پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
استاندار یزد گفت: شایسته است تا در مناطق حاشیه نشین شهری، برنامه هایی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و نیز کاهش آسیب و جرم اجرایی شود.

شعارسال:استاندار یزد گفت: شایسته است تا در مناطق حاشیه نشین شهری، برنامه هایی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و نیز کاهش آسیب و جرم اجرایی شود.

 " محمد علی طالبی" در آخرین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی سالجاری که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه های منعقدشده بین سازمان امور اجتماعی کشور و وزارت خانه ها، شفافیت در هزینه ها، ارائه گزارش و ارزیابی میزان تأثیر اجرای تفاهم نامه ها را خواستار شد.

استاندار یزد بر توجه مدیران استان به مسائل اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: لازم است دستگاه های فرهنگی اجتماعی در اجرای برنامه های مشترک و تفاهم نامه ای اهتمام ورزند.

وی با اشاره به تأسیس دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین گفت: دستگاه های مختلف به گونه ای تعامل کنند که از امکانات و پتانسیل های دفاتر تسهیلگری بهره برداری بهینه شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان از دستگاه های فرهنگی خواست با تشکیل کانون هماهنگی بین دستگاهی، برای اولویت بندی برنامه های اجتماعی و فرهنگی در سال آینده هم افزایی کنند.

وی افزود: شایسته است تا در مناطق حاشیه نشین شهری برنامه هایی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و نیز کاهش آسیب و جرم اجرایی شود و با بردن برنامه ها به درون محلات و واسپاری آنها به مردم محله، توسعه بخشی انجام داد.

استاندار سپس خواستار هم راستا شدن برنامه ها شد و تصریح کرد: باید با تعامل بین دستگاهی، موازی کاری ها را به حداقل کاهش داد و هم افزایی ها را نیز به حداکثر رساند.

هدفگذاری طرح های بازآفرینی، محلات حاشیه ای است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست، با اشاره به مبحث بازآفرینی شهری، گفت: بازآفرینی شهری توسط ریاست محترم جمهوری در اولویت قرار گرفته، دستورالعمل های آن ابلاغ شده و گام هایی پنج گانه در این حوزه تعیین شده که یکی از آنها تأسیس دفاتر بازآفرینی شهری بوده است.

محسن صادقیان گفت: نقطه هدف این طرح، محلات حاشیه ای شهرهاست و شناخت ابعاد محله، پتانسیل های آن و نیز توانمندسازی محله از نظر اجتماعی و فرهنگی در اولویت این طرح است.

به گفته وی، کانون سلامت محله، دفاتر تسهیلگری اجتماعی محله، قرارگاه عمران و آبادانی و دفاتر تسهیلگری محله در دستورکار دستگاه ها قرار دارد که هدف همه این دستگاه ها هدف قرار دادن کانونی در محلات با مشارکت مردم محله و حضور افراد تأثیرگذار در محله و در نهایت شناخت محله از نظر سرانه آموزشی، مذهبی، فرهنگی، بافت مذهبی و نیز شناخت نیازهای محله و توانمندسازی محله است.

صادقیان افزود: برگ برنده در بازآفرینی شهری، شناخت محله، تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر و تهیه بانک های اطلاعاتی جامع از محلات است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار28اسفند97، کدخبر: 825845،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین