پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
بر اساس اعلام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، سهم کمیته امداد از محل برداشت ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

شعارسال: پرویز فتاح در برنامه تلویزیونی«تیتر امشب» شبکه خبر بابیان اینکه تمام ایتام تحت حمایت کمیته امداد دارای حامی هستند، گفت: هر یتیم به‌طور متوسط پنج حامی دارد و ماهانه به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان از محل کمک حامیان دریافتی دارد. این در حالی است که این رقم سال گذشته ۱۵۰ هزار تومان بود. فتاح با اظهار اینکه حدود ۳۰۰ هزار فرزند طرح محسنین فاقد حامی هستند گفت: اگرچه سال گذشته ۲۵۰ هزار حامی برای این طرح جذب شد اما دریافتی فرزندان محسنین دارای حامی ماهانه ۸۰ هزار تومان است.

 رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه کمک‌های مالی مستقیم به‌حساب فرزند معنوی واریز می‌شود افزود: با توجه به اینکه فرزندان طرح محسنین دارای سرپرست خانوار ناتوان (بیمار، زندانی یا ازکارافتاده) هستند، مردم می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد یا سایت محسنین نسبت به کمک به این فرزندان اقدام کنند.

فتاح با بیان اینکه وضعیت مددجویان تحت حمایت در یک سطح نیست گفت:٥٠ درصد از افراد تحت حمایت سالمند روستایی بالای ٦٠ سال هستند که باید متناسب با شرایط زندگی و سن این افراد خدمات داده شود.

رئیس کمیته امداد پرداخت مستمری را خدمتی ثابت برای تمامی مددجویان تحت حمایت اعلام کرد و افزود: با همکاری دولت و مجلس پرداخت مستمری‌ها از سال گذشته سه برابر افزایش یافت به‌طوری که یک خانواده پنج‌نفره به‌غیراز یارانه ماهانه، ٤٦٥ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد. البته امسال نیز با مصوبه دولت مستمری مددجویان ١٣ درصد افزایش یافت. وی با اشاره به اینکه همه مددجویان تحت حمایت علاوه بر دریافت خدمات درمانی، دارای بیمه اجتماعی و بیمه مکمل هم هستند ادامه داد: هر یتیم به‌طور متوسط ٢٠٠هزار تومان، فرزندان بد سرپرست ٨٠ هزار تومان و دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت نیز حدود ٥٠ درصد از هزینه تحصیل خود را از این نهاد دریافت می‌کنند. فتاح بابیان اینکه به‌دلیل چندبعدی بودن مسأله فقر امکان علاج آن در زمان کوتاه ممکن نیست، اظهار داشت: با حمایت دولت و مجلس طی چند سال آینده وضعیت فقرزدایی بهبود خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد درباره اینکه فقر مطلق ریشه‌کن شده است یا خیر افزود: در جلسه دو هفته گذشته با رئیس جمهوری در مشهد بنده به این نکته اشاره کردم که شعار دولت دوازدهم ریشه‌کنی فقر مطلق بود که آقای روحانی نیز به وعده خود عمل کردند.

وی بابیان اینکه وعده‌های دولت در بودجه برای حمایت از محرومان محقق شده است گفت: در سال ٩٦ بر اساس تبصره ١٤، چهار هزار میلیارد تومان بودجه برای کمیته امداد تعیین شد. همچنین طبق تبصره ١٦، سه‌هزارمیلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد اختصاص پیدا کرد که ٩٠ درصد آن جذب شد. امسال نیز با اختصاص هفت هزار میلیارد تومان بالاترین رشد ردیف بودجه برای حمایت از نیازمندان در نظر گرفته‌شده است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ، تاریخ انتشار: 6 خرداد1397، کد خبر: 468338 ، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
امیدوارم که واقعا این امار درست باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین