پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
مدیرکل بهزیستی استان تهران از تلاش برای تهیه شناسنامه هویتی برای 170 هزار مددجوی بهزیستی تهران خبر داد .

شعارسال: احمد دلبری در نشست خبری که روز یکشنبه در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، به بیان جزییاتی از جشنواره شب‌های مهربانی و برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته 1028 معلول و سالمند به سازمان بهزیستی ارجاع داده شدند که در واقع 86 نفر در هر ماه می‌شود.

وی افزود: 76 درصد این افراد را خانواده‌ها به ما ارجاع دادند و 24 درصد نیز مجهول‌الهویه بودند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته 850 نفر از طرف قوه قضاییه به ما معرفی شدند، گفت: در واقع 71 نفر در هر ماه از این طریق به ما معرفی شدند. علاوه بر این 31 مجهول‌الهویه در هر ماه به ما ارجاع شدند که 55 درصد بدسرپرست بودند.

دلبری ادامه داد: 556 نفر در سال 94 تحویل چهار شیرخوارگاه استان شدند که معادل 55 نوزاد در هر ماه می‌شود. از این تعداد 31 درصد به علت اعتیاد والدین، 24 درصد به علت زندانی بودن والدین، 6 درصد به علت متارکه والدین، 3 درصد به علت کودک‌آزاری، 9 درصد به علت عدم توانایی والدین به شیرخوارگاه‌های ما تحویل داده شدند . همچنین از این تعداد 25 درصد کودکان نیز رها شده بودند. از مجموع این افراد، 48 درصد از طریق اورژانس اجتماعی، 7 درصد توسط شهرداری‌ها و 20 درصد توسط بیمارستان‌ها به ما سپرده شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی جشنواره شب‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان در شیرخوارگاه آمنه، اظهار کرد: همزمانی برگزاری این جشنواره و تلاش برای حل مشکلات با ماه مبارک رمضان را می‌توان به فال نیک گرفت. در ماه مبارک رمضان، درهای آسمانی باز است و می‌توان فعالیت‌های خوبی را در آن انجام داد. مشکل ما، مشکل 150 کودک در شیرخوارگاه آمنه نیست بلکه 170 هزار مددجو در سطح استان تهران است و ما باید برای آنها کارهایی انجام دهیم. به این نتیجه رسیدیم که اگر جشنواره‌ای برپا و برشی از فعالیت‌های خود را در آن ارایه و ظرفیت‌های بهزیستی تهران را معرفی کنیم، می‌توانیم در این راستا مثمر ثمر باشیم.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، یک نقیصه از سوی ما وجود داشت و این بود که مردم را به اندازه کافی نسبت به این موضوعات حساس نکردیم. قصد داریم خیرین و آحاد جامعه را نسبت به نیازهای جامعه هدف آگاه و حساس کنیم.

دلبری در ادامه با تاکید بر اینکه بهزیستی 170 هزار نیازمند دارد و پیدا کردن 170 هزار خیر و مددکار کار سختی نیست، گفت: خیرین ما پراکنده هستند و ما باید یک ساماندهی داشته باشیم.

وی شعار جشنواره امسال را «هر ایرانی یک همیار بهزیستی» بیا کرد و افزود: ما معقتدیم داروی بی‌بدیل مسائل اجتماعی ایران، خیر جمعی است. ما کانون داوطلبان را در طول ماه مبارک رمضان فعال می‌کنیم و یک غرفه در جشنواره شیرخوارگاه آمنه به کانون داوطلبان اختصاص داده شده و مردم می‌توانند به این غرفه مراجعه و فرم‌های مربوط را پر کنند. علاوه بر این کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت بهزییستی استان تهران نیز آماده دریافت اطلاعات داوطلبان است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه به شکل‌گیری کانون قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: ما 30 مقام‌آور استانی و کشوری در حوزه قرآن داریم و با کمک اینها کانون را راه‌اندازی می‌کنیم.

دلبری در ادامه به برگزاری نشست‌های تخصصی در طول ماه مبارک رمضان در شیرخوارگاه آمنه اشاره کرد و گفت: هر شب نشست‌های تخصصی با موضوعاتی چون اعتیاد، فرزندپروری کودکان و ... برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال احصای نیازهای واقعی جامعه هدف خود هستیم، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی مددجویان مسکن است، 16 هزار و 300 مددجوی ما نیازمند مسکن هستند 7300 نفر نیازمند دریافت خدمات درمانی، 3450 نفر نیازمند دریافت جهیزیه، 4625 نیازمند تسهیلات آموزشی و 24 هزار و 600 نفر نیازمند اشتغال و 2500 نفر نیازمند بودجه برای مناسب سازی فضای زندگی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه قصد داریم هر شب به دنبال این هستیم یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در حوزه اجتماعی را به جشنواره دعوت کنیم، گفت: اگر هر سازمان اتحادیه صنفی و بنگاه اقتصادی اعلام آمادگی کند حتما از او برای شرکت در جشنواره دعوت خاهیمکرد.

دلبری ادامه داد: به 16 شهرستان استان تهران اعلام کردیم در طول ماه مبارک رمضان هر روز به همراهی مسوولان شهری در منزل یکی از مددجویان حضور یابند و مشکلات او را حل کنند. به این ترتیب هر شهرستان در ماه مبارک رمضان توانسته مشکل 30 مددجو را حل کند که اقدام خوبی است.

وی همچنین به وضعیت توزیع سبد کالای مددجویان اشاره کرد و گفت: وزیر رفاه اعلام کرده بود که سبد کالا توزیع خواهد شد و ما منتظر هستیم که این اتفاق به زودی بیفتد، البته منتظر ننشستیم و به شهرستان‌ها اعلام کردیم با کمک خیرین، سبدهای کالا تهیه و زودتر در اختیار خانواده‌های نیازمند توزیع کنند. به عنوان مثال شهرستان رباط کریم اعلام کردیم، 400 سبد کالا فراهم کرده یا شهرستان فیروز کوه توانسته 200 سبد کالا تهیه کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان اظهار کرد: به دنبال این هستیم که برای 170 هزار مددجوی بهزیستی در استان تهران شناسنامه هویتی تهیه کنیم البته اکنون کودکان ما در شیرخوارگاه‌ها دارای شنارسنامه هستند یا معلولان ما اغلب شناسنامه‌دار شدند. البته باید توجه کرد جمعیت هدف گسترده است و این کار کمی نیازمند زمان است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا تاريخ انتشار: 23خرداد 1395، کد خبر: 95031713421، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین