پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران گفت: قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه ها باید ضمانت اجرایی قوی داشته باشد که این مهم در حال ‍‍‍‍‍‍‍پیگیری است.وی ادامه داد: در خرم آباد نیز تغییر مسیر جای رودخانه و بهم ریختگی اکوسیستم؛ کانالیزه شدن برخی قسمت ها و پل های غیرکارشناسی سال های قبل در تخریب تاثیر داشته است.

شعار سال : معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران گفت: قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه ها باید ضمانت اجرایی قوی داشته باشد که این مهم در حال ‍‍‍‍‍‍‍پیگیری است.
 فرزانه صادق مالواجرد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تخریب های به جا مانده از سیل خرم آباد ضمن ابراز همدردی با سیلزدگان استان افزود: علاوه بر میزان تخریب های ناشی از سیل دلایل تخریب های این حادثه بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: دست اندازی و دست کاری های بستر رودخانه؛ محیط زیست؛ طبیعت؛ مراتع و جنگل های فرا دست در میزان تخریب اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در خرم آباد نیز تغییر مسیر جای رودخانه و بهم ریختگی اکوسیستم؛ کانالیزه شدن برخی قسمت ها و پل های غیرکارشناسی سال های قبل در تخریب تاثیر داشته است.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران گفت: در اولین جلسه شورا طی سال جاری به دلیل اهمیت موضوع آسیب شناسی سیل در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر بررسی دلایل تخریب چند نکته اساسی عنوان شد.

صادق مالواجرد افزود: قوانین مربوط به توجه ویژه به محیط زیست و اراضی فرادست و حفظ حرایم رودخانه ها باید ضمانت اجرایی داشته باشد که به این سرمایه ها دست اندازی نشود.

وی ادامه داد: بازنگری در محدوده بستر و حریم رودخانه ها باید اجرایی و در طرح های شهری تطبیق داده و از ساخت و ساز در ان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر بازنگری ضوابط ساخت و ساز بر اساس اقلیم ادامه داد: تدوین طرح جامع سیلاب و مناسب سازی بیرامون رودخانه ها یکی از برنامه های مهم مورد توجه است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر برخورد با رویه های تخلف و ساخت و ساز بیرامون رودخانه ها افزود: چنانچه لازم باشد در مجلس شورای اسلامی و یا در هیات وزیران برخی مقررات برای داشتن ضمانت اجرایی تغییر می کند.

خسارت اولیه سیل فروردین ماه امسال در لرستان 37 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

35 هزار واحد مسکونی بر اثر این سیل خسارت دیدند.


شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:29فروردین 1398،کدخبر:18915،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین