پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
بیل گیتس مدیرعامل پیشین و چهره تاثیرگذار مایکروسافت وارد مذاکره با مدیران گوگل شده تا به توافقی پزشکی دست یابند. توافقی که می تواند هوش مصنوعی را در حیطه پزشکی پررنگ تر کند.

شعارسال: بیل گیتس مدیرعامل پیشین و چهره تاثیرگذار مایکروسافت وارد مذاکره با مدیران گوگل شده تا به توافقی پزشکی دست یابند. توافقی که می تواند هوش مصنوعی را در حیطه پزشکی پررنگ تر کند.

 بیل گیتس که در قالب "پروژه سلامتی بنیاد گیتس" در حال کار روی سلامت کودکان است، درباره استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر اولتراسوند کودکان با مدیران گوگل وارد مذاکره شده است.

پیش از این نیز گوگل در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به پیش بینی های مبتنی بر سوابق پزشکی فعالیت هایی را انجام داده است. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق مایکروسافت، می گوید با استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه مراقبت های بهداشتی می توان تحولاتی آشکار در نظام سلامت افراد ایجاد کرد.

اما شاید پرسش اصلی این باشد که چرا بیل گیتس یا به نوعی نماد زنده مایکروسافت شرکت گوگل را برای فعالیت های پزشکی خود انتخاب کرده است؟ پاسخ این است که گوگل سابقه ای طولانی در فعالیت های پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. محققان گوگل پژوهش های متعددی را بر اساس سوابق پزشکی افراد در حوزه هوش مصنوعی انجام داده اند و هوش مصنوعی تقاطع تلاقی مایکروسافت و گوگل در حوز پزشکی است.

پیش از این نیز مایکروسافت و گوگل در بسیاری از نقاط، از جمله کامپیوترهای مبتنی بر سیستم های ابری و تحقیقات هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می کردند. اکنون این دیدار با هدف همکاری در کنار رقابت شکل گرفته است.

گیتس در مورد استفاده از هوش مصنوعی با همکاری گوگل گفت: "در زمینه پزشکی، نگرانی های مناطق محروم همچنان به قوت خود باقی است. متاسفانه تعداد زیادی از کودکانی که در آفریقا متولد می شوند پیش از رسیدن به پزشک جان می بازند"ما با انجام تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه هایی مثل سونوگرافی کارهای زیادی انجام می دهیم و می توانیم با روشی دقیق تر سلامت مردم را بررسی کنیم."

وی در مورد دیدارش با مدیران گوگل نیز گفت: " من و دوستان و متخصصان در گوگل دیدار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نقاط همکاری بی نظیری بین ما در این زمینه وجود دارد که می تواند در سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه، میزان پیچیدگی برای تشخیص و درک و ... تحول ایجاد کند"

باید دید نتیجه همکاری غول های فناوری در حوزه پزشکی چگونه خواهد بود و آیا همکاری بیل گیتس با گوگل ادامه دار می شود یا خیر.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 28اسفند 1397 ، کدخبر: 465853،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین