پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دغدغه اصلی این سازمان را نرخ بالای بیکاری و جلوگیری از ریزش نیروهای کار دانست و بر اهمیت حفظ نیروهای کار تاکید کرد.

شعار سال: محمدامین سازگارنژاد، اظهار کرد: در شرایط فعلی، اشتغال به یکی از دغدغه‌های اساسی در سطح کشور تبدیل شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در صدد است که با پایداری مشاغل و حفظ شاغلان در بازار کار این دغدغه را تا حدی کاهش دهد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نیروی کار تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور داریم که اگر به شایستگی مدیریت نشوند ریزش نیروها در بازار کار را شاهد خواهیم بود.

سازگارنژاد در ادامه یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری را تبدیل آموزش‌های مهارتی از شیوه عرضه‌محور به سفارش‌محور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 700 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 8000 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد پاسخگوی سفارش مهارت از بخش‌های مختلف اقتصادی و ارائه آموزش‌های لازم هستند.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های کم‌حجم استفاده کنیم و فعالیت‌های سنگین و خارج از توان بخش خصوصی را مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای برعهده بگیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین برگزاری مسابقات ملی مهارت را در تقویت فرهنگ مهارت کشور موثر خواند و گفت: دوره‌های ارتقای مربیان باید به شکلی برگزار شود که هم ارزش افزوده ایجاد کند و هم مربیان بتوانند در حرفه‌های مختلف و جدید به آموزش بپردازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 22 فروردین 1395، کد مطلب: 95012207853: آدرس سایت: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین