پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
شیراز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این سازمان یک میلیون فرصت آموزش مهارتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین کرده و در سال 95 اجرایی می کند.

شعار سال: محمد امین سازگارنژاد روز چهارشنبه در شیراز افزود: مجموعه فرصت های شغلی برای جذب این مهارت آموزان در بازار کار شناسایی و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است، می توان گفت برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اقدام عملی برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب محسوب می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین بر سیاست این سازمان بر واگذاری آموزش های مهارتی به بخش خصوصی در صورت برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های لازم تاکید کرد.

** رقیب بخش خصوصی نیستیم

سازگارنژاد گفت: اگر آموزشگاه های آزاد، اصناف، اتاق تعاون، تشکل های کارفرمایی و ... فرصت، فضا و امکان ارائه آموزش های مهارتی را داشته باشند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حذف رشته های موازی در سال 95 از بخش خصوصی حمایت می کند چرا که این سازمان، بخش خصوصی را رقیب خود نمی داند.

وی ادامه داد: هرجا که مردم برای نقش آفرینی و مشارکت در امور حاضر هستند، حتما امور را به مردم واگذار می کنیم و برای بهبود کسب و کار آنها تلاش می کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این سازمان در سال 95 رشته های مورد سفارش بازار و بنگاه های اقتصادی را در دستور کار خود قرار می دهد و آموزش های مهارتی مورد نیاز را ارائه می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز هم در گفت و گو با ایرنا گفت: در سال 95 ایجاد رشته های منجر به اشتغال و سفارش محور به طور جدی در دستور کار این اداره کل خواهد بود.

حشمت کوشکی افزود: استان فارس با توجه به این که در ارزیابی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رتبه پنجم را در میان استان ها به خود اختصاص داده است، از ظرفیت ها و توانمندی های زیادی برخوردار است و در سال 95 به جای آموزش های مدرک محور، آموزش های مهارت محور را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور روز چهارشنبه به منظور شرکت در گردهمایی روسای مراکز فنی و حرفه ای استان فارس به شیراز سفر کرده است.

با اندکی اضافات تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 11 فروردین 1395، کد مطلب: 82016836: آدرس سایت: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین