پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
یک رسانه رژیم صهیونیستی از حاکم‌شدن حالتی از نگرانی و وحشت بر شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف نوار غزه خبر داد.

شعارسال:روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد درهای مدارس یک روز پس از تنش اخیر در جبهه جنوبی باز شد، اما بازگشت به مسائل روزمره در شهرک‌های اطراف غزه با ترس و وحشت و همچنین خشم زیادی همراه بود.

به‌نوشته این روزنامه، با وجود استقرار نظامیان در ورودی مدارس شهرک اشکول، تنها 30 درصد دانش‌آموزان (صهیونیست) به مدارس بازگشتند.

با وجود تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری فعالیت‌‌ها و عادی نشان دادن وضعیت، برخی شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین از ترس و وحشت شلیک مجدد موشک‌ها تصمیم گرفته‌اند فرزندانشان را در خانه‌هایشان باقی نگه دارند.

یک شهرک‌نشین صهیونیست ساکن شهرک سدیروت در انتقاد از سران رژیم صهیونیستی گفته است: ما در حالتی از نگرانی و عدم اطمینان به‌سر می‌بریم و نمی‌دانیم که آیا بار دیگر تنش رخ خواهد داد یا خیر، یک بار از آتش‌بس حرف می‌زنند و بار دیگر از آژیر خطر، یک بار از بازگشت به مدارس حرف می‌زنند و بار دیگر از حملات ارتش، ما در وضعیت بسیار آشفته به‌سر می‌بریم که هرگز خدمتی به احساس امنیت نمی‌کند.

شهرک‌نشین دیگری هم گفته است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ما را تنها گذاشته، به ما نارو زده، به ما دروغ می‌گوید و ما را فریب می‌دهد، او با ما حرف نمی‌زند، اصلاً ما را به‌رسمیت نمی‌شناسد، این مسئله اخیراً و به‌طور کلی در سال اخیر ثابت شد، یک موشک به منطقه هشارون (در شمال تل‌آویو) اصابت کرد و ناگهان به‌صورت دراماتیک عمل کردند، مدارس را بستند و نیروهای ارتش را به جنوب منتقل کردند.

وی درباره نتانیاهو گفت: انتظار داشتم که قبل از همه چیز بازدارندگی (در برابر مقاومت) بازگردد، او وزیر امنیت است و باید تصمیم بگیرد، او به خود توهین می‌کند، این یک رسوایی است.

تحلیلگران صهیونیست: موشک‌باران تل‌آویو دیگر به یک مسئله عادی تبدیل شده و ما به آن عادت خواهیم کرد

دو تحلیلگر صهیونیست به دور اخیر درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت در نوار غزه اشاره و تأکید کردند جنبش حماس دیگر از شلیک موشک به تل‌آویو نمی‌ترسد و از حالا به بعد، موشک‌باران تل‌آویو، یک مسئله عادی و روتینی خواهد بود.

اَلیئور لیوی تحلیلگر صهیونیست روزنامه یدیعوت آحارانوت ابراز عقیده کرد حماس دیگر از شلیک موشک به مرکز (تل‌آویو) نمی‌هراسد پس از آنکه این باور نزد فلسطینیان حاکم بود مبنی بر اینکه موشک‌باران تل‌آویو به‌معنای بروز جنگ وسیع و گسترده است، ولی چنین جنگی رخ نداد و این مسئله فلسطینیان را بار دیگر به این سمت سوق داد تا موشک به مرکز شلیک کنند، به‌نظر می‌رسد آنچه حماس بر آن حساب باز کرده بود، موفق بوده است.

وی افزود حماس و اسرائیل قدرت مدیریت وضعیت را دارند، با وجودی که این مسئله آخرین چیزی است که اسرائیلی‌ها انتظارش را دارند، به این‌که روزی که تل‌آویو هدف شلیک موشک قرار بگیرد، فرا رسیده است و با وجود نگرانی‌ فلسطینیان از این‌که این گام به این معناست که فوراً جنگ فراگیر رخ می‌دهد، ولی پس از شلیک موشک‌ها مشخص شد که این‌گونه نیست، چرا که واکنش اسرائیل محدود بود.

لیوی اظهار داشت از اواسط مارس جاری، هنگامی که اولین موشک به تل‌آویو شلیک شد، هر از چند گاهی انتظار می‌رفت که موشک‌‌هایی به تل‌آویو شلیک شود بدون اینکه جنگ فراگیری رخ دهد در عمل چنین شد، این در حالی بود که حماس برای اولین بار موشک‌هایی را مورد استفاده قرار داد که برد آن به 120 کیلومتر می‌رسید و پیش از آن در جریان جنگ 2014 علیه غزه، موشک‌های دوربرد شلیک کرده بود.

این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: در صورتی که واکنش جدی و قاطعی از سوی اسرائیل نسبت به موشک‌باران تل‌آویو صورت نگیرد و از حد حملات هوایی محدود هم فراتر نخواهد رفت، ما از حالا به بعد به موشک‌باران تل‌آویو به‌صورت دوره‌ای و روزمره عادت خواهیم کرد.

آوی یسخاروف تحلیلگر امور عربی پایگاه عبری واللا ابراز عقیده کرده است اقدام حماس در موشک‌باران تل‌آویو به این معناست که حماس خوب اسرائیل را می‌شناسد، ولی در عین حال ممکن است پیامدهای احتمالی این اقدام را هم در نظر بگیرد.

وی افزود حماس به‌خوبی می داند که نتانیاهو برای حفظ آرامش در جنوب به هر قیمتی تلاش می‌کند و چه‌بسا دو طرف درک کنند که ممکن است به‌سمت جنگ فراگیری بروند، هرچند پیامدهایش مثبت نیست.

روزنامه یدیعوت آحارانوت از سوی دیگر نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه رایزنی های امنیتی را انجام داد که طی آن آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش، ناداف ارگمان رئیس شاباک و مائیر بن شبات رئیس شورای امنیتی و مسئولان بلندپایه وزارت جنگ در مقر این وزارت شرکت داشتند.

این روزنامه افزود ارتش اسرائیل امروز استقرار نیروها را در مرزهای نوار غزه برای مقابله با راهپیمایی بازگشت آغاز کرده است. این راهپیمایی قرار است روز شنبه برگزار شود و با روز زمین همزمان است.

نظامیان رژیم صهیونیستی برای مجموعه ای از سناریوها که ممکن است روز شنبه رخ دهد، در آماده باش بالا قرار گرفته اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار8 فروردین 98، کدخبر: 1977448،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین