پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
«روزهای بسیار دردناک‌تری در انتظار عربستان است»؛ این را یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب پس از حملات پهپادی انصارالله یمن به دو فرودگاه جیزان و أبها در جنوب عربستان به زبان آورد تا این واقعیت را به دولت ریاض، اعضای ائتلاف متجاوز عربی و جهان یادآور شود که در پنجمین سال تجاوز سعودی به یمن نه تنها نیروهای مردمی این کشور قد خم نکرده و تسلیم نشده‌اند بلکه به چنان قدرتی رسیده‌اند که امروز آسمان عربستان و حتی بخش‌هایی از آسمان امارات زیر بال پهپادهای بومی‌شان قرار گرفته است.

شعارسال: «روزهای بسیار دردناک‌تری در انتظار عربستان است»؛ این را یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب پس از حملات پهپادی انصارالله یمن به دو فرودگاه جیزان و أبها در جنوب عربستان به زبان آورد تا این واقعیت را به دولت ریاض، اعضای ائتلاف متجاوز عربی و جهان یادآور شود که در پنجمین سال تجاوز سعودی به یمن نه تنها نیروهای مردمی این کشور قد خم نکرده و تسلیم نشده‌اند بلکه به چنان قدرتی رسیده‌اند که امروز آسمان عربستان و حتی بخش‌هایی از آسمان امارات زیر بال پهپادهای بومی‌شان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون المسیره متعلق به نیروهای مردمی انصارالله یمن روز شنبه در گزارشی از حملات پهپادی انصارالله به دو فرودگاه جیزان و أبها در جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد، این حملات پهپادی موفقیت‌آمیز بوده و به اهداف اصابت کرده و فعالیت هر دو فرودگاه را متوقف کرده است. بنابر گزارش المسیره، حملات پهپادی به فرودگاه جیزان اتاق‌های کنترل این فرودگاه را از کار انداخته و در فرودگاه أبها هم یک ایستگاه سوخت‌رسانی هدف قرار گرفته است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز شنبه شب و پس از حملات پهپادی انصارالله به فرودگاه‌های عربستان گفت: با پهپاد «قاصف ک2» عملیات گسترده و ویژه‌ای علیه دو فرودگاه أبها و جیزان انجام دادیم. عملیات با دقت به اهداف اصابت کرد و به لطف خداوند دو فرودگاه از فعالیت بازماند. وی عربستان را به عملیات‌های دردناک‌تر و روزهای بسیار سخت تا زمانی که به محاصره و تجاوزات علیه یمن ادامه دهد، تهدید کرد و گفت: بانک اهداف ما روز به روز گسترش می‌یابد و تمام اهداف خود را با صوت و تصویر مستند کرده‌ایم. از غیرنظامیان [در عربستان و امارات] می‌خواهیم از اهداف نظامی و حساس دور شوند، چرا که این اهداف برای ما اهداف مشروعی هستند.

گوش ناشنوای سعودی‌ها در مقابل تهدیدهای جدی

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله نیز شنبه شب در گفت‌وگو با الجزیره گفت: عملیات هدف قرار دادن مناطقی در عمق خاک عربستان گسترده‌تر خواهد شد تا شامل تأسیسات حساس‌تر شود که همین مسأله در نهایت به توقف جنگ منجر خواهد شد. عربستان و امارات باید حساب‌ و کتاب‌های لازم را بکنند زیرا زمان ضیق است و دارد از دست می‌رود اما عربستان به جای دریافت این پیام‌های آشکار انصارالله که حاکی از افزایش توان نظامی نیروهای مردمی فقیرترین کشور عربی جهان است، ادعا کرد، حملات پهپادی شنبه پیش از اصابت به اهداف رهگیری و منهدم شده‌اند. اکنون پهپادهای یمنی از پرواز یک کیلومتری بدون قابلیت انتقال مواد منفجره به جایی رسیده‌اند که می‌توانند هزار کیلومتر مسافت را طی کنند و بالغ بر صد کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کنند.

پیشرفت پهپادی انصارالله یمن در یک نگاه

انصارالله یمن در اوایل سال ۲۰۱۷ اعلام کرد، در ذخیره تسلیحاتی خود پهپادهای «قاصف ۱» را دارد. در نیمه سال ۲۰۱۸ نیز اعلام کرد، پهپاد صماد ۱ را به خدمت گرفته است و از دو پهپاد اطلاعاتی خود به نام‌های راصد و هدهد برای اهداف شناسایی استفاده می‌کند.

حالا هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مردمی انصارالله یمن به چنان پیشرفت تکنولوژیکی رسیده‌اند که می‌توانند کلاهک انفجاری حمل کنند و اهدافی را از ریاض گرفته تا ابوظبی هدف قرار دهند. حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان و حمله به فرودگاه ابوظبی امارات در جولای ۲۰۱۸، حمله به یک مراسم نظامی در پادگانی وابسته به مزدوران سعودی در استان لحج و حمله به تأسیسات نفتی عربستان در غرب ریاض در ماه مه سال ۲۰۱۹ از جمله عملیات‌های پهپادی انصارالله یمن است که با حملات پهپادی شنبه شب به دو فرودگاه جیزان و أبها تهدید بودن آنها برای عربستان و متحدانش بیش از پیش احساس شد. روزنامه امریکایی «وال‌استریت ژورنال» سال گذشته میلادی و پس از حمله پهپادی انصارالله یمن به آرامکو و فرودگاه ابوظبی در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: «عملیات پهپادی انصارالله بسیار دقیق‌تر و مؤثرتر از آن چیزی است که امریکا و متحدانش می‌گویند و این نشان می‌دهد فناوری ای که در اختیار انصارالله قرار دارد به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تهدید برای امریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش است.» وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی نوشت: «حوثی‌ها که روزی از سوی دشمنان مورد تمسخر قرار می‌گرفتند اکنون عملیاتی را راه‌اندازی کرده‌اند که یک تهدید واقعی است و مقامات امریکا، عربستان و امارات در تلاش برای خنثی کردن این تهدید هستند

هرچند که ائتلاف متجاوز عربی می‌کوشد این تهدید را کم اهمیت جلوه دهد و از خود ضعف نشان ندهد. در همین راستا هم چند ساعت پس از حملات پهپادی شنبه شب انصارالله به دو فرودگاه جیزان و أبها، عربستان دست به حملات هوایی تلافی جویانه زد و هم شنبه شب و هم بامداد یکشنبه بر سر غیرنظامیان در صنعا بمب ریخت. به گزارش المسیره، جنگنده‌های سعودی بامداد دیروز، یکشنبه، منطقه‌ای را نزدیک خیابان ۶۰ غربی در صنعا بمباران کردند. همچنین منطقه العروق شهرستان بین الحارث هدف حمله هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفت. جنگنده‌های سعودی به اردوگاه الصیانه شهرستان الثوره نیز حمله کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار:27  خرداد 1398 ، کدخبر: 479124،www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
نیروی حزب الله یمن توان مقابله با این ائتلاف را خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین