پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
فعالان یمنی در تکمله پاسخ نظامی کشورشان به حملات عربستان سعودی و حمله موشکی به فرودگاه «أبها»، در فضای مجازی جنگ روانی مرتبطی علیه سعودی‌ها آغاز کرده‌اند.در ادامه سیاست فرودگاه در مقابل فرودگاه یمنی ها، ارتش یمن فرودگاه بین المللی ابهاء در جنوب عربستان را هدف موشک کروز قرار داد. با این حمله، پروازها از مقصد و مبدأ این فرودگاه قطع شده است.

شعار سالجنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن وارد فاز جدیدی شده است. یمنی‌ها که دفاع از کشور خود در برابر تجاوزات نیروهای مختلف را پی گرفته بودند حالا حملات دشمن خصوصا به اماکن استراتژیک مانند فرودگاه‌ها را بی پاسخ نمی گذارند.

در ادامه سیاست فرودگاه در مقابل فرودگاه یمنی ها، ارتش یمن فرودگاه بین المللی ابهاء در جنوب عربستان را هدف موشک کروز قرار داد. با این حمله، پروازها از مقصد و مبدأ این فرودگاه قطع شده است.
چشم مقابل چشم، دندان مقابل دندان و فرودگاه در مقابل فرودگاه این راهبرد جدید کشوری است که مردم مظلوم آن چند سالی است که زیر بمباران بی رحمانه جنگنده های ائتلاف سعودی قرار دارند. این نوع استراتژی نیز خود نوعی دفاع محسوب می شود.

هر چقدر دشمن هزینه دشمنی برای خود بیشتر ببیند ممکن است در حملاتش تجدید نظر کند و بازدارندگی در این خصوص ایجاد شود. دشمن وقتی ببیند که یمنی‌ها توانایی مقابله به مثل را دارند و توان نظامی‌شان نقاط حساس آنها را هدف قرار داده، ممکن است از تجاوز دست بردارد. خواسته یمنی ها در این زمینه آزاد شدن فرودگاه و مسیرهای ترانزیت کالا برای تامین مایحتاج مردم است.
کشورهایی که با سعودی‌ها برای به خاک و خون کشید یمن هم پیمان شدند از جمله کشورهایی هستند که برای تجارت به شدت نیازمند امنیت هستند. این کشورها که امنیت یمن را به شدن به مخاطره انداخته‌اند خود بایستی در این زمینه طعم ناامنی و ضرر و زیان اقتصادی این امر با بچشند.

پرونده‌ای که صنعاء تصمیم به گشودن آن گرفته فرودگاه‌های جنوبی عربستان در مقابل فرودگاه صنعاء است و این معامله اگر ریاض و ابوظبی سرسختی نکنند، قابل توسعه است.
با تعطیلی کامل فرودگاه‌های جنوبی عربستان نیز که در آینده نزدیک قابل تصور است، قطعاً طرف یمنی که همواره در ارسال پیام‌های نظامی خود صبر پیشه می‌کند، می‌تواند پیام‌هایی حاوی فروپاشی نیروهای عربستانی و شکست استراتژیک آنها منتشر کرده، از ایجاد تغییراتی در میادین درگیری به ویژه پس از حمله علیه دو ایستگاه نفتی در الدودامی و عفیف و نیز توقف پمپاژ نفت در خط نفتی ۱۲۰۰ کیلومتری عربستان خبر داده و ریاض را که جنگ یمن را برای نمایش قدرت خود در سال ۲۰۱۵ به راه انداخت، هر چه بیشتردر موقعیت ضعف نشان دهد.
دیشب دوباره پهپادهای یمنی فردگاه «ابها» را مورد هدف قرار دادند. این حمله، چهارمین حمله یمن به فرودگاه‌های سعودی پس از اعلام راهبرد حمله به فرودگاه‌هاست که روز شنبه (۱۸ خردادماه جاری) از سوی ارتش یمن مطرح شد.
فعالان یمنی در تکمله پاسخ نظامی کشورشان به حملات عربستان سعودی و حمله موشکی به فرودگاه «أبها»، در فضای مجازی جنگ روانی مرتبطی علیه سعودی‌ها آغاز کرده‌اند.
فعالان یمنی با هشتگ #لسلامتکم، #الابتعاد_عن_المطارات_والمواقع_العسکریة (برای سلامت خودتان، از فرودگاه‌ها و مقرهای نظامی دور شوید) تأکید کردند باید هشدارهای ارتش یمن را جدی بگیرند و حتی به مقرهای نفتی و گازی هم نزدیک نشوند.


با همین راهبرد یک تغییر محسوس در معادله این جنگ به نفع کفه ترازوی یمنی‌ها شاهد هستیم. یمنی‌ها بنابر خواسته مشروع خود به این راهبرد روی آورده اند. این خواسته بازگشایی فرودگاه‌های یمن است. اما سعودی‌ها، اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها به گمان اینکه بستن فرودگاه‌ها سبب مهار قدرت یمنی‌ها در مقابل جبهه عربی غربی می‌شود، فرودگاه‌های یمن را زیر حملات پی‌درپی خود گرفته و مانع فعالیت آنان می‌شوند.


مردم یمن در این میان یک حرف بیشتر با سعودی‌ها ندارند و آن این است که به فرودگاه‌هایتان حمله می‌کنیم تا فرودگاه‌هایمان اجازه کار داشته باشند. متاسفانه بسیاری از زنان و کودکان یمنی از فقر و گرسنگی در خطر هستند و بسته شدن شاهراهه های ارتباطی یمن مشکل را وخیم تر و آسیب جدی به مردم این کشور وارد کرده است. ائتلاف سعودی در این خصوص فشار زیادی آورده است تا یمن را از مقاومت بازدارد. اما در این خصوص یمنی ها با مقاومت چشمگیر خود حالا نشان می دهند که نه تنها زیر این فشارها کمر خم نمی کنند بلکه دشمن را نیز به عقب نشینی وا می دارند.

تعداد بازدید : 5


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار 24خرداد 98، کد خبر: 1494713، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین