پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
برخی به طنز و شوخی، سال آينده را سال توديع و معارفه می‌دانند. سالی كه قرار است نسل اول و دوم انقلاب، هنر خود را در واگذاری «قدرت»،‌ «مسئوليت» و «تكليف» اداره كشور به نسل دوم وسوم، مؤمنانه نشان دهد. شايد سال آينده سال توديع پيران و معارفه جوانان باشد. قرار است به فضل خدا و هدايت‌های الهی اين انقلاب تا ظهور صاحب اصلي آن ادامه يابد.

شعارسال: سال آینده قرار است نسل اول و دوم انقلاب، هنر خود را در واگذاری «قدرت»،‌ «مسئوليت» و «تكليف» اداره كشور به نسل دوم وسوم، مؤمنانه نشان دهد.

برخی به طنز و شوخی، سال آينده را سال توديع و معارفه می‌دانند. سالی كه قرار است نسل اول و دوم انقلاب، هنر خود را در واگذاری «قدرت»،‌ «مسئوليت» و «تكليف» اداره كشور به نسل دوم وسوم، مؤمنانه نشان دهد. شايد سال آينده سال توديع پيران و معارفه جوانان باشد. قرار است به فضل خدا و هدايت‌های الهی اين انقلاب تا ظهور صاحب اصلي آن ادامه يابد.

بيانيه جمعی از جوانان انقلابي با عنوان عهدنامه جوانان انقلابی در لبيک به بيانيه گام دوم، متنی فاخر، انقلابی، جسورانه، اميدوارانه و توأم با حزم و تدبير داشت.

اين بيانيه نشان مي‌دهد جوانان نگران نظام ديوان سالاري كشور هستند و تحول ساختاري در اين باره را ضروري مي‌دانند. آنها به فكر حكمرانی خوب در قالب تحقق «دولت‌ اسلامی» هستند و از ديدگاه آنها مردمی ‌سازی حكمرانی با بهره‌‌گيری از آموزه‌‌های وحياني و انديشه‌‌های پاک و فرهنگ اهل بيت (ع) ضرورتی اجتناب ناپذير دارد و در اين راه به كاربست تجربيات و ظرفيت‌هاي بي حد و حصر كشور و تجربيات بومي و موفق انقلاب به ويژه در دفاع مقدس و حركت‌هاي جهادی نگاه ويژه دارند. روح بيانيه نشان مي‌دهد آنها به دنبال «پيرزدايی» نيستند بلكه به دنبال هم‌افزايی تجربيات پيران انقلاب در اداره كشور و رسيدن به حكمرانی خوب مي‌باشند.

اجماع ‌سازی در ميان نخبگان جوان براي رسيدن به اتحاد و اتفاق از نگاه آنها مخفي نمانده و در پي تشخيص اولويت‌ها و انتخاب مسيرهای جوانانه برای رويارويی با چالش‌ها و حل مشكلات هستند.

از نگاه جوانان انقلابی و جهادی كشور هيچ بن‌ بستي در كشور وجود ندارد و آنها اين روحيه را دارند كه در برخورد با چالش‌ها، با «حزم» و «تدبير انقلابی» و «درک واقعيت‌هاي ميدان» به سلامت عبور كنند. آنها معتقدند «انسداد»، يک توهم است و هيچ بن ‌بستی در كشور وجود ندارد. كافی است به آنها ميدان داده شود تا صلاحيت و اقتدار آنها محک زده شود.

جوانان بيانيه را يک «عهد ايمانی» تلقي كرده‌اند تا با «پيمان‌ برادری و جوانمردی» پاي اين عهد بمانند. عهد قرار گرفتن بر مدار و منطق انقلابی و اجتماعی ‌سازی حل مسائل كشور كار عظيمي است و عظيم‌ تر آنكه اين كار بزرگ قرار است در پروسه شكل ‌گيری «جامعه دينی ونظام انقلابی» صورت پذيرد.

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي مجلس خبرگان با تأكيد بر ضرورت شكل‌ گيری يك گفتمان و فهم عميق عمومي در باره مشكلات كشور و مواجهه با چالش‌ها و حوادث از ده «دوگانه» رونمايي كردند. خطاب معظمٌ له هم به پيران و هم به جوانان انقلابي اين بود كه در مورد اين دوگانه‌ها فكر كنند.

متأسفانه در برخي محافل و مجالس مربوط به اصلاح ‌طلبان شنيده مي‌شود؛ كشور در شرايط بحراني است، مسائل لاينحل است، ما به انسداد رسيديم، راه برون‌رفتي براي مشكلات نيست! دلیل برخی از استعفاهای زنجیره ای همین توهّم است.

اينان بسان جماعتي كه؛ «خود گويي و خود‌ خندي»، مشكلات را پديد مي‌آورند و بعد هم مي ‌گويند لاينحل است! اين جماعت روسياه با كارنامه شرم ‌آور خروج بر حاكميت و خروج از حاكميت، نمي‌توانند باري از دوش مردم بردارند و همواره بيراه‌ روي آنها بر روي دست مردم و انقلاب هزينه گذاشته است

رهبر انقلاب در ديدار ياد شده، دوراهي‌هاي سرنوشت‌ساز در پيش‌روي كشور را رونمايي كردند و فرمودند؛ براي عبور از مشكلات بايد فعال و در موضع ابتكار باشيم و نيز اميدوارانه، با حزم و تدبير توأم با شجاعت و دليري حركت كنيم، و نيز فرمودند؛‌ اگر تهديدها و فرصت‌ها را بشناسيم و نقشه‌هاي دشمن را بفهميم و از تجربيات گران‌سنگ بهره ببريم، از دوراهي‌هاي سرنوشت‌ ساز به سلامت عبور مي‌كنيم. سال آينده سال واگذاري قدرت به جوانان است. پيران انقلاب در هر جا هستند بايد امانت‌هايي را كه در اختيار دارند به اهل آن واگذار كنند. ماه پاياني سال ۹۸ موسم برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي است. سؤال كليدي اين است؛ آيا انتقال قدرت به جوانان در مهم ‌ترين نهاد مردمي نظام يعني مجلس شوراي اسلامي كليد زده خواهد شد؟

اگر اين كار دقيق و هوشمندانه انجام شود،‌ انتظار آن مي‌رود سال بعد از آن، كه انتخابات رياست جمهوري است، تحولي عظيم در نظام ديوان ‌سالاري كشور با انتقال قدرت به جوانان صورت پذيرد. آن وقت است كه مي‌شود اطمينان حاصل كرد؛ تحول نسلي و تحول ساختاري براي رسيدن به حكمراني خوب ايجاد شده و انقلاب در دهه پنجم در مسيري كه امام (ره) و رهبري تعيين كرده اند، به حركت بالنده خود ادامه مي‌ دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 27اسفند 1397 ، کدخبر:368823 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین