پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
بزرگترین نهاد متخلف در ایران بیمه‌ها هستند چراکه هم اکنون ۲۸ صندوق بیمه‌ای خون مردم را می‌مکند و مردم را از بابت حفظ سلامت کمک نمی‌کنند، درحالیکه در سه قانون توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، آورده شده که باید همه بیمه‌ها جز بیمه وزارت اطلاعات یکی شود تا هزینه‌ها یکی شود اما الان دقیقا ضعیف‌ترین بیمه برای تامین اجتماعی و خدمات درمانی است.
شعار سال: در حال حاضر به جز صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح بقیه تحت مسوولیت کلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند و عبارتند از سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان عشایر کشور، به طور خلاصه وضعیت منابع و مصارف و ذخایر و سرمایه در این چهار صندوق را می‌توان اینچنین تبیین کرد.

برابر گزارش‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی، رقمی بالغ بر ٥٠٠ هزار میلیارد تومان ارزش تعهدات حال این سازمان است درحالی که مجموعه ارزش ذخایر و دارایی این سازمان به شرط نقدشوندگی فقط کمتر از یک سال تعهدات این سازمان را می تواند پوشش دهد و این سازمان در سال های اخیر از یک کسری بودجه مزمن رنج می برد و با تمام تلاش هایی که صورت گرفته مجموعه فعالیت های سرمایه گذاری این سازمان در بهترین حالت حداکثر ١٠ درصد از جمع هزینه های آن را پوشش می دهد و عملا علایم پیش گرفتن مصارف بر منابع آن هویدا شده و روند سیاست های دولت های نهم و دهم و همچنین دولت فعلی گویای این واقعیت تلخ است که دولت ها به علت مشکلات فراوان مالی و بدهی های انباشت شده در کنار عدم درک واقع بینانه از جایگاه نظام رفاه و تامین اجتماعی قادر به پرداخت دیون خود به این صندوق ها با وجود وجود تکالیف قانونی نیستند بر این مشکلات مالی باید این نکته را نیز اضافه کرد که با اجرای طرح تحول سلامت و دنباله روی غیربرنامه ریزی شده که وزارت متبوع و به تبع آن سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت پیش بینی می شود هزینه های بالای غیرقابل پیش بینی به منابع این سازمان خواسته یا ناخواسته تحمیل شده و می‌شود.

براین اساس می‌توان گفت؛ بزرگترین نهاد متخلف در ایران بیمه‌ها هستند چراکه هم اکنون 28 صندوق بیمه‌ای خون مردم را می‌مکند و مردم را از بابت حفظ سلامت کمک نمی‌کنند، اصلا تاکنون برای شما پیش نیامده که از خود سوال کنید چرا وقتی به یک بیمارستان دولتی مراجعه می کنید، حتی یک کارمند بانک بیمار نمی بینید؟! یا نیروی وزارت نفت بیمار نمی بینید؟! یا بیمار از خانواده های نیروهای مسلح نمی بینید؟! و حال 23 گروه دیگر هم نمی‌بینید و فقط کسانی می بینید که بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی دارند، یعنی به گفته دکتر پزشکیان، سفر سلامت مردم چند تکه شده است.

در حالی‌که در سه قانون توسعه و سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، آورده شده که باید همه بیمه ها جز بیمه وزارت اطلاعات یکی شود تا هزینه ها یکی شود اما الان دقیقا ضعیف ترین بیمه برای تامین اجتماعی و خدمات درمانی است؛ حال طرح تحول سلامت، بهترین خدمت را به خانواده های ضعیف کرد و اگر نقدی به آن است فقط نقد باید برای بهتر شدنش باشد نه برای تخریب و یا حذف آن.

پس اول باید به تخلفات 39 ساله صندوق‌های بیمه پرداخت و متاسفانه اصحاب رسانه نیز آنطور که باید و شاید دانش بیمه‌ای ندارند و این حلقه مفقوده برای مطالبه گری صحیح در حوزه سلامت وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری سلامت ایرانیان (سینا نیوز)، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 424797، www.sinanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین