پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
باستانشناسان در جریان تحقیقات و حفاری های خود در منطقه شال شهرستان خلخال موفق به کشف جام نقره ای با قدمت سه هزار سال شدند.
شعار سال: باستانشناسان در جریان تحقیقات و حفاری های خود در منطقه شال شهرستان خلخال موفق به کشف جام نقره ای با قدمت سه هزار سال شدند.
 نادرفلاحی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز چهارشنبه گفت که این جام کشف شده مربوط به تمدن ماننایی با قدمت بیش از سه هزار سال و عصر آهن 3 است.
وی بیان کرد: این جام قابل مقایسه با جام‌های نقره‌ای کشف شده در منطقه حسنلو شهرستان نقده استان آذربایجان غربی است.
فلاحی اسفند ماه گذشته اعلام کرده بود که بدنبال کشف 99 قطعه اشیای باستانی در عملیات حفاری غیرمجاز در این منطقه ، میراث فرهنگی استان اقدام به اجرای عملیات کاوش در آن کرد.
وی اظهار داشت: نتیجه کاوش و تلاش کارشناسان میراث فرهنگی در این منطقه باستانی کشف 140 قطعه اشیای تاریخی جدید مربوط به دوران عصر آهن در گورستان تاریخی روستای شال است.
به گفته وی ، در آینده ‌ای نزدیک این سایت به عنوان سایت باستان شناسی و تحقیقات باستان شناسی مورد استفاده دانشجویان رشته باستان شناسی و تاریخ قرار خواهد گرفت.
شایقی رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال هم گفت: عملیات کاوش در گورستان تاریخی روستای شال از 16 اسفند امسال شروع شده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:7 فروردین 1398،کدخبر:83256986،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
چند وقت دیگه میبینی تو یک موزه حارجی پیدا شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین