پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: برای ایجاد الزام به فعالیت‌های بازسازی از سوی بهره‌برداران معادن می‌بایست آیین‌نامه‌های بازسازی معادن مورد توجه قرار گیرد.

شعار سال : یوسف عظیمی در خصوص انجام فعالیت‌های معدنی در طبیعت اظهار کرد: هر کار معدنی که در طبیعت صورت می‌گیرد باید پس از آن بازسازی صورت بگیرد و در صورت نیاز به ملاحظاتی همچون عایق‌بندی کردن محیطو دپوی مناسب باطله سنگ‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نباید این‌طور باشد که هر کسی هر جایی را که کند،خرده سنگ‌ها را رها کرده و به حال خود بگذارد برود، بلکه می‌بایست به بازسازی محیط و پاکسازی مواد غیر‌قابل استفاده توجه کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که نمای کوه‌ها به‌دلیل استخراج سنگ عوض می‌شود، گفت: ما از هر چیزی که استفاده می‌کنیم باید بهای آن را بپردازیم و بهای آن هم توجه به ظرفیت‌های آسیب‌رسان در زمان‌های پس از استخراج است.

عظیمی در پایان اذعان کرد: برای ایجاد الزام به فعالیت‌های بازسازی از سوی بهره‌برداران معادن می‌بایست آیین‌نامه‌های بازسازی معادن بررسی شده و اگر پوشش گیاهی در این راستا از بین رفته مجدداً احیا شود، هر چند محیط به حالت اولیه‌اش باز نخواهد بود، ولی می‌توانیم منطقه را به یک حالت مناسب قابل قبول این منطقه بازگردانیم.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 28فروردین1398 ، کدخبر:359488 : www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین