پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
وزیر تعاون از توزیع ۱۱ بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال خبر داد.

شعار سال: علی ربیعی در حاشیه همایش شکرانه سلامت شنوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 11 میلیون بسته امنیت غذایی تا قبل از فرارسیدن سال جدید در میان نیازمندان شناسایی شده و مددجویان دستگاه‌های حمایتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به دستاورد یک دهه غربالگری شنوایی در سازمان بهزیستی و شنوا کردن 15 هزار فرد ناشنوا افزود: طرح غربالگری شنوایی در سال 94 با پوشش 70 درصدی در کل کشور انجام شد و تلاش می‌کنیم در سال 95 این طرح پوشش 100 درصدی داشته باشد و اعتبارات آن را نیز تامین کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال 93، 966 هزار غربالگری شنوایی برای نوزادان انجام شد که حدود 3 هزار نفر از آنها نیازمند مداخله‌های تخصصی شناخته شدند، این طرح برای بینایی‌سنجی نیز در سال 95 با پوشش 100 درصدی انجام می‌شود و در سال 94 پوشش 85 درصدی داشته است.

ربیعی ادامه داد: 2 هزار و 500 مرکز مشاوره برای ازدواج با نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و تلاش ما این است که با این مشاوره‌ها ازدواج‌هایی که ممکن است نتیجه آن فرزند معلول شود به مراکز مشاوره‌ ژنتیک ارجاع شوند. سیاست ما راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ژنتیک است و خیرین راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها را تشویق کردیم تا حتی‌الامکان از تولد فرزند معلول جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک مناطق محروم برای جلوگیری از سوءتغذیه یک وعده غذای گرم در میان کودکان توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال 95 این طرح به مهدهای کودک حاشیه‌ شهرهای بزرگ نیز برسد. همچنین در طرح‌های جدید سال 95 بنا داریم طرح‌های غربالگری، پیشگیری از سوءتغذیه و اجتماعی شدن کودکان را به مهدها ببریم که استاندارد آموزشی آن در سال 95 به مهدهای کودک ابلاغ می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال 95 گفت: در لایحه قانون حمایت از معلولان که به مجلس تقدیم شد، مستمری به صورت 40 درصد از حداقل دستمزد در نظر گرفته شده که امیدواریم به تصویب مجلس برسد.

ربیعی افزود: استراتژی ما نگهداری معلولان در خانه است که هزینه آن را به خانواده‌ها بدهیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 94 چند شوک عظیم داشتیم افزود: با این وجود این سال را با سلامت پشت سر گذاشتیم و امیدواریم سال 95 گشایش بیشتری داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 1019145 : www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین