری از سبک مدیریت کارآفرین ممکن و میسر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت یارگان، تاریخ 13 اسفند 97، کد مطلب: -: www.yaregan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین