پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
در آستانه چهارمین نشست مشترک دولت های آلمان و چین که قرار است 12 تا 14 ماه ژوئن (23و 24 خرداد) در پکن برگزار شود، آلمان خواهان نقش فعال تر پکن در حل بحران های جهان شد.

شعارسال: «مارتین شفر» سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان روز (جمعه) در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران گفت: ما در گفت وگوی بسیار فشرده با پکن هستیم و چین را به عنوان شریکی در حل بحران های مختلف در جهان مانند سوریه می خواهیم. چین توانست در خصوص مسئله هسته ای ایران بسیار موفق عمل کند، به همین خاطر این گفت وگوی سیاسی و راهبردی برای ما حائز اهمیت است.

«اشتفن زایبرت» سخنگوی دولت آلمان نیز با اشاره به نقش چین در حل مسئله هسته ای ایران گفت: ما چین را به عنوان یک شریک سازنده در حل مشکلات دنیا و به عنوان یک همکاری مستمر می خواهیم.

یک مقام عالیرتبه آلمان نیز که نخواست نامش بیان شود در جمع خبرنگاران در برلین افزود: یکی از اهداف سفر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و هیات همراه وی به پکن برای شرکت در چهارمین نشست مشترک دو کشور این است که بتوانیم چین را قانع کنیم تا نقش فعال تری در حل مناقشات منطقه ای مانند سوریه، مسئله فلسطین، افغانستان، اکراین و کره شمالی ایفا کند.

وی ادامه داد: ما نمونه های بسیار خوبی از نقش سازنده چین در جهان داریم، مانند مسئله ایران، سودان و نیز در اجلاس اقلیمی.

آلمان با 11 کشور نشست های مشترکی با دولت های از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، روسیه، هند و برزیل دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21خرداد1395، کدخبر: 82107453: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین