پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
مدیر کل تأمین اجتماعی اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: اتباع خارجی ساکن در ایران که دارای روادید ورود با مجوز کار مشخص و پروانه کار هستند، می‌توانند از تعهدات قانونی تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

شعار سال: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، حسین جودکی افزود: بر اساس بند3 ماده یک قانون بیمه بیکاری، اتباع خارجی از شمول این قانون مستثنی هستند، بر همین اساس حق بیمه بیمه بیکاری از آنها اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای اتباع خارجی مقیم ایران و همچنین ایرانیان خارج از کشور، مهمترین وظیفه تعریف شده برای اداره کل تأمین اجتماعی اتباع است، اظهار داشت: در این دو حوزه مطالعات مختلفی انجام شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی اتباع با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین اتباع خارجی شاغل در ایران را افاغنه تشکیل می‌دهند، گفت: بر اساس اطلاعاتی که از مبادی مختلفی بدست آمده، جمع کل افاغنه دارای کارت اشتغال که می توانند از تعهدات قانونی تأمین اجتماعی برخوردار شوند، حدود 767 هزار نفر است که بیشتر آنها در استان های اصفهان، تهران و خراسان رضوی سکونت دارند.

جودکی با تأکید بر ضرورت ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی افزود: از نظر ترکیب شغل، 44 درصد اتباع خارجی مقیم در ایران در امور ساختمانی و 56 درصد مابقی در مشاغل دیگر مشغول به کار هستند.
وی در ادامه به نحوه بیمه ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: ایرانیان خارج از کشور از طریق مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرند و می توانند خدمت مورد نیاز خود را انتخاب و بر مبنای آن حق بیمه پرداخت کنند.

به گفته جودکی همچنین ایرانیانی که از طریق اجرای پروژه های خارج از کشور به کار اشتغال دارند مانند پیمانکاران ایرانی خارج از کشور و... جامعه هدف این اداره کل هستند و شرایط بیمه آنها تابع مقررات عام تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمام تلاش همکاران این اداره کل معطوف به استفاده از ابزارها و تکنیک های IT است و به گونه ای برنامه ریزی شده که هموطنان خارج از کشور بتوانند به سهولت حق بیمه خود را پرداخت و از مزایای سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 آذر 1394، کد مطلب: 13940916001415: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین