پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان این که 33 درصد از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان فاقد سرپرست هستند، گفت: 33 درصد از مددجویان تحت حمایت نیز با جمعیت 13 هزار و 370نفر، سالمند بالای 60 سال و شش درصد از جامعه هدف تحت حمایت معادل دوهزار و 705 نفر را کودکان زیر شش سال تشکیل می دهند.

شعار سال: محسن علیزاده با اشاره به دلایل تحت حمایت قرار گرفتن مددجویان گفت: نیازمندان به دلایل مختلفی از جمله فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، خانواده بد سرپرست، خانوار زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، خانواده های مطلقه و متارکه، سرپرست سرباز، فاقد والدین، زنان باردار مبتلا به سوء تغذیه، کودکان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه و کارگران فصلی بی بضاعت تحت حمایت این نهاد قرار گرفته و از خدمات تک و چند خدمتی استفاده می کنند.

وی با بیا اینکه هم اکنون 21 هزار و 920 خانوار با جمعیت 39 هزار و 567 نفر از خدمات مختلف این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کمک معیشت، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال، حقوقی، مسکن و کمک به امر ازدواج استفاده می کنند، تصریح کرد: 33 درصد خانوار تحت حمایت به دلیل فوت سرپرست، 25 درصدکودکان زیر شش سال دچار سوء تغذیه، زنان بارداری مبتلا به سوءتغذیه و کارگران فصلی بی بضاعت، 20 درصد خانوار از کار افتاده ، 11 درصد مطلقه، سه و نیم درصد بیماری سرپرست، دو و نیم درصد متارکه، دو درصد خانواده زندانی جرائم غیر عمد، دو درصد خانواده سرباز، معلول، مهاجر، بدسرپرست و یک درصد خانوار فاقد والدین از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار 9 هزار و 318 نفر از جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را تشکیل می دهند، افزود: ۳۳ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با جمعیت ۱۳ هزار و ۳۷۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال و شش درصد از جامعه هدف تحت حمایت معادل دو هزار و ۷۰۵ نفر را کودکان زیر شش سال تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه هزار و 513 دانش آموز و 951 دانشجو که 521 نفر از آنان بومی و 430 نفر غیر بومی هستند از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند.

محسن علیزاده با بیان اینکه سه و نیم درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، یادآور شد: ۱۵ هزار و ۳۸۳ نفراز جامعه هدف تحت حمایت مرد و ۲۴ هزار و ۱۸۴ نفر زن هستند.

وی افزود: بیش از ۱۴ هزار و ۵۷۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد مشمول دریافت کمک معیشت هستند، از این تعداد خانوار معیشت بگیر ۵۸ درصد یک نفره، ۳۰ درصد دو نفره، هفت درصد سه نفره، سه درصد چهار نفره و دو درصد پنج نفره به بالا هستند.

گفتنی است: بیش از 42 درصد خانوار تحت حمایت این نهاد با جمعیت 9 هزار و 6 خانواده در روستا ها ساکن هستند و 58 درصد آنان به تعداد 12 هزار و 914 خانوار در شهر سکونت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان یزد، تاریخ انتشار 23 خرداد 96، کد مطلب: 13960323000224:www.yazd.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین