پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
یک روزنامه‌ مشهور لبنانی با تأکید بر قدرت محور مقاومت تصریح کرد که اکنون نیروهای ضد صهیونیستی به سهولت پایتخت صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهند.
شعار سال : ناصر قندیل در یادداشتی تصریح کرد که برای نسل‌های عربی که مراحلی از شکست را پشت سر گذاشته و با مقاومت، پیروزی‌های بزرگی را هم تجربه کرده‌اند، شب گذشته، رؤیای مهمی محقق شد که به‌دور از تحلیل‌ها، دل‌هایشان را شاد کرد. حال که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طعم موشک‌ها را چشید، به‌خوبی می‌داند که با شروع هر جنگی، مالکان موشک‌های قوی‌تر، سلاح‌های خود را از انبارهایشان بیرون آورده و تل‌آویو را هدف می‌گیرند.

قندیل ادامه داد: «با توجه به مواضع منتشرشده از سوی دو جنبش حماس و جهاد اسلامی که از نفی مسئولیت شلیک موشک‌هایی که روز گذشته تل‌آویو را هدف گرفت، فراتر می‌رود و همچنین با در نظر گرفتن صحبت‌های برخی مسئولان این دو جنبش که شلیک موشک‌ها را اقدامی دانستند که با هدف کشاندن نوار غزه و نیروهای مقاومت به سمت مقابله با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، شاید بتوان گفت نتانیاهو قصد دارد با استفاده از بهانه موشک‌ها، تنشی را تا پیش از انتخابات ایجاد کند که برای قدرت‌نمایی خود به آن نیاز دارد! اما با دقت نظر در میزان قدرت نتانیاهو در آغاز یک درگیری بزرگ به دنبال شلیک این موشک‌ها، یک سؤال جدی مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه آیا واقعاً رژیم صهیونیستی توان ورود به چنین مقابله‌ای را دارد؟ در سوی دیگر، میزان قدرت نیروهای مقاومت برای مقابله چه اندازه است؟»

وی ادامه داد: «با وجود تمام موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌ها، آنچه دیروز اتفاق افتاد، اتفاق مهم و بی‌سابقه‌ای بود و تفاوتی نمی‌کند کدام طرف پشت این اقدام ایستاده، مسئولیت آن را می‌پذیرد یا نه. شاید طرف عامل ترجیح داده است تا در شرایط حاضر مسئولیت این اقدام را نپذیرد. درهرصورت، شلیک موشک‌ها برای همه غافلگیرکننده بود و تحولی در قواعد و اصول درگیری با تل‌آویو از زمان برپایی رژیم جعلی آن، یعنی حدود ۷۰ سال پیش ایجاد کرد.»

قندیل افزود: «در تمام جنگ‌هایی که در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و مابین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ به وقوع پیوست، حتی یک موشک به سمت تل‌آویو شلیک نشد و صهیونیست‌ها از تهدیدهایی ازاین‌دست در امان بودند. اگر تهدیدی متوجه تل‌آویو می‌شد، گذرا بود یا اینکه رژیم غاصب صهیونیستی می‌توانست آن را مهار کرده و فرصت‌های تکرار تهدیدها را با خلق یک واقعیت نظامی جدید در جغرافیای منطقه‌ای که آن را تهدید می‌کرد، لغو کند؛ چه در مصرِ جمال عبدالناصر، یا در عراق و سوریه. درحالی‌که رژیم صهیونیستی در برابر یک واقعیت تازه قرار دارد، ناچار است اعتراف کند که در صورت ورود به مقابله با هر یک از طرف‌های محور مقاومت، قطعاً تل‌آویو هدف گرفته می‌شود. موشک‌هایی وجود دارد که حتی گنبد آهنین صهیونیست‌ها نیز از مقابله با آن عاجز است و طرف‌های اصلی در نوار غزه، نیروهای مقاومت در لبنان، ارتش سوریه، نیروهای حشدالشعبی در عراق و درنهایت، ایران، همگی قادرند از چنین موشک‌هایی استفاده کنند.»

وی تصریح کرد: «رسانه‌های اسرائیلی ازاین‌جهت به مسئله موشک‌های شلیک‌شده توجه زیادی نشان دادند که این امر می‌تواند تل‌آویو را با خطری جدی مواجه کند. پس‌ازآنکه هدف گرفتن این رژیم جعلی تنها یک فرضیه و احتمال محسوب می‌شد، حال، تبدیل به واقعیتی قابل تکرار شده است. همان‌طور که دان کوتس، رئیس کمیسیون اطلاعات ملی آمریکا در برابر کنگره تأکید کرد که تنش‌زایی اسرائیل در سایه توازن‌های شکننده و نبود سقف‌های سیاسی مشخص، می‌تواند این رژیم را به لغزش به سمت اتفاقات غافلگیرکننده سوق دهد که کنترل آن، خارج از کنترل صهیونیست‌ها باشد. و کسانی که معتقدند منافع تل‌آویو تنها با ورود به یک جنگ بزرگ محقق می‌شود یا افرادی که می‌گویند نتانیاهو نیاز به یک ماجراجویی جنگی دارد تا قدرت و اعتبار خود را بازیابد، از این نکته غافل‌اند که هر جنگ یا شبه جنگی، نیاز به استراتژی خروج دارد. بنابراین، نتانیاهو می‌تواند در مورد آغاز جنگ تصمیم‌گیرنده باشد، اما هیچ نقشه راه واضحی برای پایان دادن به جنگ ندارد.»

وی افزود که در شرایط فعلی، حماس و جهاد اسلامی می‌توانند مسئولیت شلیک موشک‌ها را نپذیرفته و حتی آن را محکوم کنند، اما در صورت شروع جنگ، دیگر این گروه‌ها ساکت نمی‌مانند و با تمام توان خود پاسخ حملات صهیونیستی را می‌دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:24 اسفند 1397،کدخبر:368209،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
این توان نظامی را در دنیا نشون میده که محدود به یک کشور و منطقه خاص نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین