پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
وزیر کار و رفاه امور اجتماعی با بیان اینکه افزایش ۱۴درصدی دستمزد کارگران بیش از تورم انتظاری در سال ۹۵ خواهد بود،گفت: این افزایش دستمزد در همه سطوح انجام می‌گیرد و همچون گذشته به‌صورت رده‌بندی نیست.
شعار سال: علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه آیین درختکاری در پارک پردیسان در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و افزود:‌ افزایش 14درصدی بسیار بیشتر از تورم انتظاری است چرا که تورم انتظاری ما برای سال آینده 10 درصد است و بنابراین با این محاسبه شاهد بالاتر بودن 4درصدی افزایش دستمزد کارگران هستیم؛ این افزایش مورد نظر در همه سطوح است و قبلاً سطح‌بندی متفاوت بود و ترتیب‌بندی انجام می‌گرفت ولی در حال حاضر تفاوت را مدنظر قرار دادیم و همه مشمول افزایش 14درصدی می‌شوند.

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی همچنین با ابراز "توجه به کارگران و کارفرمایان را مدنظر داریم" تأکید کرد: برای سال آینده به‌دنبال این هستیم تا در حق مسکن هم گشایش لازم را انجام دهیم؛ در حال حاضر به سه ضلع کارفرما، تولید و کارگران موجود توجه شده است و در تمام زمینه‌ها به‌خصوص افزایش درصد دستمزد نیز این مهم را در نظر گرفتیم.

ربیعی همچنین درباره سیاست‌های اشتغالی دولت در سال آینده نیز گفت: دو جهت‌گیری را در بحث اشتغال دنبال می‌کنیم و در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری نظام اطلاعاتی بازار کار را مد نظر قرار دادیم و در حال حاضر نیز طراحی‌های نظام جامع اطلاعات بازار کار انجام گرفته است.

وی با اعلام "طرح‌های مختلفی را در زمینه اشتغال مورد توجه داریم" گفت: بخشی از سیاست‌های اشتغالزایی ما جهت دادن اشتغالی به برنامه‌های عمرانی موجود دولت است؛ یک بخش نیز بر برنامه‌های عمرانی دولت نیست و مرتبط با سرمایه‌گذاری است؛ با تمهیدات و تسهیلاتی که از سرمایه‌گذاری نیز صورت می‌گیرد دنبال اشتغال هستیم.

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی رشد تولید و ایجاد اشتغال را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: تجربه اشتغالزایی سایر کشورهای جهان را مطالعه کردیم و باید در مشاغل کوچک و خرد دنبال سرمایه گذاری و اشتغال برویم؛ برای این مهم نیز به‌عنوان برنامه طرح تکاپو را در دولت ارائه کردیم و به‌صورت پایلوت اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: جهتگیری ما برای اشتغال در سال آینده در حدود 800 تا 900 هزار شغل است و این مهم را پی می‌گیریم؛ به‌طور ماهانه نیز موضوع اشتغال در گروهی در دولت رصد خواهد شد.

مشاغل سبز بخشی از این مشاغل است

ربیعی توجه به مشاغل سبز را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای ما با محیط زیست و وزارت نفت بوده و به‌صورت نمونه برنامه‌ای را که دنبال می‌کنیم اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی منازل است تا آلاینده کمتری توزیع شود که همین موضوع نیز فقط در تهران 40 هزار شغل ایجاد می‌کند؛ مثلاً نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز اشتغالزایی ایجاد می‌کند و باید به چنین برنامه‌هایی نیز توجه نشان داد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از  خبرگزاری تسنیم،20 اسفند 1394، شناسه خبر: 1024763 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین