پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در انتقاد از طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: احیای این وزارتخانه به شدت به زیان تولیدکنندگان کشاورزی است و ناهماهنگی تولید و تجارت را افزایش خواهد داد؛ دولت باید برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان در شرایط کنونی، سیاست های حمایتی خود نظیر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات را اصلاح کند.

شعار سال: احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح برخی از نمایندگان مجلس برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی اعلام کرد: تشکیل این وزارتخانه در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور را بدتر خواهد کرد.در حال حاضر سیاست های تجاری دولت دارای ضعف های فراوانی است که تشکیل مجدد وزارت بازرگانی این ضعف ها را دو چندان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری سیاست های تجاری دولت در حوزه واردات، صادرات و نظام توزیع محصولات اشکالات زیادی داشته است و لازم است این سیاست ها به طور جدی از سوی دولت مورد بازنگری قرار بگیرد.

دستاوردهای قابل قبول ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی

کیخا با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، مدیریت این بخش ها یکپارچه شد و ناهماهنگی میان مدیریت تولید و تجارت از بین رفت.بهبود تراز منفی بازرگانی و خودکفایی در تولید محصولات اساسی از آثار مثبت یکپارچه سازی وظایف تولید و بازرگانی است که تمامی آن ها با اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی حاصل شده است.

وی تاکید کرد: علیرغم دخالت های مختلف در وظایف محول شده به وزارت جهاد کشاورزی اما مشکلات بخش کشاورزی در مقایسه با شرایط وجود وزارت بازرگانی کاهش پیدا کرده است.

زیان شدید کشاورزان در صورت احیای وزارت بازرگانی

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های غلط دولت برای تنظیم بازار محصولات اساسی در برهه کنونی گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات از جمله سیاست های غلطی بود که باعث ایجاد رانت، فساد و گرانی در برهه کنونی شده است.دولت برای کنترل مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی باید سیاست های فعلی خود را تغییر دهد، چرا که احیای مجدد وزارت بازرگانی وضعیت کشاورزان را بدتر کرده و سودی به حال کشور نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت می توانست به جای تخصیص ۱۴ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولات اساسی در بودجه سال آینده از تولیدکنندگان محصولات غذایی در داخل حمایت کند تا مشکلات کنونی در بازار نیز پدید نیاید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت قطره، تاریخ 19 اسفند 97، کد مطلب: 46573654: www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین