پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
عربستان از سازمان ملل متحد خواست تا منابع گزارشی که در آن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در یمن متهم شده است را افشا کند.

شعار سال: برخی منابع اعلام کردند که عربستان و ائتلاف عربی به‌دنبال یافتن منابعی هستند که منجر به ارائه گزارش ضد سعودی سازمان ملل متحد شده است.

در این راستا، این منابع اعلام کردند: عربستان از سازمان ملل متحد خواسته است تا منابع گزارشی را که در آن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در یمن متهم شده است افشا کند.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود: «عبدالله معلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در 8 ژوئن (19 خرداد) نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل این سازمان نوشت و در آن از خارج کردن نام ائتلاف عربی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن قدردانی کرد

وی علاوه بر این، ادعا کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به قوانین بشر دوستانه و حقوق بشری پایبند است و به آن احترام می‌گذارد.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نام ائتلاف عربی را 48 ساعت پیش از این موضوع، در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن قرار داده بود. موضوعی که بلافاصله با اعتراض عربستان و برخی کشورهای حامی ریاض مواجه شد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که عربستان دبیرکل سازمان ملل متحد را تهدید کرد که بودجه برنامه‌ کمک به فلسطینیان و دیگر برنامه‌های این سازمان را قطع و صدور فتوی علیه این سازمان را بررسی می‌کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395، کد مطلب: 114413:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین