پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تدوین نظام نامه ساماندهی اطلاعات مراقبان سالمندان، گفت: سامانه بنیاد فرزانگان به سالمندان کمک می‌کند تا به فراخور نیازشان از مراقبان آموزش دیده در حیطه‌های مختلف و رشته‌های تخصصی استفاده کند.

شعار سال: انوشیروان محسنی بندپی در آیین رونمایی از سایت بنیاد فرزانگان از شروع پیمایش سالمندی با همکاری صندوق توسعه جمعیت خبر داد و گفت: اجلاس منطقه‌ای نیز در سال 2018 در کشور در حوزه سالمندی برگزار خواهد شد و دبیرخانه شورای سالمندی در حال حاضر در سازمان بهزیستی مستقر شده است. محسنی بندپی با اشاره به طراحی سایت بنیاد فرزانگان و خدمت‌رسانی به سالمندان در حوزه گردشگری خدمات ویژه سالمندی، ارائه تخفیف و... گفت: نظام نامه نظارتی نیز در سازمان بهزیستی طراحی و باعث شده است تا کار ما در این حوزه ارتقا بخشیده شود. در این نظام نامه ساماندهی اطلاعات مراقبان سالمندان کشور طراحی شده است. این در حالی است که تا پیش از این مراقبان به شکل کلی به سالمندان خدمات ارائه می‌دادند اما در حال حاضر این خدمات به فراخور نیاز سالمندان در حیطه‌های مختلف و رشته‌های تخصصی ارائه می‌شود.
او با بیان اینکه بین 600 تا 700 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: بخشی از سالمندان نیز خارج از این تعداد هستند که به نظر می‌رسد باید سیاستگذاری برای همه سالمندان کشور انجام شود.

تعداد سالمندان زن بیشتر از مردان
نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران نیز با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در کشور در سال ۲۰۳۰ از هشت میلیون به ۱۴ میلیون می‌رسد، گفت: در سال ۲۰۵۰ یک سوم جمعیت و حدود ۳۰میلیون سالمند خواهد بود.
لیلا جودان گفت: در حال حاضر در عصر سالمندی به سر می‌بریم به‌طوری که از هر نه نفر در دنیا یک نفر سالمند بالای ۶۰سال است و تا سال ۲۰۵۰ این آمار از هر پنج نفر یک نفر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه با سرعت زیادی در کشورهای در حال توسعه به سمت سالمندی حرکت می‌کنیم، گفت: ۸۰درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال تا سال ۲۰۵۰ در کشورهایی با جمعیت بالا و فقیر زندگی خواهند کرد که علت آن نیز افزایش طول عمر انسان‌ها بواسطه سلامت و تغذیه خواهد بود که باعث می‌شود عمر بیشتری داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 477085


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین