پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال مستمری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شده است.

شعار سال: حسین دشتی صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح‌های حمایتی از مددجویان و نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون 26 هزار و 203 خانواده مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که در سال گذشته بیش از 213 میلیارد ریال مستمری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شده است.

وی بیان کرد: 50 درصد از مددجویان تحت حمایت ساکن روستا و مناطق محروم استان اردبیل هستند و امسال برای رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در مناطق دورافتاده و مرزنشین برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را مدنظر قرار داده‌ایم که علاوه بر توسعه و پیشرفت این مناطق بتوانیم به مهاجرت معکوس از شهر به روستاها کمک کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه 48 درصد از خانواده‌های کمک معیشت ‌بگیر را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: نزدیک به 23 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل هستند که این نهاد رفع مسائل آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: این نهاد از ابتدای فعالیت خود بیش از 39 هزار شغل را برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد کرده است و هم اکنون 14 هزار و 330 طرح اشتغال و خودکفایی تحت نظارت کمیته امداد قرار دارند که از طریق بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی درصدد پایدار سازی طرح‌های اشتغال هستیم.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 82 یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند که 9 هزار و 500 حامی با ثبت نام در طرح اکرام تکفل ایتام نیازمند را برعهده گرفته‌اند، افزود: سه هزار و 200 حامی طرح محسنین نیز از دو هزار مددجوی مشمول این طرح حمایت می‌کنند که این طرح به منظور دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست از کارافتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود و امیدواریم با یاری هر چه بیشتر خیران بتوانیم بیش از پیش مشکلات آنان را رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در سال 95 حامیان طرح اکرام بیش از 44 میلیارد ریال به ایتام تحت تکفل خود کمک کرده‌اند و در قالب طرح محسنین نیز نزدیک به 12 میلیارد ریال به فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمک شده است

دشتی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد در ماه نزول قرآن همیاری و دستگیری آحاد مختلف مردم از خانواده‌های نیازمند است، گفت: برپایی سفره‌های افطار و اطعام، توزیع سبد غذایی و غذای گرم بین اقشار آسیب پذیر از جمله فعالیت‌های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان است

وی بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان یک هزار و 500 سبد غذایی بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده و هشت هزار کیسه همیان مولا نیز بین خیران و نیکوکاران توزیع شده است تا با مساعدت‌های آنان بتوانیم نیازهای اساسی مددجویان را تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری کمیته امداد برای خانواده‌های تحت حمایت برپا می‌شود، افزود: در هفته اکرام و با مشارکت همه جانبه خیران درصدد هستیم برنامه‌های متعددی را به منظور رفع مشکلات ضروری مددجویان به انجام رسانیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کدخبر: 1424191 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین