پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر (سال ۹۵) در قسمت جلگه‌ای شمال خوزستان با مساحتی در حدود چهار هزار و ۷۶۲ کیلومترمربع واقع شده است.

شعار سال : شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر (سال ۹۵) در قسمت جلگه‌ای شمال خوزستان با مساحتی در حدود چهار هزار و ۷۶۲ کیلومترمربع واقع شده است.

دزفول، دیار خانه‌های قدیمی است و یکی از پایتخت‌های معماری و شکوه هنر ایرانی - اسلامی است. معماری در دزفول آدمی را با دنیایی از ظرافت‌ها و زیبایی‌ها آشنا می‌کند که شاید همانند آن در کمتر جایی از این مرزوبوم وجود داشته باشد. بافت تاریخی دزفول که تلاقی فرهنگ و تاریخ مردمان این دیار کهن است، شامل ۲۸ محله قدیمی و درهم‌تنیده است که تزئینات معماری بی‌نظیر آن، دزفول را به «شهر آجری» معروف کرده است. در محدوده بافت تاریخی دزفول بیش از یک‌صد اثر تاریخی ثبت ملی شده شامل مسجد، حمام، گذر و بقعه و خانه وجود دارد.

آسیاب‌های تاریخی دزفول، بخش مهمی از سازه‌های آبی این شهر هستند که در سه قسمت رودخانه دز واقع شده‌اند. قدمت اولیه این سازه‌ها به دوره ساسانی و هم‌زمان با شکل‌گیری شهر می‌رسد. به دلیل اهمیت و ارزش این آسیاب‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی، مرمت و بهسازی شده‌اند.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:7 فروردین 1398،کدخبر:98010701988،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین