پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲
اثر جدید «تاریخ، متن، نظریه» به قلم الیزابت ا. کلارک و ترجمه سیدهاشم آقاجری توسط انتشارات مروارید منتشر و راهی بازار کتاب شده است.این اثر، متنی زبان‌شناختی در رابطه با نظریه‌های تاریخی‌ست که آثار فلاسفه، زبان‌شناسان و مردم‌شناسان تاریخی نظیر لوی استروس، لئو اشتراوس، دوسوسور، گادامر، دریدا و برخی دیگر از متفکرین معاصر را دربرمی‌گیرد.

شعارسال: اثر جدید «تاریخ، متن، نظریه» به قلم الیزابت ا. کلارک و ترجمه سیدهاشم آقاجری توسط انتشارات مروارید منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

این اثر، متنی زبان‌شناختی در رابطه با نظریه‌های تاریخی‌ست که آثار فلاسفه، زبان‌شناسان و مردم‌شناسان تاریخی نظیر لوی استروس، لئو اشتراوس، دوسوسور، گادامر، دریدا و برخی دیگر از متفکرین معاصر را دربرمی‌گیرد. موضوع اصلی این کتاب حول پیدایش متدولوژی‌های جدید و برقراری پیوندهای جدید میان تاریخ و سایر رشته‌های علوم انسانی ـ که منجر به ایجاد گرایش بین‌رشته‌ای از علم تاریخ شده است ـ می‌گردد. مدعای کتاب نیز بر مبنای فهم هرمنوتیکال از تاریخ به شیوه «ویلهلم دیلتای» است که در واقع به یک سنت غالب در بازخوانی متون تاریخی، در قرن بیستم بدل شد. موضوع فرعی این اثر نیز «مورخان و چرخش زبانی»ست.

کلارک در این اثر و در فصول متعدد، به بازخوانی زبان و ساختارهای آن، تاریخ و نظریه متن تاریخی و همچنین خوانش جدید از الهیات و سنت الهیات مسیحی اروپایی می‌پردازد و در واقع، آن را به عنوان اثری برای خوانش هرمنوتیکال از متون تاریخی اعصار پیشامدرن، به پژوهشگران عرضه کرده است. اثر مذکور در هشت فصل تالیف شده است.

این اثر در 440 صفحه و شمارگان 550 نسخه، با جلد شومیز و قطع رقعی، به قلم الیزابت ا. کلارک و ترجمه سیدهاشم آقاجری (استاد دانشگاه تربیت مدرس) با قیمت 70 هزار تومان و توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 20اسفند 1397 ، کدخبر:www.ilna.ir ،738368 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین