پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام جم، شب (۲۱ اسفندماه) در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.
شعار سال :  مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام جم دیشب (۲۱ اسفندماه) در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد. در این مراسم هنرمندان، پیشکسوتان و مسؤولان سازمان صداوسیما حضور داشتند.

**چهل سالگی انقلاب چنین جشنی را می طلبید
محمد جعفر خسروی اجرای این برنامه را برعهده داشت و در ابتدای این مراسم مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه هفت و دبیر جشنواره در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: ۱۶۵ روز کار هیات های داوری امروز جمع بندی شده است. چهلمین سالگرد انقلابل اسلامی می طلبید که ما جشنواره ای در همه حوزه ها داشته باشیم. هدف ما شناسایی گام های نو و جدید بود.
وی افزود: در همین راستا جشنواره در بخش‌های گوناگون مسابقات، آثار نمایشی، مستند، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی در حوزه‌های معارف، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، فضای مجازی، دوبلاژ، کمیته بازار و حوزه جذاب آرای مردمی کار خود را آغاز کرد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را آغاز گام‌های جدید، شناسایی استعدادهای نو و شناسایی تجربیات جدید در حوزه محتوا و ساختار دانست و اظهارداشت: امیدواریم این جشنواره گام مناسبی برای اجتماع هنرمندان در مسیر یک نهضت رسانه‌ای علیه امواج رسانه‌های بیگانگان باشد. امیدوارم این جشنواره بتواند در خدمت مردمی باشد که شایستگی بهترین برنامه‌ها را در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی دارند.

**میرباقری: قانون گذاران مهربانانه تر با رسانه ملی برخورد کنند
 میرباقری در سخنانی گفت: جشنواره تلویزیونی جام جم به دلیل چهار ویژگی بزرگترین رویداد رسانه ای، علمی و فرهنگی کشور است. هیچ جشنواره ای از نظر کمیت آثار، میزان مخاطب و آثاری که در مسابقه شرکت می کنند قابل مقایسه با جشنواره جام جم نیست.
وی اعلام کرد که شبکه‌های تلویزیونی در طول سال ۱۳۸ هزار و ۴۶۰ ساعت برنامه در ساختارهای مختلف پخش می‌کنند که سهم سریال‌های تلویزیونی جدید از این رقم، ۱۲۰۰ ساعت است. و ده ها مسابقه و ده ها انیمیشن و صدها برنامه مستند و گفتگومحور روی آنتن می رود. مخاطب هیچ جشنواره ای تمام ملت ایران نیست و ما برای کودکان، میانسالان، نوجوانان و همه اقشار برنامه داریم و هیچ قلمرویی آنقدر وسیع نیست.
وی افزود: متنوع ترین سنجه ها در این جشنواره ها داریم؛ در طول سال بیش از یکصد نظرسنجی در کل کشور انجام می شود تا نظر مردم را در رابطه با اتفاقات مختلف آنتن جویا شود.ما برای سنجش ۱۴۰ هزار ساعت برنامه ای که پخش می کنیم این نظرسنجی ها را در دستور کار داریم. کمیسیون های مختلف هم برای جشنواره جام جم یک سنجش حرفه ای دیگر انجام می دهند. این ۱۴۰ هزار برنامه نیازمند این سنجه های دقیق و سختگیرانه است تا وضعیت خودمان را بدانیم.
معاون سیما تصریح کرد: در امسال یک سنجه سومی هم داشتیم فارغ از نظرسنجی های مرسوم، کارشناسان حرفه ای در کمیسیون به صورت تخصصی ارزیابی کردند. این سنجه همان انتخاب مردمی بود. در نظرسنجی ما سراغ مردم می رویم ولی در این سنجه سوم برنامه عرضه می شود و مخاطب نظر می دهد. ما در این سنجه سوم از برنامه سازان و هنرمندان خواستیم یک بار در یک بازه زمانی ۴۰ روزه در منظر مردم قرار دادیم تا مردم اظهارنظر کنند. مردم امتیاز خودشان را به آثار تلویزیونی دادند؛ تنها این اتفاق در جشنواره جام جم افتاد.
وی تصریح کرد: بیش از یکصد نفر از خبره ترین افراد سنجش برنامه های ما را به صورت تخصصی برعهده گرفتند. ۱۴۰ هزار برنامه برای اینکه نظرسنجی بشود و کارشناسان ورزیده ای که بخش عمده ای از نمایندگان مردم در کشور هستند نظرسنجی را برعهده داشتند.
میرباقری تاکید کرد: ما ۱۴۰ فرد و برنامه را در مقابل مردم قرار دادیم که نظر مردم را ارائه بدهند. در بین این عناوین یک عنوان اختلال و تغییری در آراء بوجود آمد و ما مکانیزم رای دهی را به گونه ای طراحی کرده بودیم که رای دهنده می فهمید آراء به چه شکلی است و در یک شب و در یکی از موارد اختلالی به وجود آمد و رسانه ملی متوجه شد و پیگیری کرد و مصونیت و مراقبت لازم را انجام داد و از طریق فنی آن میزان آراء هم حذف شد و حوزه های امنیتی و قضایی را هم مطلع کردیم و مرجع ذی ربط هم آن را پیگیری کرد برای اینکه یک رای هم جابه جا نشود.
وی ادامه داد: این جشنواره با این حجم از مخاطب و همچنین تولید برای همه مخاطبان به مرحله نهایی رسید و منتخبان اعلام می شوند و هدف اصلی ما هم این است که کارهای مبتکرانه تر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و ما بتوانیم راه آینده را هموارتر کنیم.
میرباقری با اشاره به اینکه دو تقاضا دارم و آن را باز هم ذکر می کنم. یک تقاضا در داخل رسانه ملی است و خوشبختانه رئیس رسانه ملی حمایت هایی که از حوزه تولید داشته علی رغم همه محدودیت ها بسیار خوب بوده است و از ایشان تشکر می کنم. یک واحد سرمایه گذاری کردن در رسانه ملی ده ها برابر نتیجه خواهد داشت. اگر صدای ما به قانون گذاران می رسد به آنها این مطلب را می گوییم که رسانه ملی برای اینکه حال مردم بهتر بشود دارای منابع بی انتهایی است و باید سرمایه ها بیشتر شود. و مهربانانه تر با رسانه ملی برخورد کنند.

**برگزیدگان بخش چهل سالگی انقلاب
لوح تقدیر و تندیس جشنواره پنجم به ایمان گودرزی برای مستند «عزت» در بخش چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اهدا شد.
لوح تقدیر و تندیس جشنواره در بخش برنامه‌های گفت‌وگو محور در حوزه چهل‌سالگی انقلاب به محمد مهدی سموعی برای برنامه «چهل سیزده» از شبکه چهار تعلق گرفت.
لوح تقدیر و تندیس جشنواره در حوزه مستند در حوزه چهل سالگی انقلاب به مهدی نقویان برای «در برابر طوفان» و موشن‌گرافی «اولین‌ها» اهدا شد.
لوح تقدیر و تندیس جشنواره در بخش فضای مجازی به «محمد طرخانی» برای بهترین شبکه در حوزه سایت (شبکه قرآن سیما) اهدا شد.
همچنین لوح تقدیر و تندیس جشنواره به «سمیه فیروزفر» در حوزه شبکه‌های اجتماعی (شبکه کودک) تعلق گرفت و گودرز عزیزی نیز لوح تقدیر و تندیس جشنواره را در حوزه سایت و شبکه‌های اجتماعی برای برنامه «به خانه برمی‌گردیم» دریافت کرد.
بهرام عظیمی که به عنوان داور بخش پویانمایی و برای اعلام اسامی روی سن آماده بود، در سخنانی گفت: در چهار پنج سال اخیر در حوزه پویانمایی اتفاق‌های خوبی در تلویزیون افتاده است‌. اگر برنامه‌های شبکه پویا را نگاه کرده باشید، متوجه این موضوع شده‌اید که البته بعید می‌دانم تلویزیون نگاه کرده باشید. همانند مدیران ایران‌خودرو و سایپا که ماشین ایرانی سوار نمی‌شوند، به شما هم نمی‌خورد که شبکه‌های داخلی را ببینید.
 در ادامه مراسم مداحی با صدای استاد کریم خانی ویژه امام رضا (ع) برای حاضران پخش شد.

**تجلیل از «منوچهر والی زاده»؛ صدای ماندگار
همچنین در ادامه مراسم فیلم کوتاهی با موضوع دوبله و پخش بخش هایی از دوبله توسط منوچهر والی زاده برای حاضران به نمایش درآمد و والی زاده که به روی سن آمده بود در سخنانی گفت: 50 سال با میکروفن سر و کار دارم ولی الان قلبم تند می زند. مردم ما خیلی خوب هستند و کاش به مردم ما برسند. تلویزیون مثل خانه دوم ماست و افتخار می کنم که 50 سال در رادیو و تلویزیون ایران کار می کنم. خدا را شکر همکاران بسیار با معرفتی دارم و اگر بخواهم از آنها نام ببرم افراد بسیاری هستند. جایزه ام را با دوستانم تقسیم می کنم و وظیفه دارم جایزه ام را برای دوستانم نگهداری کنم.
وی ادامه داد: من از طرف جوانان از صداوسیما قدردانی می کنم که فضایی فراهم کردند تا من بتوانم در برنامه ای از آنها تست بگیرم و از مدیران می خواهم تا جوانان را جذب کنند. ما بقچه مان را بسته ایم و کاری نداریم ولی هرکدام تا زمانی که توان داشته باشیم کمک می کنیم و خدمت به مردم و صداوسیما را در اولویت خود قرار می دهیم.
پس از آن نیز مینو غزنوی اظهارداشت: زمانی که ما به سازمان صداوسیما آمدیم؛ همه جا غیر از ساختمان پخش خاکی و غیر آسفالت بود و تنها یک تیر چراغ برق وجود داشت که ما را راهنمایی میکرد. واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما از قدیمی ترین بخش های صداوسیماست و از آقای نقیئ تشکر میکنم که به دوبله توجه ویژه ای دارند.
در بخش مدیردوبلاژ و صداپیشگی تندیس و لوح تقدیر جشنواره به افشین زی نوری تعلق گرفت. در بخش صداپیشگی هم لوح تقدیر و تندیس جشنواره به مینو عزنوی تعلق گرفت.در بخش مدیر دوبلاژ و صداپیشگی نیز سعید شیخ زاده برگزیده شد.

**«ایرانگرد» برگزیده بخش مستند
همچنین لوح و تندیس بهترین مجموعه مستند به داوود سماواتی یار برای دست آفریده ها در شبکه دو تعلق گرفت.
لوح و تندیس بهترین مستند تک قسمتی به هادی نعمت اللهی برای مارش میرا در شبکه سه تعلق گرفت.
لوح و تندیس بهترین کارگردانی به جواد قارایی برای مستند ایرانگرد در شبکه یک تعلق گرفت.
جواد قارایی در سخنانی گفت: از مدیران به خاطر حمایت در این ۱۰ سال تشکر می کنم و همچنین از مردم ایران ممنونم. یکی از افتخارات ایرانگرد این است که اورجینال است.
در ادامه مراسم در بخشی با عنوان «ادای دین به جانبازان رسانه ملی» رئیس صداوسیما و معاون سیما روی صحنه رفتند و توسط آنها از احمدرضا اسفندیاری و علی رشاد جانباز حادثه تروریستی اهواز تجلیل شد.
همچنین در بخش نکوداشت زنده یاد خشایار الوند با دعوت از از همسر وی و سیروس الوند برادرش از این نویسنده یاد شد و تجلیل بعمل آمد.

**علی عسکری: لزوم ارائه تمدن جدید در مقابل تمدن غرب
 پس از گرامیداشت یاد و خاطره خشایار الوند، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما سخنانی درباره انسان گفت و اظهارداشت: انسان تنها پدیده خداگونه روی زمین است و بنا بر این همه انسان ها دارای ارزش ویژه ای هستند و اگر دل به خدا بسپارند و توجه به خدا داشته باشند، درون پرمحبت و نورانی خواهند داشت. اخلاق زیبا و رفتار زیبا موجب کمک به دیگران و درشد جامعه ما می شود و کسانی که این مسیر را سپری کند، راه موفقیت را سپری می کند و اگر به دنیا تکیه کند، افول می کند.
وی ادامه داد: اگر انسان دچار پستی ها شود، از حیوان ها هم کمتر می شود. امیدواریم که در ترازی باشیم که بتوانیم هم درون خود را آباد کنیم و توجه به خدا را درون خود زنده نگاه داریم و هم بتوانیم به دیگران خدمت کنیم. هنر دمیدن روح تعهد در انسانهاست و شکل گیری شور و  اشتیاق بیشتر در زندگی.
علی عسکری اظهارداشت: تمام انسان های بزرگ و شهدای بزرگ همه عشق و شور ایمانی را درون خود دارند برای ساختم جامعه و در خدمت جامعه هستند. ما افتخار می کنیم که در رسانه ملی کار می کنیم و می توانیم به مردم خدمت کنیم. کار رسانه و کاری که شما با انبوه مردم می توانید صحبت کنید و شور و اشتیاق و گرما در جامعه ایجاد کنید. ما برای ملت ایران خدمت می کنیم و شاکر خداوند هستیم.
وی با بیان اینکه کلید واژه و جانمایه آن حقیقت مردم است، تاکید کرد: وقتی ایشان این متن را می نویسند برای مردم و عظمت مردم و بزرگی آنها می نویسند. مردم بزرگی که پای آرمانهایش میاستد و پای حق و حقیقت هست. ایشان می فرمایند که این ملت می توانند به آینده نویدبخشی برسند. ایشان می فرمایند که ما برای آینده باید خودسازی کنیم و دومین محوری که می فرمایند جامعه سازی است و کسی که خودسازی کرد می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد و در راه اعتلاء ایران گام بردارد. گام سوم این است که ایران در مقابل تمدن مغرب زمین تمدن جدیدی داشته باشد و آن را جلو ببرد.
وی ادامه داد: رهبری 4 نکته در اصول تمدنی دارند. اول اینکه تمدن ما توحیدی است و نکته دوم این است که عبودیت کلیدواژه این تمدن است و محور دیگر کرامت انسان است و انسان در اسلام کرامت ذاتی دارد و این پایه یک تمدن جدید است که گذاشته می شود. چهارم نیز سبک زندگی است که ما باید سبک زندگی ایرانی - اسلامی را پیش ببریم. ما باید راجع به این سبک کار فاخر ویژه انجام دهیم.
وی گفت: ملت ما ملت بزرگی است که یک ملت برتر است و رهبری با توجه به اینکه ما باید آینده را فتح کنیم، تکیه و تاکید بر جوانان این مرز و بوم می کنند. جوانان باهوش و دانشمند و پرغیرتی که آنها را در جبهه و امروز در جای جای مملکت می بینیم و با همین جوانان باید ایران را بازمهندسی کنیم و در مقابل نظام سلطه قدبرافرازیم و تمدن جدیدی در دنیا خلق کنیم.
رئیس رسانه ملی اظهارداشت: در این زمینه ما دو پروژه بزرگ ملی را در حوزه سریال کلید زده ایم. یکی سریال سلمان فارسی و دیگری سریال موسی است که اتفاقا خداوند در هر دو آنها به انسانها توجه می کند. خداوند قوم یهود را برتری داد و پیامبران بسیاری از آنها آمدند اما به دلیل توجه به مال دنیا افول کردند و هنوز هم بزرگترین منابع مالی دنیا را در دست دارند.
قوم دیگر قوم پیامبر بودند که آیه نازل شده ما قومی داریم که خداوند آنها را دوست دارد و ما هم آنها را دوست داریم. از پیامبر می پرسند که چه قومی است؟ پیامبر بر شانه سلمان می زنند و می فرمایند هم وطنان سلمان هستند که در آینده بار این دین بر دوش آنها خواهد بود.
وی در انتها ضمن تشکر از میرباقری گفت: از همه خانواده رسانه ملی تشکر می کنم و سال 97 بسیار حساس بود و دشمن برای ما خط و نشان کشید اما ملت همه نقشه های آنها را نقش برآب کرد و ما در 22 بهمن دیدیم که مردم جواب آنها را دادند. من تعظیم می کنم در مقابل مردم و هم همکارانم در رسانه ملی و همچنین برای برگزاری پنجمین جشنواره جام جم تشکر می کنم. البته امسال نام کالای ایرانی نام گذاری شد و اگر ملتی بازار خود را در خدمت دیگران قرار دهد، قدرت خود را در اختیار آنها قرار داده است. رسانه ملی در این زمینه کارهای فراوانی کرد و البته ما هنوز جمع بندی را ارائه نداده ایم و من برداشتم از میدان، صحنه و بازار این است که تمایل مردم برای خرید کالای ایرانی بیشتر شده و تولید هم بیشتر شده است.

**فردوسی پور: فرزند رسانه ملی هستم/ سخت ترین سال کاری ام را سپری کردم
 بخش بعدی مراسم جوایز برنامه های بخش ترکیبی اعلام شد که «عادل فردوسی پور» توانست تندیس جشنواره را برای برنامه «نود» از آن خود کند.
فردوسی پور در سخنانی گفت: من خیلی خوشحالم که امسال در سخت ترین سال کاری ام دو جایزه گرفتم از استادانی که همه آنها خاک صحنه خورده اند. من فرزند رسانه ملی هستم و در این بیست و چند سال همیشه سعی کردم صادقانه کار کنم و خود را مدیون مردم می دانم.  
در سالی که در رسانه ام به من بی مهری شد اینکه کارم دیده شد خیلی برایم ارزشمند است من مدیون مردم هستم و نمی دانم چگونه از آنها تشکر کنم. این جایزه دوم در این سال سخت و عجیب و غریبی که سپری کردم ارزش زیادی دارد.
وی ادامه داد: مردم همیشه به من لطف داشتند، من خیلی منقلب شدم به خاطر سختی هایی که در این سال کشیدم و همه آنها از جلوی چشمم عبور می کند. اما این جایزه، لطف مردم و سازمان برای من مثل اکسیر است. خیلی تشکر می کنم از وزیر محترم ارتباطات از پلیس فتا و ستاد جشنواره و میرباقری.  این جایزه را مدیون مردم هستم و به مردم تقدیم می کنم و امیدوارم لایق لطف مردم باشم.
تندیس و لوح جشنواره در بخش تهیه کنندگی به جواد فرحانی برای برنامه هزارداستان رسید.
تندیس و لوح جشنواره در بخش تهیه کنندگی به رامین موسوی ملکی رسید.
در این بخش تندیس برنامه منتخب پرمخاطب از نگاه مردم نیز به رضا رشیدپور برای تهیه کنندگی حالا خورشید رسید.
همچنین در این بخش تندیس برنامه منتخب شاخص از نگاه مردم به برنامه نود به فردوسی پور رسید.

**اهدای تندیس رشیدپور به شهدای دیده نشده
رشیدپور نیز در سخنانی اظهار کرد: من هیچ کاره ام از ۷۰ نفر از همکارانم سپاسگذارم. ما در این هیاهوهای خبر از سانحه هواپیمایی که یک ماه اخیر سقوط کرد و سرنشینان آن برای تهیه گوشت رفته بودند غفلت کردیم و من این تندیس را به آنها تقدیم می کنم.

**دلاوری: جایزه ام را به یک تهدید کننده می دهم
محمد دلاوری نیز در سخنانی عنوان کرد: یکی از ملزومات مدل برنامه های ما تهدید است. چندی پیش یکی به تهیه کننده ما زنگ زد و گفت اگر من به کارم ادامه دهم حسرت آنتن زنده را بر دلم خواهد گذاشت و من اینجا می خواهم این تندیس را به او تقدیم کنم.

**علیخانی: زمان پایان ماه عسل و آغاز عصر جدید است
همچنین از سوی شهیدی فرد اعلام شد که جایزه هیات ویژه داوران به احسان علیخانی برای برنامه «ماه عسل» رسید. علیخانی نیز در سخنانی گفت: در فکر این بودم که بیایم اینجا و چند گله گی بیان کنم. من شاید ۱۸ ساله بودم که وارد صداوسیما شدم و در شبکه یک وارد کار شدم. من تجربه اجرای این جشنواره را در دور دوم یا سوم دارم و برای اینکه بگویم اوضاع اقتصادی سازمان چقدر خراب است باید بگویم قسط اخر اجرای آن جشنواره را دریافت نکردیم.
وی افزود: من با مسئولان سازمان صحبت کردیم و فکر می کنم اکنون زمانی برای پایان ماه عسل و شروع عصر جدید است. از بودن در کنار داوران برنامه عصر جدید خوشحال هستم. دیروز مصاحبه تکان دهنده ای از رضا رویگری دیدم که لنگ اجاره خانه هستند. من هم می خواهم مدیران را به ملاقاتی با او دعوت کنم و هم می خواهم به عنوان یک فرد کوچک هدیه ام را به او تقدیم کنم‌.
در بخش مجری زن، تندیس و لوح به ندا ملکی برای اجرای افتاب شرقی، زینب ابوطالبی برای نیمه پنهان ماه و همچنین تندیس مجری منتخب زن از نگاه مردم به فاطمه امینی برای برنامه مل مل رسید.
در بخش تحقیق و پژوهش تندیس و لوح به توحید اتش بار برای برنامه پایش، در بخش تهیه کنندگی برنامه کودک به حمیدرضا عطارد برای سر سفره خدا، در بخش تهیه کنندگی برنامه نوجوان به سیدمهدی حسینی برای برنامه بازی ویزیون، در بخش گروه تولید تلویزیونی به سعید رضایت کارگردان ماه عسل، در بخش اهتمام به زبان فارسی به علی هنرور تهیه کننده صبح بخیر ایران تعلق گرفت.
همچنین تندیس ویژه پنجمین جشنواره جام جم برای تلاش مستمر در برنامه های مناسبتی به فرشاد حسینی برای برنامه صحیفه نور، تندیس ویژه برای مجری مولف و برنامه ساز به مهران مدیری و مصطفی احمدی تهیه کننده دورهمی، تندیس تیتراژ منتخب از نگاه مردم نیز به تیتراژ دورهمی با صدای مهران مدیری تعلق گرفت.
تندیس ویژه پنجمین جشنواره برای برنامه تاثیرگذار با اجرای امیدآفرین به رامبد جوان و سیدعلی احمدی تهیه کننده خندوانه تعلق گرفت.
رشیدپور در ادامه مراسم پشت میکروفن قرار گرفت و با اظهار خوشحالی از تندیس نگاه مردمی که دریافت کرده است از جمعیت حاضر در سالن درخواست کرد نجم الدین شریعتی، اقبال واحدی و نیما کرمی را تشویق کنند.
در ادامه مراسم نیز تندیس و لوح جشنواره در بخش اجرای مسابقه به محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه برنده باش رسید.

**تشکر گلزار از طرفدارانش
گلزار در سخنانی گفت: در راه فکر می کردم اگر قسمتم بود بیایم بالا از چه کسی باید تشکر کنم. از مردم تشکر می کنم که اعتبار سال ها کار در سینما و موسیقی و اخیرا در تلویزیون را از آنها دارم و  مردم باعث شدند تا برنده باش یکی از دو برند تلویزیون شود. وی در پایان سخنانش از مدیران تلویزیون تشکر کرد.
همچنین تندیس و لوح جشنواره در بخش کارگردانی به مصطفی امامی برای کارگردانی مسابقه پنج ستاره رسید.
تندیس و لوح بهترین مسابقه به ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری تهیه کنندگان کودک شو رسید.

**جایزه ویژه برای سازندگان «پایتخت»
در ادامه مراسم تندیس و لوح در بخش تهیه کنندگی به ایرج محمدی تهیه کننده مجموعه نمایشی دلدادگان رسید و تندیس و لوح در بخش کارگردانی به احمد معظمی کارگردان مجموعه نمایشی سارق روح رسید.
همچنین تندیس و لوح در بخش فیلمنامه به احسان جوانمرد نویسنده مجموعه بانوی عمارت رسید.
جوانمرد در سخنانی گفت: هر مدیری که می آمد اولین گزینه اش کنارگذاشتن فیلمنامه بانوی عمارت بود و من امروز خواسته ام این است که فیلمنامه ها را در شوراها برسی کنید. این فیلمنامه می توانست هفت سال پیش ساخته شود. در این سیستم به زحمت فردی بالا می آید اینها را آسان از دست ندهید عادل فردوسی پور آسان به دست نیامده است خشایار الوند آسان به دست نیامده بود.
وی ادامه داد: حال آثار نمایشی بهتر می تواند باشد، صنف ما فیلمنامه نویسان خیلی زجر می کشد. ما نویسنده ها خیلی همدرد هستیم و کسی به ما توجهی ندارد. همه می گویند چرا فیلمنامه ها بد است اما جرا فیلمنامه ها بد نباشد؟ ما دستمزد خوب نمی گیریم و ذهنمان آسوده نیست.
 تندیس و لوح بازیگر برتر زن به گلچهره سجادیه برای بازی در مجموعه نمایشی انام رسید. همچنین مریم مومن بازیگر بانوی عمارت تندیس بازیگر منتخب زن از نگاه مردم را دریافت کرد. حسین محجوب بازیگر برتر مرد مجموعه نمایشی محکومین تندیس و لوح این بخش را دریافت کرد.
تندیس بازیگر منتخب مرد از نگاه مردم نیز به حسام منظور بازیگر سریال بانوی عمارت رسید.

جایزه محسن چاوشی برای بخش دستاورد هنری ویژه
در این بخش تندیس و لوح به تیتراژ سایه بان به خوانندگی محسن چاوشی رسید.
تندیس ویژه جشنواره جام جم نیز به مجموعه نمایشی پدر به عنوان اثری تاثیر گذار با محوریت خانواده رسید که از حامد عنقا تهیه کننده، بهرنگ توفیقی کارگردان و مهدی سلطانی و لعیا زنگنه بازیگران دعوت شد که به صحنه بروند.
تقدیر ویژه جشنواره پنجم جام جم با اهدای لوح از بازیگران بچه مهندس صورت گرفت.
در پایان نیز از سیروس مقدم، الهام غفوری و محسن تنابنده برای ساخت پایتخت تجلیل شد.
تندیس ویژه جشنواره برای اثر جریان ساز در جذب مخاطب تلویزیون به پایتخت ۵ تعلق گرفت و این تندیس ویژه به انتخاب هیات داوران و مردم صورت گرفت.
 علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما)، مرتضی میرباقری (معاون سیما)، رضا پورحسین، مدیران شبکه‌های تلویزیونی و گروه‌های برنامه‌ساز، سیروس مقدم، محمدرضا شریفی نیا، ناصر ممدوح، منوچهر والی‌زاده، حمید گودرزی، رضا توکلی، داریوش اسدزاده، شاهرخ استخری، علی‌همت مومیوند، سیامک اطلسی، محمود پاک‌نیت، مهران رسام، پیمان قانع، محمدحسین رضوی، مسعود احمدی افزادی، رضا رویگری، ناصر ممدوح، اکبر منانی، حسام منظور، کمند امیر سلیمانی، محمد دلاوری، افشین ذی‌نوری، نجم‌الدین شریعتی، محسن تنابنده و حامد عنقا از جمله حاضران در این مراسم بودند.
پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم به داوری و معرفی بهترین‌های تلویزیون در قالب کمیسیون‌های ده‌گانه نمایشی، مسابقات، مستند، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی، دوبله و آماده سازی، انتخاب مردمی، چهل سالگی، آگهی‌ها و فضای مجازی انتخاب بهترین آثار پخش شده در یک سال گذشته می‌پردازد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار : 22 اسفند 1397، کدخبر:13971221001148،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
به همه جایزه دادن که یه وقت به کسی برنخوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
مهم نظر مردم بود که همه به عادل رای دادن و بقیه هدیه ها الکی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین