پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی می‌گوید پرداخت سه برابری یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه دارد.

شعار سال: سعید ابراهیمی اظهار کرد: براساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از ابتدای سال جاری به سه برابر افزایش یافته است و پرداخت به آنها از 26 فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد:‌ تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه پرداخت سه برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ادامه دارد و دولت‌ به دنبال آن است تا ازافرادی که توانایی اداره زندگی خود را ندارند، حمایت کند.منشاء این حمایت به قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست مصوب سال 1371 برمی‌گردد. از آن زمان مقرر بوده است که این طرح اجرا شود و کمیته امداد و بهزیستی حمایت‌هایی را از این بخش‌ها داشته اما کافی نبوده است.

مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی تصریح کرد:‌ مجلس در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با پیشنهاد دولت برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش موافقت کرد و مستمری خانوارهای تحت پوشش متناسب با سطح محرومیت و بر مبنای متوسط حداقل 20 درصد دستمزد تعیین‌شده در شورای عالی کار در قالب بودجه‌های سنواتی به این دستگاه‌ها از محل درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

یک خانوار پنج نفره 692 هزار تومان یارانه و مستمری دریافت می‌کند

وی ادامه داد:‌ ارقام مستمریحداقلی بوده و براساس تعداد خانوار پرداخت می‌شود. به طور مثال برای خانوار یک نفره 95 هزار تومان، دونفره 189هزار تومان، سه نفره253 هزار تومان، چهارنفره 337 و خانوار پنج نفره 365 هزار تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد:‌ از محل اعتبارات سازمان بهزیستی نیز خانواره یک نفره 53 هزار تومان، دو نفره 61 هزارتومان،‌سه نفره 72،چهار نفره 81 و پنج نفره 100 هزار تومان دریافت می‌کنند که علاوه بر مستمری است که از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ براین اساس هر خانوار پنج نفره 465 هزار تومان مستمری دریافت می‌کند و از انجا که با محاسبه یارانه 45 هزار و 500 تومانی یک خانوار پنج نفره 227 هزار و 500 تومان یارانه دریافت می‌کند در مجموع یک خانواده پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی 692 هزار تومان یارانه و مستمری دریافت می‌کند.

مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی تصریح کرد:‌ مددجویان تحت پوشش بهزیستی که معلول یا زنان سرپرست خانوار هستند خدمات دیگری مانند حق پرستاری ضایعه نخاعی و 156 نوع خدمات تخصصی دیگر را نیز دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ موضوعات پیشگیری از معلولیت، پیشگیری از تنبلی چشم،غربالگری چشم،کاشت حلزون و غربالگری شنوایی چشم از دیگرخدماتی است که در راستای بهبود سلامت خانواده‌های تحت‌پوشش ارایه می‌شود.

ابراهیمی اظهارکرد: تمامی افراد تحت پوشش از بیمه سلامت برخوردارند و حق بیمه آن دسته از افرادی که بیمه تامین اجتماعی دارند توسط سازمان پرداخت می‌شود تا بتوانند بازنشستگی داشته باشند.

افراد جدید به تدریج وارد چرخه حمایتی می‌شوند

وی اضافه کرد:‌ در لایحه بودجه سال آینده نیز افراد تحت پوشش مستمری و یارانه خود را دریافت می‌کنند و افراد دیگری که در نوبت ورود به این حمایت‌ها هستند نیز به تدریج وارد چرخه این حمایت‌ها خواهند شد.

ابراهیمی عنوان کرد:‌ از آنجا که درماده 79 قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که افزایش هر ساله مستمری باید 20 درصد حداقل دستمزد سالانه باشد اگر حداقل دستمزد 10 درصد افزایش داشته باشد باید متناسب با افزایش آن به مستمری ویارانه افراد تحت پوشش اضافه شود.

مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی تصریح کرد:‌ اگر قانون بودجه مصوب شود حداقل افزایش مستمری و یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سال آینده حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد:‌ ورود افراد در نوبت نیز بستگی به منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه 530 هزار خانوار کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد:‌ میانگین افراد خانوارها نیز 2.2 نفر است و از این تعداد نزدیک به 180 هزار خانوار زن سرپرست خانواده و زن بدسرپرست هستند و مابقی افراد معلول هستند که البته رقم مستمری آنها باید متفاوت از سایرین باشد.

پیش بینی حمایت گسترده از قشرهای آسیب‌پذیر در لایحه مساعدت‌های اجتماعی

مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی تصریح کرد:‌ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصویب شده است و لایحه مساعدت‌های اجتماعی که اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت است تکلیف افراد آسیب‌پذیر جامعه را معین کرده است و حمایت‌های اجتماعی برای آنها در نظر گرفته است.

وی افزود:‌ در قانون تامین زنان و کودکان بدسرپرست نیز حمایت‌های لازم این افراد پیش‌بینی شده است و اگر لایحه مساعدت‌های اجتماعی نیز به تصویب برسد براساس میزان وسع هر فرد ایرانی مشخص می‌شود که این فرد درچه دهک و سطحی قرار دارد و می‌توان حمایت‌های لازم را از افراد مختلف جامعه پیش بینی کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برخی افراد جامعه نیازمند حمایت بیمه‌ای و برخی نیازمند حمایت اجتماعی هستند و در این لایحه میزان سهم‌بری انها از محل کل اعتبارات کشور پیش‌بینی خواهد شد و این قوانین یکدیگر را تکمیل خواهند کرد و این امیدواری وجود دارد که با منابعی که در کشور وجود دارد بتوان از آنها حمایت کرد.

وجود دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور

مدیرکل بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی اظهار کرد:‌ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش فاقد شغل هستند و تا زمانی که بتوانند با حمایت‌‌های نهادهای حمایتی شغل مطلوب را به دست بیاورند از محل اعتبارات خرد حمایت می‌شوند تا وارد چرخه توانمندسازی شوند و از محل خروج آنها افراد جدید وارد چرخه می‌شوند وبه طور معمول سالانه 13 درصد افراد به سطحی می‌رسند که به مرحله توانمندسازی رسیده‌اند.

وی میزان زنان سرپرست خانوار را دو میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و افزود:‌ 180 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و تمامی زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت نیستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ 20 دی 96، کد مطلب: 701218: www.pana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین