پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
رئیس سازمان بهزیستی از افزایش دو برابر یارانه و مستمری مددجویان تحت پوشش این سازمان تا پایان امسال در مناطق زلزله‌زده خبر داد و اعلام کرد: 10 میلیون تومان وام بلاعوض به مددجویان زلزله‌زده پرداخت خواهد شد.

شعارسال : انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که صبح شنبه برگزار شد، به تشریح عملکرد سازمان بهزیستی کشور در زلزله استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از روان‌شناسان و مددکاران سازمان بهزیستی کشور، از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در قالب ۲۰ گروه ۵ نفره به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: این تیم های حمایتی تا پایان سال جاری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند و خدمات روان‌شناسی و مددکاری را به آسیب دیدگان زلزله ارائه می دهند.

محسنی بندپی اعلام کرد: ١١٨معلول جدید در پی این حادثه در منطقه شناسایی شده است که در از میان آنها 20 نفر دچار ضایعات نخاعی، قطع عضو و... شده اند.

وی با بیان اینکه تیم‌های تعیین شدت معلولیت در کرمانشاه مستقر شده‌اند، گفت: ارائه خدمات به معلولان تا زمانی که به آن احتیاج داشته باشند ادامه دارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده تا پایان سال 2 برابر مبلغ یارانه و مستمری همیشگی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ٣٦ نفر از مددجویان بهزیستی در اثر زلزله جان خود را از دست دادند، گفت: ٨٠٠ نفر از زلزله‌زدگان نیز که در پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار داشتند، تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص از دست سرپرستان خانوارها در زلزله هم گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه کودکی سرپرستان خود را از دست داده است، شناسایی نکرده‌ایم البته در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه یک کودک دچار معلولیت ذهنی در کنار مادر خود در روستایی دورافتاده قرار دارد، تیم‌های بهزیستی نسبت به شناسایی این مادر و کودک که در روستای زرده قرار داشته‌اند، شتافتند و این در حالیست که گروه‌های حامی حمایت از حقوق دارندگان کودک نیز در استان کرمانشاه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه فردی در دامغان اعلام کرده که ۷۰ نفر از این کودکان را پذیرش می‌کند، گفت: اولویت ما استقرار این کودکان در منطقه است چرا که شاید این کودکان پدر و مادر خود را از دست داده باشند اما خانواده و فامیلی دارند که کودک می‌تواند در کنار آنها باشد.

وی با بیان اینکه استقرار و راه‌اندازی ادارات بهزیستی در مناطق زلزله زده که دچار آسیب شده‌اند، در دستور کار قرار دارد، گفت: اداره بهزیستی سر پل ذهاب از روز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرده که باید بگویم اولین اداره بود که در مناطق زلزله زده فعالیت خود را آغاز کرد و تا پایان امروز نیز سایر ادارات بهزیستی در مناطق زلزله فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون مجموع کمک‌های غیر نقدی مردم که از طریق سازمان بهزیستی جمع‌آوری شده، به ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و کمک‌های نقدی نیز از مرز ۴۵۰ میلیون تومان عبور کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای مددجویان زلزله زده غرب کشور تعیین شده است گفت: با این حال در نظر داریم طی رایزنی‌هایی با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و با کمک خیرین، پروژه ساخت مسکنی که برای خانوارهای دو معلوله داشتیم، برای خانوارهای زلزله‌زده غرب کشور هم اعمال کنیم چراکه برخی از مددجویان ما توان و شرایط بهره‌مندی از وام دولت برای زلزله اخیر را ندارند.

رئیس سازمان بهزیستی در تشریح اقلام مورد نیاز گفت: کانکس، والور نفتی و نایلون از جمله نیازمندی‌های زلزله زدگان در مناطق غرب کشور است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار:27 آبان 1396، کدخبر: 307211، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین