پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
رئیس فراکسیون معلولین مجلس شورای اسلامی از تصویب افزایش یارانه معلولان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از قوانین معلولان اجرا می‌شود.

شعار سال: فاطمه آلیا پنج‌شنبه شب در همایش بزرگ هم‌اندیشی و همدلی جامع معلولان شهرستان ورامینکه با حضور جمعی از مسئولان، نخبگان و معلولان شهرستان ورامین در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: برگزاریهمایش بزرگ هم‌اندیشی و همدلی جامع معلولان شهرستان ورامین نشانگر توجه ویژه این شهرستان به معلولان و اولویت‌داشتن امورات این قشر برای مدیران ورامین است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معلولان گفت: در گذشته اگر خانواده‌ای صاحب فرزند معلولی می‌شد تلاش آن خانواده این بود که دیگران از این موضوع با خبر نشوند اما امروز مشاهده می‌کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معلولان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی مشغول فعالیت و نقش‌آفرینی هستند.

رئیس فراکسیون معلولین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان و مدیران کشوری که مسئولیت امورات مهمی را برعهده دارند نیز معلولان برایشان اولویت هستند.

*تشکیل فراکسیون معلولان در مجلس شورای اسلامی/پیوستن به کنوانسیون جهانی معلولان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون معلولان در مجلس شورای اسلامی و همت برخی از نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پیش از این مسئولان گردهم جمع می‌شدند و فردی را به‌عنوان نماینده خودشان انتخاب می‌کردند تا این فرد با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخن بگوید اما امروز به برکت انقلاب اسلامی معلولان به راحتی وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند و با حضور در اتاقشان در خانه ملت با نمایندگان مجلس دیدار و گفت‌وگو کرده و مشکلاتشان را مطرح می‌کنند تا نمایندگان گام‌های موثری در راستای رفع مسائل و مشکلات آن‌ها بردارند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از قوانین معلولان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در سال 87 به‌دلیل اینکه حساسیت در جامعه به وجود آوردیم قانون اتصال به کنوانسیون جامعه بین‌‌المللی معلولان مصوب شد و در همان سال به این کنوانسیون پیوستیم.

آلیا در مقایسه جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در حوزه اقدامات ویژه در ارتباط با معلولان خاطرنشان کرد: در مقایسه تلاش‌های کشور ما با دیگر کشورها از فعالیت‌های انجام شده رضایت نسبی داریم اما باید این فعالیت‌ها افزایش یابد.

*جریان دو کارت زرد به دو وزیر

رئیس فراکسیون معلولین مجلس شورای اسلامی بیان داشت:تاکنون دو کارت زرد به دو وزیر داده شد و با پیگیری‌های صورت گرفته لایحه مربوط به معلولان شهریور امسالارائه شد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های مناسب سازمان بهزیستی در حوزه معلولان عنوان کرد: واگذاری فعالیت‌های حمایتی از معلولان به کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اقداماتی است که مجلس این روزها پیگیر آن است و در اصلاحیه‌ای که در دستور کار مجلس است، حاصل بازدید از مراکز نگهداری در کل کشور و صحبت‌ها با خانواده‌های معلولان مورد توجه مسئولان قرار خواهد گرفت.

*اشتغال معلولان در اولویت است/بیمه سلامت برای معلولان

آلیا با تاکید بر اینکه اشتغال معلولان در اولویت است، بیان داشت: غیرت، پشتکاری که طی این سالیان از معلولان مشاهده کردیم ما را به اشتغالزایی به این عزیزان مکلف کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیمه سلامت را برای تمام خدماتی که به معلولان داده می‌شود در نظر گرفته شده است.

*افزایش یارانه معلولان در دستور کار است

رئیس فراکسیون معلولین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به دنبال افزایش یارانه و کمک هزینههستیم، خاطرنشان کرد: این مهم را به چندین نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادیم و همچنین پیشنهاد شد برای هر معلول به اندازه حداقل هزینه دریافتی یک کارگر هزینه ارائه شود و هفته گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصویب شد یارانه معلولان افزایش یابد.

وی از تذکر به رئیس سازمان کشور برای توجه ویژه به هزینه کردن شایسته بودجه‌ها برای معلولان سخن به میان آورد و گفت: قطعاً اگر به شایستگی به معلولان رسیدگی شود شاهد افراد شایسته و اثرگذار در این قشر برای افراد جامعه هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) تاکید فرمودند بخشی از عوائد حاصل از گندم و جو باید برای معلولان هزینه شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار27 آذر 1394، کد مطلب: 13940927000031 : www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
بنده خدا معلولین که تو ایران حتی مسیر های مناسب برای عبور در خیلی از جاهای شهر رو ندارن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
ای کاش بتونیم برای معلولین کشورمون بیش از این ها خدمات ارائه بدیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
باید یه سری از شغل های اداری پشت میز نشینی به عنوان سهمیه شاغلان معلول قرا بگیرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین