پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با وجود اعطای 65 هزار کمک هزینه خرید جهیزیه به دختران نیازمند، همچنان 40 هزار نفر پشت نوبت دریافت این خدمت قرار دارند.

شعار سال: رضا نوروزی تصریح کرد: در حوزه ازدواج، کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) در 4 سرفصل به افراد نیازمند ارائه می شود.

وی افزود: اعطای جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین کمک در خرید جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت پوشش، اهدا هدیه ازدواج به پسران تحت پوشش و پرداخت هزینه جهیزیه بانوانی که ازدواج مجدد کرده اند از جمله مواردی است که مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج می شود.

*2 تا 4 میلیون تومان، سرانه پرداختی به هر نیازمند

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص سرانه پرداختی به هر خانواده نیازمند جهت خرید جهیزیه خاطرنشان کرد: سرانه پرداختی رقمی بین 2 تا 4 میلیون تومان کمک بلاعوض است.

نوروزی با تاکید بر اینکه 95 درصد کمک های ارائه شده برای خرید جهیزیه دختران نیازمند نقدی است اظهارکرد: 95 درصد کمک ها نقدی است و اگر خیری بخواهد در این زمینه ورود پیدا کرده و هدیه را به صورت غیر نقدی پرداخت کند، کمک آن به صورت هدیه غیر نقدی به فرد نیازمند اعطا می شود.

وی ادامه داد: کف کمک های ارائه شده به افراد نیازمند برای خرید جهیزیه 2 میلیون تومان است و در کنار این کمک تا سقف 4 میلیون تومان نیز به افرادی که خواهان خرید جهیزیه باشند وام پرداخت می شود.

*اعطای جهیزیه زنان سرپرست خانوار از سوی کمیته امداد

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه آماری از تعداد جهیزیه های پرداختی در سال 94 به زنانی که ازدواج مجدد کرده اند اذعان کرد: سال 93 به 2 هزار و 300 زن سرپرست خانوار که قصد ازدواج مجدد داشتند جهیزیه پرداخت شد و در سال 94 نیز به 3 هزار زن جهیزیه اعطا کردیم.

نوروزی از در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: برای تشویق زنان به ازدواج مجدد، برای آنها بسته های تشویقی در نظر گرفته ایم که این بسته ها شامل قطع نشدن برخی از خدمات امداد به خانواده ها می شود.

وی ادامه داد: بیشتر خدمات ارائه شده در قالب این بسته به زنان شامل بیمه درمانی شهری، خدمات مشاوره ای و هزینه تحصیل فرزندان می شود.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برپایی کلاس های آموزشی برای دختران در آستانه ازدواج تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: آموزش های مهارت زندگی به مدت 6 تا 8 ساعت به دختران تحت پوشش کمیته امداد ارائه می شود و در صورتی که دختران این آموزش را نبینند از اهدا هدیه جهیزیه به آنها خودداری می شود.

*طلاق تنها یک درصد از دختران مددجوی امداد

نوروزی در خصوص آمار طلاق دخترانی که پیش تر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده اند تصریح کرد: بر اساس آمار، تنها یک درصد از دخترانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده اند ازدواجشان منجر به طلاق شده و این آمار بسیار مطلوب است.

وی یکی از اصلی ترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) را اهدا کمک هزینه جهیزیه دانست و بیان کرد: سال گذشته بیش از 55 هزار کمک هزینه خرید جهیزیه به افراد نیازمند اعطا شد و تلاش می کنیم با تامین اعتبار و افزایش کمک خیرین، این تعداد در سال 95 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

*تهران در راس، فارس در قعر جدول اعطای جهیزیه

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به پشت نوبت مانده های دریافت کمک هزینه جهیزیه خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزار نفر در پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند و در استان هایی مانند فارس، گیلان و خراسان رضوی کمترین کمک هزینه خرید جهیزیه اعطا شده است.

وی اظهارکرد: در استان تهران، سیستان و بلوچستان، یزد و البرز با کمک خیرین و اعتبارات کمیته امداد موفق شده ایم پشت نوبتی های دریافت کمک هزینه جهیزیه را به حداقل برسانیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 155504:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین