پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت عیدی به ۱۰ هزار خانواده دارای فرزند سه قلو و بیشتر خبر داد و گفت: عیدی آنها تا پایان هفته واریز می‌شود.

شعارسال: دکتر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری روز دوشنبه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یک میلیارد تومان برای پرداخت عیدی به ۱۰ هزار خانواده دارای سه قلو و بیشتر که در سامانه سازمان ثبت احوال اسامی آنها درج شده، اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: به هر خانواده ۱۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت می‌کنیم و تا پایان هفته به حساب آنها واریز می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی از تدوین دستورالعمل نظارت بر مراکز خیریه خبر داد و گفت: ساز و کار نظارت بر مراکز خیریه در سه ماهه اول سال آینده تدوین می‌شود؛ به طوری که هر خیریه‌ای که مجوز آن صادر می‌شود، تحت کنترل و نظارت سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

بندپی با اشاره به اینکه در سال جاری مراکز مشاوره ژنتیک در چهار استان به صورت اجباری، پایلوت شده‌اند گفت: در استان کرمان تفاهمنامه‌ چهارجانبه‌ای منعقد شده به طوری که هر زوجی که نیاز به آزمایش ژنتیک دارد، قبل از ازدواج باید حتماً این آزمایشات را انجام دهد؛ در غیر این صورت ازدواجش ثبت نخواهد شد.

وی از تدوین ساز و کار استانداردسازی خدمات مراکز ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در سال آینده تمامی مراکز جدید بر اساس استاندارد جدید ایجاد خواهند شد و همچنین مراکز قدیم باید نسبت به استانداردسازی خدمات خود در زمان مشخص اقدام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین گفت: در بعد نظارتی، پایش و کنترل بر اساس شاخص‌های جدید از ابتدای سال ۹۵ اقدام خواهیم کرد.

بندپی همچنین از فعالیت ۲۵۰ مرکز ژنتیک در کشور خبر داد و گفت: ۲۱۰ مرکز خصوصی هستند که برای تقویت فعالیت آنها کلاس‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

همچنین در این نشست مجید رضازاده معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی نیز در خصوص مجوز مراکز مشاوره از سوی بهزیستی، تاکید کرد: حدود ۱۰ سال است که سازمان بهزیستی بر اساس ماده ۲۶ قانون تنظیم مقررات مالی دولت در راستای صدور مجوز مراکز مشاوره اقدام می‌کند که این قانون دوباره نیز تمدید شده است.

وی افزود: علاوه بر این قانون، در قانون حمایت خانواده در سال ۹۲، بند یک مصوبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین در بند ۳ برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اجازه صدور مجوز مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی داده شده است و در همین راستا نسبت به صدور مجوز مراکز مشاوره اقدام می‌کنیم و فعالیت ما در این خصوص کاملاً قانونی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 24 اسفند 1394 ، کدمطلب: 3580175، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین