پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۴۶ درصد مددجویان این نهاد سالمند هستند، گفت: از یک‌میلیون و ۳۶۷ هزار سالمند تحت حمایت، ۶۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهندو۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سالمند سرپرست خانوار هستند.

شعارسال: فاطمه رهبر با بیان اینکه از حدود ۳ میلیون مددجوی این نهاد، ۴۶ درصد سالمند هستند، گفت: بیش از ۴۰ درصد از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۳۶۷ هزار سالمند تحت حمایت، ۶۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۶۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سالمند سرپرست خانوار هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، با بیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۶۰ تا ۷۵ سال سن دارند، گفت: سالمندترین مددجوی این نهاد مردی ۱۲۱ ساله و ساکن استان سیستان و بلوچستان است.

رهبر با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد زمین‌گیر هستند، گفت: به ۹ هزار نفر از این تعداد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بابت مراقبت پرداخت می‌شود؛ باقی افراد نیز پس از تأمین اعتبار مورد نیاز از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه سالمندان علاوه بر دریافت مستمری و هزینه نگهداری با توجه به وضعیت جسمی نیازمند خدمات درمانی هستند، گفت: سالمندان تحت حمایت از کمک‌هزینه خرید تجهیزات درمانی، تخت، دستگاه اکسیژن، تشک، ویلچر و وسایل بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و خاص دارای بیمه پایه و تکمیلی هستند، افزود: تمامی هزینه‌های درمانی در بخش دولتی برای سالمندان تحت حمایت رایگان است و در بخش خصوصی نیز ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق بیمه تکمیلی کمیته امداد پرداخت می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 9 مهر 1397 ، کدخبر: 314708،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
حمایت از سالمندامون وظیفه ماست و ممنون ازینکه به این امر توجه میکنید
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین