پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
سردبیر رای الیوم حمله موشکی مقاومت به تل‌آویو را آغازگر یک دوره منحصر دانست که سران رژیم صهیونیستی را شوکه می‌کند.
شعارسال: عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم، در یادداشتی در این روزنامه نوشت: موشکی را که مقاومت فلسطین از نوار غزه به شمال تل‌آویو پرتاب و دو ساختمان را تخریب کرد، از نظر خسارت‌های مادی و انسانی که وارده کرده است نمی‌توان ارزیابی کرد بلکه از این لحاظ اهمیت دارد که آغازگر یک دوره منحصر به فرد جدید است که رژیم اشغالگر و سران آن را شوکه خواهد کرد؛ زیرا اولا ناتوانی و فرسودگی سامانه بازدارنده اسرائیل یعنی گنبد آهنین را ثابت می‌کند و دوم اینکه نشان می‌دهد تحولی منحصر به فرد و بی‌سابقه در سلاح موشکی فلسطین رخ داده است.

او در ادامه یادداشت خود آورده است: بدون هیچ بحثی باید گفت موشک‌های جدید مقاومت رادار‌های بسیار پیشرفته اسرائیل را گمراه می‌کنند و با دقت به اهداف خود می‌رسند و این یعنی فضای مقابل آن‌ها کاملا باز است و زیرساخت‌های اسرائیل دیگر در امنیت نیستند و منظور از زیرساخت‌ها فرودگاه ها، بنادر و حتی رآکتور هسته‌ای دیمونا است.

برد این موشک جدید که «جعبری هشتاد» نام داشت به صد و بیست کیلومتر و از رفح در جنوب نوار غزه پرتاب شد و اکثر گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یگان موشکی گردان‌های قسام آن را پرتاب کرده است هرچند سخنگوی رسمی این گردان‌ها رسما این مسئله را اعلام نکرد.

قاطعانه می‌گوییم این اقدام آشتی را برای ساکنان غزه به دنبال خواهد داشت و آن‌ها را پشت سر گردان‌های مقاومت متحد خواهد کرد.

عطوان ادامه داده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این حمله را وحشیانه توصیف و تهدید کرد به انتقام‌گیری اقدام خواهد کرد و تصمیم گرفت بلافاصله بعد از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سفر خود به آمریکا -که بیشتر نمایشی با انگیزه‌های صرف انتخاباتی است- پایان دهد.

چندین احتمال برای چگونگی انتقام گیری اسرائیل وجود دارد که عبارتست از: اول اینکه نتانیاهو برای حمله‌ای فراگیر به نوار غزه و اشغال مجدد آن چراغ سبز نشان دهد و جنبش‌های مقاومت و در رأس آن‌ها حماس و جهاد اسلامی را کاملا در این شهر نابود کند که البته با توجه به دو بار عقب‌نشینی خفت بار اسرائیل از غزه و جنوب لبنان این احتمال کاملا منتفی است.

دوم: نتانیاهو به شیوه معمول خود پناه ببرد یعنی به حملاتی شدید به نوار غزه دست بزند و خسارت‌های مالی زیادی وارد کند، اما کمترین خسارت انسانی را وارد کند تا مانع از واکنش انتقام‌جویانه شود.

سوم: احیای سیاست ترور رهبران مقاومت؛ سیاستی که بعد از دستیابی به آتش‌بس با میانجیگری مصر اخیرا متوقف شده بود.

در ادامه این یادداشت آمده است: دو هفته قبل از انتخابات سراسری اسرائیل، نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ راه بیندازد، اما به خاطر این انتخابات و رقابت سختی که با آن مواجه شده است چاره‌ای جز پاسخ دادن ندارد و گرنه در برابر مقاومتی که روزبه روز قویتر می‌شود در قامت یک مسئول ضعیف و ترسو ظاهر می‌شد. واکنش هر چه باشد، موشک جعبری جشن‌های نتانیاهو و ترامپ و لابی یهودی در واشنگتن را که به خاطر اعمال ”مشروعیت" اسرائیل بر جولان اشغالی برگزار شده بود، خراب کرد و از یک اراده عربی اسلامی قوی خبر داد که به مقاومت بازگشته است و در نتیجه می‌خواهد معامله قرن را شکست دهد. این همان مسئله‌ای است که سران اسرائیل نگرانش هستند؛ زیرا گمان می‌کردند عرب‌ها کاملا تسلیم شده‌اند.

نتانیاهو که چهل و هشت ساعت بعد از سقوط پانصد موشک و خمپاره در عمق اسرائیل برای درخواست میانجیگری مصر به این کشور شتافت تا سومین جنگ در نوار غزه را متوقف کند شاید شدیدترین شکست را متحمل شود زیرا جنبش‌های مقاومت با قدرت بیشتری پاسخ خواهند داد و موشک جعبری که به تل‌آویو اصابت کرد فقط هشداری برای رخداد‌های آتی بود.

عطوان ادامه داده است: مردم فلسطین در برابر دو گزینه قرار دارند از گرسنگی بمیرند یا اینکه شهید شوند و بدون شک گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. اسرائیلی‌ها و به کمک برخی کشور‌های عربی دو میلیون فلسطینی را در محاصره شدید و گرسنگی و انواع اهانت‌ها قرار دادند و انتظار دارند که مردم فلسطین با سلام و صلوات از آن‌ها استقبال کنند، اما آن‌ها ملتی را که از دست‌کم صد سال از مبارزه دست نکشیده است، نمی‌شناسند.

در انتهای این یادداشت آمده است: موشکی که به تل‌آویو اصابت کرد شاید ”پیش غذایی" برای یک غذای چرب باشد و شاید میلیون‌ها اسرائیلی را مجبور کند به دنبال پناهگاه بروند که این مسئله به نوبه خود سه چهارم پیروزی به شمار می‌رود و مهمتر اینکه این واکنش موشکی طرف‌های دیگر را هم تشویق کرد به هرگونه تجاوزی که آن‌ها را هدف می‌گیرد پاسخی انتقام‌جویانه بدهند. غزه و کرانه باختری بر این مسئله که باید در برابر رژیم اشغالگر مقاومت و خسارت‌های مادی و معنوی بیشتری به آن وارد کرد توافق نظر دارند و باید منتظر باشیم و ببینیم طی روز‌های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 6 فروردین 1398 ، کدخبر: ۶۸۷۷۵۵۹ ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
فقط شعار. فقط تند روی در زمان عمل. فقط...
همین کارها رو نمی تونید بدون شعار و در سکوت کامل انجام بدهید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین