پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد به عنوان بخشی از اقدامات دولت این کشور برای کسب آزادی نازنین زاغری - راتکلیف، تصمیم گرفته است به او حمایت دیپلماتیک اعطا کند.
شعارسال: بی‌بی‌سی با انتشار این خبر مدعی شد اقدام مذکور باعث می‌شود تا وضعیت شهروند مورد نظر از حد یک مشکل شخصی و فردی به یک مسئله سیاسی بین دو دولت تغییر شکل دهد و استفاده از ابزار مختلف دیپلماتیک از جمله پیگیری در مراجع و مجامع بین‌المللی برای حمایت از فرد مورد نظرامکانپذیر شود.

وزیر خارجه انگلیس هنگام اعلام حمایت دیپلماتیک از خانم زاغری گفت که تصمیم او نشان می‌دهد که ایران تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده و از این پس پرونده خانم زاغری رسماً مناقشه‌ای بین دو کشور محسوب می‌شود.

اقدام وزارت خارجه انگلیس در حالی است که نازنین زاغری به ۵ سال حبس قطعی به جرم جاسوسی محکوم شده است. او عضو مهم شبکه تربیت جاسوس- خبرنگار در پوشش بی‌بی‌سی و برخی مؤسسه‌های انگلیسی همسو بود.

بنابراین به وزیر خارجه انگلیس باید گفت اگر به جای اعطای حمایت دیپلماتیک به این خانم جاسوس، حتی اگر او را ملکه انگلیس هم بکنید، باید مجازات جاسوسی خود را تحمل کند. از سوی دیگر درباره مصونیت و حمایت دیپلماتیک نیز باید گفت اولاً مصونیت دیپلماتیک، حتی مانع رسیدگی به جرائم اتباع بیگانه نیست و حال آنکه خانم زاغری تبعه ایران است. ثانیاً او به هنگام ارتکاب جرم، دارای همین مصونیت دیپلماتیک نیز نبوده است. ثالثاً دوره‌ای که بریتانیای صغیر (کبیر سابق) برخی اتباع ایرانی را تحت‌الحمایه خود قرار می‌داد و در ازای ارتکاب خیانت و وطن‌فروشی، پناه‌شان می‌داد، بالغ بر ۴۰ سال است که سپری شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1397 ، کدخبر: 942681 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
برای یک جاسوس روابط رو نباید با یک کشور مهم به خطر انداخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
روابط سیاسی را دستخوش یک اقدام فرد جاسوس نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین