پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ 7 تا 12 بهمن ماه سال ۹۶ را در این گزارش مشاهده کنید.
شعارسال: سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

50 درصد معتادان طی 5 سال کارتن خواب می شوند

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 درصد معتادان کشور قبل از آنکه سن مصرف مواد مخدر آنها به 5 سال برسد،کارتن خواب می شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 درصد معتادان کشور قبل از آنکه سن مصرف مواد مخدر آنها به 5 سال برسد،کارتن خواب می شوند و باید به دنبال رفع علت های افزایش معضل کارتن خوابی باشیم چراکه متاسفانه هنوز بسیاری از افراد به معتادان دیدگاه منصفانه ای ندارند.

راه اندازی مراکز کارآفرینی روزانه برای حمایت از زنان آسیب دیده

فریبا درخشان نیا مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز روزانه ای برای اشتغال و کارآفرینی و حمایت از زنان آسیب دیده راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: معضلات و آسیب های اجتماعی، به لحاظ تنوع و فراوانی روز به روز در حال تغییر هستند و شدت و وسعت آنها نیز در حال افزایش و گستردگی است. مدل و نوع آسیب های اجتماعی در حوزه زنان نیز در حال تغییر است و حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی جزء سیاست ها و اولویت های کاری سازمان بهزیستی کشور است.

فعالیت 176 کمپ ترک اعتیاد میان مدت در استان تهران

حمیدرضا شمسی، معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: در حال حاضر 176 مرکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی، به عنوان کمپ ترک اعتیاد در استان تهران فعالیت می کنند و در مجموع در این 176 کمپ ترک اعتیاد، 3 هزار و 500 معتاد متجاهر و بیش از 2 هزار بیمار دیگر نیز در این مراکز حضور دارند.

وی تصریح کرد: ظرفیت هر یک از مراکز ترک اعتیاد میان مدت سازمان بهزیستی در استان تهران، چیزی در حدود 40 نفر است و هر یک از معتادان پس از ورود به مراکز فوق، خدمات درمانی و مراقبتی مورد نیاز را دریافت می کنند.

 آخرین جزئیات فوت دختر زلزله زده کرمانشاهی

امید قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مددجوی معلول 17 ساله کرمانشاهی که یک دختر عقب مانده ذهنی بود، به دلیل عفونت ریوی درگذشت.

وی اظهار کرد: بر خلاف اصرار مسئولان سازمان بهزیستی برای نگهداری از معلولان شدید تحت پوشش استان کرمانشاه، در مراکز ویژه نگهداری از این افراد تا بهبود و به ثبات رسیدن شرایط ، خانواده آن ها با این امر موافقت نمی‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، به دلیل فرهنگ حاکم بر منطقه زندگی خود، سپردن فرزند معلول خویش به سازمان بهزیستی را نوعی کسر شأن می دانند و بر همین اساس از این کار خودداری می‌کنند.

 پذیرش 200 دانشجو در دوره تربیت مربی قرآن کریم بهزیستی

حجت الاسلام و المسلمین، سید مهدی سید محمدی مسئول امور فرهنگی بهزیستی کشور گفت: 200 نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح تربیت مربی قرآن پذیرش شدند و طی 10 روز، آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند و این سازمان در راستای حمایت از این افراد نسبت به پرداخت شهریه آن ها اقدام می کند.

 ساخت خانه مددجویان زلزله زده کرمانشاهی از فردا آغاز می‌شود

امید قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مراسم کلنگ زنی آغاز به کار ساخت یک هزار و 175 خانه مددجویان زلزله زده کرمانشاهی فردا برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مراسم نمادین کلنگ زنی ساخت خانه یک هزار و 175 مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه،که منزل آن‌ها به طور صد در صد تخریب شده است، فردا در این استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار کار ساخت مسکن مددجویان زلزله زده کرمانشاه را بر عهده دارد و این امر با مشارکت سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن صورت خواهد گرفت.

 واریز عیدی مددجویان بهزیستی تا پایان بهمن ماه

غلامرضا عباس پاشا معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مبلغی که به عنوان عیدی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است، تا پایان بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث عیدی همه مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور مطرح است و مسئولان در اداره کل بودجه و همچنین مسئولان سازمان بهزیستی کشور، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که عیدی مددجویان تحت پوشش تا پایان بهمن ماه پرداخت شود.

                                                                                                                        

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 12بهمن 96، کد خبر: ۶۴۲۱۲۴۰،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
بهترین رویدادی که تو این خبر خوندم راه اندازی مراکز کارآفرینی روزانه برای حمایت از زنان آسیب دیده بود...به عنوان یک زن میگم که بی نظیره!
ا.ف75
نسیم
Norway
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
به نظرم بهترین راه ایجاد مراکز اشتغال زا برای زندان ها و کمپ های مواد مخدره

ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
خدا باعث و بانی واردات این مواد و نابود کردن هزاران جوان ایرانی رو لعنت کنه ، پلیس باید با آگاه سازی های مناسب جلوی رشد مصرف مواد مخدر رو بگیره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین