پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه از حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد.
شعار سال: سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه از حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد.

 «یحیی سریع» افزود: ارتش یمن عملیات گسترده هوایی با پهپادهای قاصف k2 علیه فرودگاه نجران انجام داد.

وی گفت: در عملیات نخست، اتاق کنترل پهپادهای ارتش عربستان در فرودگاه نجران هدف قرار گفت و در عملیات بعدی آشیانه و دیگر مواضع نظامی نیروهای سعودی در این فرودگاه بمباران شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حملات پهپادهای یمنی به فرودگاه نجران باعث تعطیلی پروازها در این فرودگاه شد.

سریع تاکید کرد که این عملیات در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن انجام گرفت که در 48 ساعت گذشته تعداد حملات هوایی آن ها به مناطق مختلف یمن به 27 حمله رسیده است.

در همین حال ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه شب با چهار فروند موشک زلزال یک مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در گذرگاه وازعیه استان تعز واقع در جنوب غرب یمن هدف قراردادند.

بر اساس این گزارش شماری از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این حملات کشته یا زخمی شدند.

پهپاد های یمنی در روزهای گذشته اهداف حساس و مهمی را در پایگاه هوایی ملک خالد و نیز فرودگاه های جیزان، نجران و أبها هدف قرار دادند.

حملات دقیق پهپادهای یمنی به مراکز نظامی و فرودگاه‌های عربستان به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده و تاکنون نتوانسته مانع این حملات شود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز هزاران یمنی کشته شدند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1398، کدخبر: 83413894 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
یه نیرویی که یه کمک حداقلی از ایران میگیره عربستان رو بهم ریخته حالا چه میکنید با خود ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین