پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین گفت: طی روزهای گذشته برای حل مشکل کارگران این سد از طریق دریافت تسهیلات بانکی اقدام شد و با تصویب این موضوع حقوق کارگران تا پایان سال پرداخت می‌شود.

شعارسال: سد بالاخانلو در بوئین زهرا یکی از پروژه‌های آب منطقه ای استان قزوین است که با ظرفیت 38 میلیون مترمکعب و 84 متر ارتفاع درحال ساخت است.

این سد برای تامین آب شرب 5 شهر بوئین زهرا، شال، دانسفهان و سگزآباد و اسفرورین و 36 روستان درحال آماده سازی است تا شهروندان این مناطق از آب تصفیه شده استفاده کنند.

این سد تا پایان سال 92، 30درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون این پیشرفت فیزیکی به بیش از 60درصد رسیده است که کارگران و پیمانکار این سد با همت و تلاش در این پروژه زحمت کشیده‌اند.

طی ماه اخیر کارگران این پروژه سدسازی برای اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود دوبار روبروی استانداری قزوین تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

این کارگران ، درباره علل اعتراض 130نفر از پرسنل سد بالاخانلو می‌گویند: پرسنل سد بالاخانلو از مهرماه سال 97 به مدت شش ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، با پیگیری از پیمانکار متوجه شدیم که در این 6ماه حقوقی دریافت نکرده و حقوق 6ماه ابتدایی سال را نیز از هزینه شخصی خود پرداخت کرده است.

این معترضان اذعان می‌کنند: طرف قرارداد این شرکت، شرکت خارادژ سد بالاخانلو است، در اعتراضی که برای اولین بار انجام کرد مسئولان وعده دادند که ظرف یک هفته پیگیری لازم انجام خواهد شد اما چون ظرف یک هفته اتفاقی انجام نشد مجددا اعتراض کردیم.

این کارگران معترض عنوان می‌کنند: ما زیر نظر شرکت آب‌منطقه‌ای حدود سه سال است که مشغول به کار هستیم با کارکرد فعلی حدود 40درصد از کار شرکت باقی‌مانده است. همچنین بدهی شرکت بسته به نوع فعالیت حدود چهل میلیون است.

این معترضان عنوان می‌کنند: با دست خالی شرمنده‌ی خانواده خود شده ایم، زیرا توان مالی چرخاندن یک زندگی ساده را هم نداریم.

تا پایان سال 98 سد به بهره برداری می‌رسد

حمید پویا  درباره مشکلات این کارگران می‌گوید: پیش بینی اولیه برای ساخت این سد 4میلیارد تومان بود، اما با انجام پروژه این میزان اعتبار افزایش یافت و طبق نظر مسئولان کشوری این سد جزو بهترین سازه‌های کشور است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین اذعان می‌کند: با هماهنگی صورت گرفته از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قزوین 5میلیارد تومان از اسناد خزانه تصویب شد و به ما ابلاغ خواهد شد و 450میلیون تومان نیز از محل توازن که بودجه استانی است، دراختیار این پروژه قرار می‌گیرد.

وی یادآور می‌شود: اعتراضاتی که کارگرانی این پروژه داشتند به حق بود، هزینه اختصاص داده به ما اوراق خزانه است که باید تبدیل به ریال شود که این موضوع زمانبر است و کارگران نگران عدم دریافت معوقات خود بودند.

پویا ابراز می‌کند: طی روزهای گذشته برای حل مشکل کارگران این سد از طریق دریافت تسهیلات بانکی اقدام شد و با تصویب این موضوع حقوق کارگران تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی اضافه می‌کند: 5میلیارد و 500 میلیونی که ما به پیمانکار پرداخت داشتیم جزو اوراق و اسناد بود که تبدیل آنها به نقدینگی کمی طول می‌کشید، والا ما در پرداخت هزینه‌ها مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین می‌گوید: اگر اعتبارات به موقع تعلق بگیرد این سد تا پایان سال 98 به بهره برداری می‌رسد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد 60 میلیارد تومان نیاز است.

همچنین زاهدی استاندار قزوین شب گذشته در آخرین برنامه بی حاشیه عنوان کرد که مشکلات پرداخت معوقات این کارگران حل شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح قزوین، تاریخ انتشار:26اسفند1397 ، کدخبر: 334602: www.sobheqazvin.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین