پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از جابه‌جایی اعتباری دستگاه‌ها به نفع طرح‌های غربالگری سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: اگر بدانیم جابه‌جایی اعتبارات برای یک دستگاه از هزینه‌های آینده کم می‌کند، این اقدام را که حرکتی معقول است انجام می‌دهیم.

شعار سال: محمدباقر نوبخت در همایش شکرانه سلامت شنوایی که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات در عرصه پیشگیری و غربالگری متفاوت از سایر درخواست‌ها به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور است.

وی ادامه داد: تعریف علم اقتصاد این است که به صورت بهینه از منابع محدود به خواسته‌های نامحدود برسیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این جایگاه است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: هر سال از محل درآمدهای مالیاتی، فروش نفت و فروش سهام و اوراق بهادار بودجه‌ای برای سال آینده کشور پیش‌بینی می‌شود اما در همه کشورها عدد پیش‌بینی شده به دلیل شرایط پرریسک حاصل نمی‌شود که در این شرایط دو راه پیش رو است؛ یا اینکه برای هزینه‌ها استقراض کنیم یا مخارج را به صورت اختصاصی مدیریت کنیم.

نوبخت افزود: در شرایط کمبود اعتبارات به برخی از دستگاه‌ها با توجه به شرایط خاص آنها باید اعتبار 100 درصدی یا حتی 110 درصد تخصیص داده شود و عنصری که در این زمینه به سازمان مدیریت حکم می‌کند، اثربخشی پولی است که به آن سازمان‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بداند که در تخصیص بیش از حالت عادی اعتبار به یک سازمان به طور مثال سازمان بهزیستی از هزینه‌های آینده کم می‌شود، این کار حتما معقول است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور افزود: تلاش می‌کنیم در راستای طرح‌های غربالگری شنوایی در سازمان بهزیستی تامین اعتبار لازم را داشته باشیم و با توجه به اختیارات قانونی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور برای این طرح‌ها می‌توانیم از جابه‌جایی اعتبارات دستگاه‌ها استفاده کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 1019186 : www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین