پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
قائم مقام معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مراکز سلامت سالمندان در سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و خراسان رضوی و شهر مشهد به عنوان استان و شهر پایلوت این طرح انتخاب شده است.

شعارسال: مهدی درخشان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع آغاز بهره‌برداری از مرکز سلامت سالمندان بیمارستان 17 شهریور مشهد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 42 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات درمانی در چند سال اخیر، افزود: اعتبارات درمانی سازمانی امسال به رقم 18 هزار میلیارد تومان است و این رقم در سال قبل 12 هزار میلیارد تومان و دو سال قبل 9 هزار میلیارد تومان بود که مبلغ امسال به نسبت سال گذشته افزایشی 6 هزار میلیارد تومانی داشته است.

قائم مقام معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ارتقاء هتلینگ بیمارستان 17 شهریور مشهد در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: علت اجرای این طرح رعایت شأن و منزلت مراجعه کننده اعم از بیمار و همراه و همچنین پرسنل بیمارستان اعم از کادرهای پزشکی و غیرپزشکی بوده است تا تأثیرات مثبتی در امر بهره‌مندی خدمت گیرنده از سوی خدمت دهنده باشیم.

درخشان با اشاره به اینکه به اندازه 10 سال گذشته افزایش تجهیزات جدید و نوسازی تجهیزات قدیم را داشتیم و جایگزینی آمبولانس نو را در دستور کار داشتیم افزود: در سال‌های گذشته آمبولانس یکی از معضلات بود و طی چند سال گذشته تنها 12 آمبولانس خریداری شد، اما در طرح جدید که سال 92 کلید خورد و در سال 93 اجرایی شد 150 آمبولانس خریداری شده است.

وی عنوان کرد:برای مناطق کوهستانی نیز آمبولانس‌های دو محوره خریداری شده است و دیگر نیازی به خرید آمبولانس احساس نمی‌شود و هر استان به میزان نیاز خود آمبولانس دارد و خراسان رضوی هم 8 دستگاه آمبولانس دریافت کرده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه دنیای امروز وابسته به IT است، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی یکی از پیشروان IT بوده و به علت وقفه‌های موجود کمی عقب افتادیم و رئیس سازمان تأمین اجتماعی تأکید ویژه برIT و HIS در تمامی بیمارستان‌های این سازمان در سطح کشور داشته است.

درخشان درباره مراسم رونمایی از کارت هوشمند درمان، تصریح کرد: کارت هوشمند درمان روز دوشنبه 11 مرداد ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی در تهران رونمایی می‌شود و طرح‌های پایلوت CIS، MIS و غیره تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: طرح نظام ارجاع داخلی به زودی اجرایی می‌شود و 5 استان خراسان رضوی، گیلان، قزوین، کرمانشاه و زنجان استان‌های پایلوت این طرح هستند.

قائم مقام معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته افتتاح یک بیمارستان، خرید 146 تخت و 20 مورد ارتقاء را داشتیم و دو بیمارستان ایلام و اهواز نیز در حال راه‌اندازی است که این اقدام در ایام هفته دولت صورت می‌پذیرد؛ همچنین 5 بیمارستان در حال ساخت هم تا دو سال آینده افتتاح می‌شوند و کار ساخت 9 بیمارستان دیگر هم در حال طراحی است که یکی از آن‌ها بیمارستان رضای مشهد است و تمامی این بیمارستان‌ها مجهز به بخش‌های عمومی و خصوصی هستند و مدت زمان ساخت هر بیمارستان 3 سال است.

درخشان افزود: موضوع ساخت بیمارستان‌ها طی جلسه‌ای که میان مقامات اجرایی ایران و کره جنوبی برگزار شد به تصویب رسید و شرکت‌های کره‌ای طبق تفاهم صورت گرفته 10 میلیارد دلار برای ساخت این مجموعه‌های درمانی هزینه می‌کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات سالمندان در حوزه بیمه‌ای، درمان و فرهنگی بوده و مراکز سلامت سالمندان هم در سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و خراسان رضوی و شهر مشهد به عنوان استان و شهر پایلوت این طرح انتخاب شدند؛ این طرح تا سه ماه آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود و هدف اصلی از اجرای آن تحت کنترل بودن بیمه شدگان سالمند و بازنشسته است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در اجرای طرح مراکز سلامت سالمندان اهداف عمومی و اختصاصی‌ تعریف شده، خاطرنشان کرد: اهداف عمومی،در دو بخش تکریم سالمندان و تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها در تمامی خدمات حوزه‌های پیشگیری و درمانی و اهداف اختصاصی نیز در 10 بخش تعریف و شناسایی شده است.

وی افزود:جمعیت سالمندان به تفکیک گروه سنی و جنسی، شناسایی نیازها و مشکلات سالمندان ، ساماندهی خدمات موردنیاز سالمندان، تدوین بسته آموزشی گروه‌های هدف، ایجاد پرونده سلامت سالمندان تحت پوشش، تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه طب سالمندان، تسهیل برنامه اجرایی نظام ارجاع داخلی سازمان و ارتباط آن با پرونده سلامت سالمندان، ایجاد مراکز سلامت سالمندان، غربالگری و تشخیص زودرس بیماری‌ها و تدوین بسته‌های درمان ویژه سالمندان از اهداف اختصاصی این طرح است و به زودی سالمندان در این طرح ثبت‌نام می‌شوند.

درخشان گفت: درمان‌ها به صورت مستقیم و خرید خدمت است و هم‌اکنون 80 بیمارستان و 279 درمانگاه و پلی‌کلینیک سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور فعال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 7 مرداد 1395، کدمطلب: 1142823 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین