پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
جنگ نیابتی عربستان سعودی و امارات در شهر عدن یمن برای سومین روز متوالی ادامه داشت و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.
شعار سال :  همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن بعد از گذشت بیش از چهار سال، این روزها به درگیری نیابتی و کشت‌وکشتار در شهر عدن، جنوب یمن تبدیل شده است.
این درگیری ها که از چهارشنبه این هفته آغاز شده برای سومین روز متوالی نیز در عدن ادامه پیدا کرد و طرفین درگیر مواضع یکدیگر را هدف حملات خمپاره‌ای و راکتی قرار دادند.
وب‌سایت خبری «الخبر الیمنی» شامگاه جمعه (۱۸ مرداد) گزارش داد که ۱۳ نفر در درگیری‌های امروز شهر عدن کشته شده‌اند که پنج تن آن‌ها غیرنظامی هستند. این رسانه همچنین از زخمی شدن بیش از ۳۰ تن دیگر خبر داد.
شبکه الجزیره قطر نیز تعداد کشته‌ها بر اثر درگیری دولت منصور هادی (که مورد حمایت عربستان سعودی است) و شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) که خود زیر مجموعه «شورای انتقالی جنوب» هستند را ۱۳ تن اعلام کرد.
به دنبال تشدید درگیری‌ها، وزارت کشور دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن طی بیانیه‌ای از شهروندان غیرنظامی خواست در خانه‌های خود مانده و از نزدیک شدن به کانون درگیر‌ی‌ها اجتناب کنند.

بر اساس گزارش الجزیره، درگیری‌ها کماکان در منطقه «کریتر» عدن ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی «التلفزیون العربی» نیز در مصاحبه‌ای که با مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی داشت، لحظاتی پیش به نقل از او گزارش داد که آنچه در شهر عدن، پایتخت این دولت رخ می‌دهد، کودتای مورد حمایت امارات است.
او گفت که عربستان سعودی برای مقابله با این کودتا در کنار دولت منصور هادی ایستاده است. مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی همچنین گفت که اقدامات اماراتی‌ها در یمن به ضرر این دولت تمام شده است.
در همین ارتباط، مشاور رسانه‌ای سفارت یمن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی نیز به التلفزیون العربی گفت که ارتباط بین دولت منصور هادی و امارات متحده عربی از یک سال و نیم است که به کل قطع شده است.
اوضاع شهر عدن به دلیل درگیری های اخیر وخیم گزارش می‌شود؛ کمیته صلیب سرخ جهانی با اشاره به این اوضاع شامگاه جمعه اعلام کرد که ۲۰۰ هزار یمنی ساکن در این شهر به آب سالم دست‌رسی ندارند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری فارس،تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398، کدخبر:13980518000635،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین