پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
پلیس عراق گزارش کرد که یک موشک در محوطه مجتمع اداری-مسکونی برجسیا در بصره که دفاتر شماری از شرکت‌های نفتی بین‌المللی در آن قرار دارد منفجر شد و به خساراتی به بار آورد. در اثر انفجار موشک، دو کارگر عراقی هم زخمی شده‌اند.
شعار سال:صبح روز چهارشنبه، ٢٩ خرداد (١٩ ژوئن)، پلیس عراق گزارش کرد که یک موشک در محوطه مجتمع اداری-مسکونی برجسیا در بصره که دفاتر شماری از شرکت‌های نفتی بین‌المللی در آن قرار دارد منفجر شد و به خساراتی به بار آورد. در اثر انفجار موشک، دو کارگر عراقی هم زخمی شده‌اند. این ساختمان در غرب بصره واقع شده و دفاتر محلی شماری از شرکت‌های نفتی بزرگ از جمله اکسون موبیل، شل و انی ایتالیا در آن واقع شده است. بعضی از کارکنان محلی گفته‌اند که صدای سه انفجار را شنیدند اما پلیس تا کنون اصابت یک موشک را تایید کرده است.
حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در بصره
 پلیس عراق امروز چهارشنبه از حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در شهر بصره در جنوب شرق عراق خبر داد.

به گزارش رویترز، کارگران شاغل در این شرکت گفته‌اند که صدای سه انفجار در مقر یک شرکت نفتی خارجی در شهر بصره را شنیده‌اند. پلیس اعلام کرده که دو کارمند عراق در این اتفاق، مجروح شده‌اند.

رویترز به نقل از مسئولانی در حوزه نفتی در عراق گزارش کرد، شرکت‌هایی که در محدوده انفجار فعالیت می‌کنند، اکسون موبیل، شِل و اِنی هستند.

این خبرگزاری به نقل از منابع امنیتی توضیح داد که «شرکت اکسون قصد دارد بیست نفر از کارمندان خارجی خود در بصره را بعد از اصابت راکت به مقر این شرکت، خارج کند».

طبق این گزارش مسئولان عراقی هم گفته‌اند که امور نفتی از جمله روند صدور نفت در جنوب عراق متأثر از این حادثه نشده و طبق روال قبل ادامه دارد.

حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در بصره
موقعیت شهر بصره در عراق

منابع خبری بامداد امروز چهارشنبه همچنین از فرود دست‌کم یک فروند موشک «کاتیوشا» در داخل مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری در بخش شرقی «موصل» که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا است حکایت کرد .

به گزارش رویترز، ارتش عراق در بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرد. در این بیانیه اشاره‌ای به تلفات احتمالی این حادثه نشده است. ارتش عراق گفته راکت شلیک‌شده یک کاتیوشای کوتاه‌برد بوده است.

فرمانده نظامی موصل گفته این راکت در یک فضای باز فرود آمده و هیچ خسارتی ایجاد نکرده است. او گفت این راکت از غرب موصل شلیک شده است.
حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در بصره
محل اصابت راکت - بصره

حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در بصره
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ،تاریخ انتشار:29خرداد1398،کدخبر:403019،fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
این حملات به نفع چه کسانی میتونه باشه که با جان مردم بازی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین