پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
سیل در گلستان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود دوهزار واحد مناطق سیل‌زده نیاز به بازسازی و بقیه نیاز به مرمت دارند، تصریح کرد: میزانی که به صورت تسهیلات باید ارائه شود طرح شده و مصوبه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

شعارسال: سیل در گلستان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود دوهزار واحد مناطق سیل‌زده نیاز به بازسازی و بقیه نیاز به مرمت دارند، تصریح کرد: میزانی که به صورت تسهیلات باید ارائه شود طرح شده و مصوبه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

 محمد اسلامي كه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران در استان گلستان سخن مي گفت، درباره سیلاب استان گلستان گفت: حجم بارش در این استان بسیار بالا بود و دستگاه های مسئول با توجه به اینکه پشت مناطقی از خطوط راه آهن آب عظیمی جمع شده بود، هشت نقطه آن مسیرها را بررسی و در هر نقطه دهانه 20 تا 30 متری برای خروج آب ایجاد کرده‌اند بدون اینکه خساراتی به خطوط ریل آهن وارد شود.

اسلامی افزود: البته هنوز دونقطه باقی است که در تلاش هستیم تا آب آن نقاط را نیز تخلیه و هدایت کنیم و آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌ها بعد از فروکش کردن آب ترمیم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بيان داشت: توپولوژی منطقه به گونه ای است که به‌سمت دریا شیب ندارد و حالت کاسه‌ای بودن منطقه باعث شد آب ساکن باقی بماند و تخلیه نشود. همچنين رودخانه‌هاي محلي سال‌ها این حجم آب را به خود ندیده و آب بود و ظرفیت انتقال این حجم اب را نداشت، لذا به سمت دشت‌ها جریان پیدا کرد.

اسلامی با بیان اینکه آسیب‌ها بعد از فروکش کردن آب ترمیم می‌شود، اظهار کرد: هدف مهم دولت تخلیه آب به خصوص در آق قلا است که بیشترین آب گرفتگی را داشت.

وی ادامه داد: گام دوم مربوط به مسکن است که ارزیابی انجام شده و حدود ۱۲ هزار واحد مسکن شناسایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود دوهزار واحد نیاز به بازسازی و بقیه نیاز به مرمت دارند، تصریح کرد: میزانی که به صورت تسهیلات باید ارائه شود طرح شده و مصوبه به زودی ابلاغ می‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وقوع سیلاب در ورودی شهر شیراز گفت: دروازه قرآن شیراز از قدیم مسیل بوده و بعدها مسیر آن مسدود شد، باید شهرداران شهرها و مسئولان متولی مناطقی که مسیل آب‌ها در محدوده‌های تحت مدیریت‌شان وجود دارد، هر جا مسیل‌ها و رودخانه‌ها تصرف شده باید آزاد کنند تا آب مسیر منطقی خود عبور کند.

اسلامي با اشاره به مسدود شدن جاده قديم خرم آباد و اندیمشک نیز گفت: مردم با توجه به این موضوع می‌توانند از آزادراه خرم آباد و پل زال تردد کنند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به آخرين وضعيت مناطق سيل‌زده در استان مازندران با بیان اینکه 324 نقطه از اين استان دچار آبگرفتگی و رانش زمین شد، گفت: مشکل تقریباً در این مناطق برطرف شده و فقط دو مسیر روستایی باقی‌مانده و با توجه به طبیعت و جغرافیای آن‌ها باید مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در پايان اعلام كرد: به راهدارخانه‌های استان‌های لرستان،خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس آماده باش داده‌ایم و از پیمانکاران این مسیرها نیز خواستیم تا با امکانات در صحنه حضور داشته باشند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری راه و شهرسازی ،تاریخ انتشار : 7فروردین 98، کد خبر:65759 www.news.mrud.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین