پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش ۲۶هزار کودک در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: سالانه ۳هزار کودک از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند. به گزارش مهر، علی ربیعی در مراسم افطار شیرخوارگاه آمنه با بیان اینکه سالانه ۳هزار کودک از این ۲۶هزار نفر از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند و به همان میزان نیز کودکان جدید تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: یک میلیون و ۴۰۰هزار معلول جسمی و حرکتی نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند. همچنین ۷۰۰هزار معلول شدید و ۲۵هزار ضایعه نخاعی نیز از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

شعار سال: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش ۲۶هزار کودک در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: سالانه ۳هزار کودک از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند. به گزارش مهر، علی ربیعی در مراسم افطار شیرخوارگاه آمنه با بیان اینکه سالانه ۳هزار کودک از این ۲۶هزار نفر از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند و به همان میزان نیز کودکان جدید تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: یک میلیون و ۴۰۰هزار معلول جسمی و حرکتی نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند. همچنین ۷۰۰هزار معلول شدید و ۲۵هزار ضایعه نخاعی نیز از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلولان ذهنی بسیار وسیع‌تر، عمیق‌تر و حیاتی‌تر است، افزود: مجموع تعداد این افراد در کشور عدد بزرگ‌تری است اما تاکنون از این تعداد مطلع شده‌ایم و به آنها خدمات می‌دهیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از وجود ۳میلیون و ۲۰۰هزار زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد و افزود: مفهوم سرپرست خانوار به‌معنای محرومیت نیست، بلکه در دوره‌ جدید این مفهوم مساوی با بینوایی نبوده و ناشی از سبک زندگی جدید است. ربیعی با اشاره به اینکه از این تعداد زن سرپرست خانوار ۲۰۰هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار نفر و درصورت محاسبه بعد خانوار یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶هزار کودک نیز تحت سرپرستی سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: سالانه ۳هزار کودک از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند. همچنین این ۲۶هزار کودک منتظر چشم‌های نگرانی هستند که به فکر آینده آنها باشند. آنها باید وارد جامعه شوند و این ما هستیم که مسئولیت آنها را برعهده داشتیم.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به‌نحوی با یک نوع اعتیاد درگیر هستند، افزود: درگیری رده‌های مختلف سنی و هر دو جنس در مسئله اعتیاد یک واقعیت تلخ است. باید در این حوزه پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم؛ در غیراین صورت اعتیاد تبدیل به فروپاشی اجتماعی می‌شود. ربیعی با اشاره به مسئله سالمندی و فقر در کشور گفت: ۹.۳درصد در جامعه سالمند هستند و در استان‌ها و مناطق محروم سالمندی عمدتا با فقر همراه است. وی با اشاره به اینکه همه ما در جامعه مسئول هستیم، تأکید کرد: حوزه مسئولیت ما از فرد، خانواده، محیط‌های اولیه و ثانویه آغاز می‌شود و ما افتخار می‌کنیم که بگوییم «دولت مسئول» هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 12خرداد 97، کدمطلب:18606، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین