پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
رئیس کمیته امداد کشور گفت: کلیه خدمات درمانی یک میلیون مددجوی کمیته امداد که در شهرهای بالای ۲۰ هزار هستند به بیمه سلامت واگذار می‌شود.

شعار سال: سید پرویز فتاح صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد که جهت واگذاری کلیه خدمات درمانی کمیته امداد به بیمه سلامت در سالن جلسات بیمه سلامت لرستان برگزار شد از طریق ویدئو کنفرانس اظهارداشت: جلسات و مسائل کارشناسی زیادی حول واگذاری کلیه خدمات درمانی کمیته امداد به بیمه سلامت برگزار و مطرح شده است و خدا را شاکریم که به نقطه خوبی رسیدیم.

وی افزود: هم در دولت که خود بیمه سلامت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و هم در سازمان مدیریت، کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی اتفاق نظر حول این محور ایجاد شد، ما غیر از تفاهم‌هایی که خودمان داشتیم متوجه این قضیه بودیم که بهتر و لازم است قانون هم به کمک کمیته امداد بیاید.

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: خوشبختانه برای این اقدام ردیف بودجه از کمیته امداد به بیمه سلامت جا به جا شده و این ردیف هم مثلا نزدیک 500 میلیارد تومان بوده که عدد بالایی است.

وی بیان کرد: تمایل ما از این جهت بود که به قانون احترام بگذاریم چون در برنامه پنج ساله توسعه مطرح شده که بیمه‌ها باید تجمیع شوند و ما یکی از آن سازمان‌هایی بودیم که در کشور بیمه پایه دارند.

فتاح گفت: مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه پایه درمانی امداد بودند که این به عنوان یک مزیت حساب می‌شد اما برای جامعه هدف ما معلوم نبود.

وی تصریح کرد: همکاران من در کشور نظام ارجاع را پیاده و خیلی برای آن زحمت کشیدند و اذعان می‌کردند که موفق هستند و ما این موفقیت را قبول داریم.

رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: اصل موضوع این است که اقشار تحت پوشش ما باید مانند بقیه مردم باشند که در این اقدام مشترکی که انجام می‌دهیم هم معلوم و نشان دار بودن جامعه هدف از بین می‌رود و هم کار به اهلش سپرده می‌شود.

وی اظهارداشت: اقدامی که امروز انجام می‌دهیم فقط برای شهرهای بالای 20 هزار نفر است که حدودا یک میلیون نفراند و بیمه آنها از کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت ایرانیان منتقل می‌شود که این تجمیع به نفع کشور است.

فتاح افزود: شاید حدود 15 سال پیش بیمه پایه کمیته امداد روستاییان تحت پوشش و شهرهای زیر 20 هزار نفر در یک مرحله واگذار شده بود یعنی مددجویان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت بیمه همگانی بودند ولی شهرهای ما اینطور نبود که این از نظر مدیریت خوب نبود.

وی عنوان کرد: با این اقدام اکنون ما هم ما در کمیته امداد از نظر دفترچه بیمه درمانی و خدمات یکپارچه می‌شویم و هم بیمه سلامت می‌تواند ادعا کند که به سمت تمرکز گرایی و یکپارچگی بیشتر پیش رفته است.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: کار واگذاری کلیه خدمات درمانی کمیته امداد به بیمه سلامت از اول سال انجام می‌شود و اکنون نیز در حال اجراست و امروز اجرای آن را رسما اعلام می‌کنیم البته این کار را سال 97 تمام کرده بودیم و اجراییات آن از اول سال شروع شده است و باید گفت چیزی معطل این کار نبوده و به جامعه هدفمان اطمینان می‌دهیم که اصلا جای نگرانی نیست وضع بهتر هم می‌شود.

وی گفت: هم ما در کنار بیمه سلامت هستیم و هم یک توانمندی تخصصی بالاتر به کمک آنها آمده است و اصلا اجازه نمی‌دهیم کوچکترین شکاف یا تزلزلی و توقفی در این کار اتفاق بیفتد، کارت‌های مددجویان نیز تا زمان تحویل دفترچه اعتبار دارد.

فتاح اظهارداشت: ما اعلام کردیم اگر لازم باشد تعدادی از همکاران ما می‌توانند به بیمه سلامت منتقل شوند و اگر مسئولان بیمه سلامت نخواهند آن عزیزان در کمیته امداد نباید دغدغه اشتغال داشته باشند چون کسی از کارش بیکار و تعدیل نمی‌شود و از آنجا که این افراد تخصص پیدا کرده و آموزش دیدند در صورت تقاضای رئیس بیمه سلامت کاملا آماده هستیم آنها را به سازمان بیمه سلامت منتقل کنیم.

وی افزود: تا پایان سال هزینه‌ها با ما بوده ولی از اول سال طبیعی است که با انتقال بودجه یا اسناد به بیمه سلامت منتقل می‌شود و آن مراکز درمانی هم که با کمیته امداد قرار داد داشتند این قرارداد حفظ می‌شود ولی منبعد تصمیم با سیستم بیمه سلامت است که چه تعاملی با مراکز قرار داد کمیته امداد داشته باشد.

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: ما روی بیمه درمان در کمیته امداد متمرکز هستیم، جامعه هدف ما برایمان مهم است و بیمه تکمیلی را خیلی بیشتر از گذشته تقویت می‌کنیم.

وی بیان کرد: بیمه تکمیلی برای همه جامعه هدف تحت پوشش چه روستایی و شهری حتما در سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم و فعلا خودمان این کار را انجام می‌دهیم.

فتاح خطاب به کارکنان کمیته امداد نیز گفت: کار اصلی واگذاری خدمات درمانی کمیته امداد به بیمه سلامت در استان‌ها دست شماست و همین تعامل بسیار خوبی که ما با مدیر عامل بیمه سلامت و همکارانشان در بیمه سلامت داریم همین را باید در استان‌ها با هم داشته باشید تا ان شالله هیچ خللی در امور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت اعلام کرده که چون اولین بار است بابت صدور دفترچه یک مبلغ خیلی کمی از مددجویان می‌گیرد ما به این تصمیم مسئولان بیمه سلامت احترام می‌گذاریم اما همه این هزینه به عهده کمیته امداد است و هر مبلغی را خواستند در استان پرداخت کنند ما می‌توانیم به صورت متمرکز برای یک میلیون نفر پرداخت کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور اظهارداشت: از طرفی اعلام کردیم تا با بیمه سلامت استان تفاهم کنند این هزینه یکجا به تعداد دفترچه‌ها پرداخت شود. در واقع نمی‌خواهیم با این تبدیل کارت به دفترچه یک ریال هزینه تحمیل جامعه تحت پوشش شود.

وی افزود: در بحث پرداخت هزینه تبدیل کارت به دفترچه اختیار را به استان‌ها دادیم که هم آنها می‌توانند پرداخت کنند و یا مبلغ در مرکز متمرکز به بیمه سلامت پرداخت شود. کلا هزینه تبدیل کارت به دفترچه درمان بیمه سلامت ایران به عهده کمیته امداد است.

فتاح عنوان کرد: سال قبل برای زمان ارائه مدارک مددجویان تصمیم گرفته شد و افراد سیل زده مد نظر و در پیش بینی سال قبل نبود اما در جاهایی که سیل فروکش کرده و مردم به اقامت عادی برگشته‌اند می‌توانند بروند انجام دهند ولی اگر در سیل یا به هر دلیلی مدارکشان جا مانده و در کمپ هستند حداقل دو ماه فرصت داده شده (تا پایان اردیبهشت ماه) تا نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

وی گفت: با مدیر عامل بیمه سلامت این توافق را می‌کنیم که اگر لازم شد برای افراد سیل زده زمان را اضافه کنیم ولی برای سایر مناطق برای اینکه از موضوع دور نشویم تا انتهای اردیبهشت ما فرصت گذاشته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 28 فرودین 98، کد مطلب: 1991597: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین